AnneAmalie skrev:Nogen der kan fortælle mig hvad alk er?
Er det noget man skal ha' testet i sit akvarie? for har aldrig hørt nogen nævne det.. Sååh ville lige høre
Mvh.
Anne Amalie
Som Jørgensen siger er Alk (Alkalinity), det vi i Danmark kalder KH (Karbonathårdhed). Det er sammen med Ca (Calcium) og Mg (Magnesium) de vigtigste byggesten i koralskeletter.
Da KH er den af de tre værdier der svinger mest, er det vigtigt at måle og tilsætte KH i takt med at dine koraller optager det. Værdien ligger optimalt et sted mellem 7 og 10, men det vigtigste er dog at den ligger stabilt. Håber det hjalp.
Okay Alk = KH. tak
Nu har jeg købt en KH test og har forstået at man skal putte ens vand i self og derefter tilsætte dråber til det skifter. er det rigtig forstået??
Tilsatte 7 dråber og vandet skiftede til gult. er det godt? eller
AnneAmalie skrev:Okay Alk = KH. tak
Nu har jeg købt en KH test og har forstået at man skal putte ens vand i self og derefter tilsætte dråber til det skifter. er det rigtig forstået??
Tilsatte 7 dråber og vandet skiftede til gult. er det godt? eller
Det er ok, selvom den gerne måtte have været oppe på 8
henrikp skrev:tetra test sæt er også 0.5 pr. dråbe så din kh er 3.5 ved 7 dråber
Hmm! Dem jeg har brugt, var det 1 dråbe pr. 1 kh
Samme jeg JBL's
Carsten, tror det kommer nok an på hvor meget vand man måler. Det er vist sådan, at ved 5 ml er 1 dråbe = 1 KH, men 10 ml vand giver en mere nøjagtig måling med 1 dråbe = 0,5 KH
//Pouk
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er en indlægs seddel i hvor der står hvordan du skal tolke det. Det skifter alt efter hvor gammelt testsættet er. Nogle producenter ændrer koncentration af kemikalierne ind imellem, hvilket gør at man skal aflæse testen anderledes end man plejer, så læs indlægssedlen. Der står det!
jov. men nu jeg ikke lige den der skal bruge sprog til noget udover dansk og engelsk ;b.
Der er vist der skal 5 ml i glasset og derefter er der bare vist man skal putte dråbe i til det skifter farve.