Nå skriver du langt over midt hode igjen her Ole

,og nej,jo jig må have automatik så jig slipper å sette mig ind i alt dette med forståelse af blender/lukker indsillinger.
Når en ikke haver generell interesse for å sette sig ind i avansert fotografering
teknik,så ser jig det som ett "must" å kunde lige sette på ett tilpasset objektiv,sikte ind på korallen og skyte løs,og få ett godt billede ud uden å være en fotonørd af høyt kaliber.
Nu er jo ikke de fleste af mine
koraller så små heller som de virus du liker å fotografere på Ole

,men å kunde tage gode naturtro bilder af flimmerhår på korallene mine kunde jig godt se for mig å få til,så må have noget macro ja.
Kameraet vil nok ligge å støve ned på en hylle her udover nogen kvikke billeder af akvariet i ny og ne,så det er galskap å legge for mange store penge seddler i dette mener jig til midt brug,så ser mot bruktmarkedet troer jig.
Var lige indom en fotobutikk for å spørge og se,og de ville anbefale til mit brug ett speiløst hybridkamera med løse objektiver til å sette på.
http://www.samsung.com/no/consumer/phot ... e=nx-style
Dette ble leveret med ett standard objektiv med,og jig kunne ikke betale ett mellomlegg og få byttet ud dette med ett macro,så ett slikt måtte købes seperat udenom,og da krøb den totale pris over 8000nkr,noget jig mener er for meget å spandere på noen enkle billeder en og anden gang fra baljen her.
Er overbevist om att en kan gjøre en bedre deal med ett brukt køb af ett rent speil refleks kamera brukt af mindre modell nummer,og er en heldig kansje ett pent brugt macro objektiv til å sette på dette huset.
Problemet mitt er att jig ikke helt hved hva jig bør se efter af modeller som kan passe sammen,og som er egnet til dette formål.
Troer jig går for en budsjett grense på max 5000,- for ett hus inklusive objektiv,da dette stort sett bliver liggendes urørt gemt bort på en hylle udover de få ganger jig knippser nogen billeder af baljen for å dele nogen billeder på forumene.
Det er så meget andet å bruge sine penge på i denne akvariehobby