Er det noget man skal ha' testet i sit akvarie? for har aldrig hørt nogen nævne det.. Sååh ville lige høre
Mvh.
Anne Amalie

Som Jørgensen siger er Alk (Alkalinity), det vi i Danmark kalder KH (Karbonathårdhed). Det er sammen med Ca (Calcium) og Mg (Magnesium) de vigtigste byggesten i koralskeletter.AnneAmalie skrev:Nogen der kan fortælle mig hvad alk er?
Er det noget man skal ha' testet i sit akvarie? for har aldrig hørt nogen nævne det.. Sååh ville lige høre![]()
Mvh.
Anne Amalie

Det er ok, selvom den gerne måtte have været oppe på 8AnneAmalie skrev:Okay Alk = KH.tak
Nu har jeg købt en KH test og har forstået at man skal putte ens vand i self og derefter tilsætte dråber til det skifter. er det rigtig forstået??
Tilsatte 7 dråber og vandet skiftede til gult. er det godt? eller

henrikp skrev:tetra test sæt er også 0.5 pr. dråbe så din kh er 3.5 ved 7 dråber

Carsten, tror det kommer nok an på hvor meget vand man måler. Det er vist sådan, at ved 5 ml er 1 dråbe = 1 KH, men 10 ml vand giver en mere nøjagtig måling med 1 dråbe = 0,5 KHCarsten skrev:henrikp skrev:tetra test sæt er også 0.5 pr. dråbe så din kh er 3.5 ved 7 dråber
Hmm! Dem jeg har brugt, var det 1 dråbe pr. 1 kh
Samme jeg JBL's

Lærer I ikke sådan nogle sprog ovre i Jylland??AnneAmalie skrev:okay.. problemet er bare det hele står på, tysk, fransk, hollandsk og Finsk tror jeg.. ikke rigtig til at forstå.