Når man køber brugt?
- polsen
- Klovnfisk
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 4534 Hørve
- Saltvand siden?: 2004
Når man køber brugt?
Jeg skriver dette for at høre andres mening om dette ikke for at få at vide hvad jeg skal gører.
Når man køber brugt hvad er ret og rimeligt for at give pengene tilbage hvis det ikke virker ved ankomst.
Når køber først hendvender sig efter 3 til 4 mdr. og siger at det købte ikke virker kan han så forlange pengene tilbage efter jeres mening
Når man køber brugt hvad er ret og rimeligt for at give pengene tilbage hvis det ikke virker ved ankomst.
Når køber først hendvender sig efter 3 til 4 mdr. og siger at det købte ikke virker kan han så forlange pengene tilbage efter jeres mening
- Benny
- Dragefisk
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Re: Når man køber brugt?
Jeg syntes ikke, at man som køber har nogen rettigheder, efter så lang tid, vil nok sige at hvis man som køber, ikke har fundet ud af, at det man har købt ikke virker efter 1 måned, så har man accepteret, at varen er som den er !!!
Hilsen
Benny
Benny
-
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
+1Kirling skrev:efter 3-4 mdr mener jeg ikke han har ret til at få penge tilbage
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
Risikonen ved at købe brugt er at der ingen garanti er vil du have denne må du punge ud og købe nyt.
Hvad du aftaler med sælger er en anden sag. Men skulle jeg levere garanti på en brugt vare ville prisen være noget hørere og du spare nok ikke meget i forhold til at købe nyt.
Steen
Hvad du aftaler med sælger er en anden sag. Men skulle jeg levere garanti på en brugt vare ville prisen være noget hørere og du spare nok ikke meget i forhold til at købe nyt.
Steen
-
Bliver varen sendt er det på købers regning og ejet ansvar. Vil man sikre sig at varen er som forventet må man sgu møde op og se varen i funksion...Ikke sagt at man skal sende en defekt vare afsted til køber. Men mere en opfordring til at lade være med at send en brugt vare overhovedet. Der kan kun komme uklar heder ud af dette.
Persontligt ville jeg aldrig selv sende en brugt vare. Den skal hentes på ardresen.
Steen
Persontligt ville jeg aldrig selv sende en brugt vare. Den skal hentes på ardresen.
Steen
-
- Dværg kejser
- 15
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2010
Nu bliver jeg nødt til at forklare scenariet, da polsen og jeg er de to involverede parter.
Situationen er den at jeg 2 måneder før opstart af mit akvarie begynder at købe ting ind her i blandt en Brugt osmolator af polsen til 600 kr.
Jeg sætter Osmolatoren til da jeg sætter mit akvarie op og konstaterer at det ikke fungerer når jeg sætter det op efter brugsanvisningen. Jeg er på dette tidspunkt nybegynder og tror derfor self. at det er mig og mine færdigheder der er noget i vejen med. Så jeg opretter en tråd herinde på forum hvor forskellige kommer med deres input. Jeg forsøger at rense censoren osv. som folk foreslår men det virker stadig ikke.
Jeg går herefter ned til Carsten som konstaterer at der er nået galt med føleren eller selve controlleren. Jeg skriver herefter til polsen om vi kan finde på en form for kompensation, da jeg virkelig føler jeg har købt noget defekt, men udmærket godt er klar over at handlen ligger langt tilbage!
Det her skal ikke handle om de pengene, men mere generelt omkring hvad folk mener om sagen og om det er mig der er helt i hegnet.
Og NO hard feelings polsen!
Det er en ærgelig situation at stå i for os begge!
Mvh. Nicolai
Situationen er den at jeg 2 måneder før opstart af mit akvarie begynder at købe ting ind her i blandt en Brugt osmolator af polsen til 600 kr.
Jeg sætter Osmolatoren til da jeg sætter mit akvarie op og konstaterer at det ikke fungerer når jeg sætter det op efter brugsanvisningen. Jeg er på dette tidspunkt nybegynder og tror derfor self. at det er mig og mine færdigheder der er noget i vejen med. Så jeg opretter en tråd herinde på forum hvor forskellige kommer med deres input. Jeg forsøger at rense censoren osv. som folk foreslår men det virker stadig ikke.
Jeg går herefter ned til Carsten som konstaterer at der er nået galt med føleren eller selve controlleren. Jeg skriver herefter til polsen om vi kan finde på en form for kompensation, da jeg virkelig føler jeg har købt noget defekt, men udmærket godt er klar over at handlen ligger langt tilbage!
Det her skal ikke handle om de pengene, men mere generelt omkring hvad folk mener om sagen og om det er mig der er helt i hegnet.
Og NO hard feelings polsen!
Det er en ærgelig situation at stå i for os begge!
Mvh. Nicolai
Mit 170 liters: viewtopic.php?f=92&p=477364#p477364
- Tonny
- Palet kirurg
- 15
- Postnummer: 4140 Borup
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Nr. Dalby borup sj.
- Kontakt:
Jeg vil mene at man som køber selv er lidt forpligtet til at afprøve det man køber om man så er nybegynder eller ej.
Ovenstående episode er jo selvfølgelig ikke sjov for hverken køber eller sælger, men jeg går da heller ikke ud fra at man sælger noget under falske hensigter.
Ovenstående episode er jo selvfølgelig ikke sjov for hverken køber eller sælger, men jeg går da heller ikke ud fra at man sælger noget under falske hensigter.
Mvh.
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
- polsen
- Klovnfisk
- 15
- Postnummer: 4534 Hørve
- Saltvand siden?: 2004
Jeg må lige svare da jeg nedtog osmolatoren virkede den den var knap 1 år gamel jeg har desværer ikke kviteringen jeg solgte den ikke fordi den ikke var ok men fordi jeg nedlæge et af mine baljer
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Når man køber brugt er det vel købt som beset, og jeg ville heller ikke sende brugt.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
-
- Picasso aftrækker
- 16
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
Jeg har en gange købt en skummer til 5000kr. i god tro, da jeg kom hjem med den viste det sig at pumpen var defekt,
en ny pumpe koster 4500kr.
Af det har jeg lært at prøve tingene af før jeg køber dem.

Af det har jeg lært at prøve tingene af før jeg køber dem.
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank