"støv" på overfladen ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
jane
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions: 0
14
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: birkerød

"støv" på overfladen ?

Indlæg af jane »

Hejsa
Jeg har meget "støv" ´på overfladen af mit vand - syntes også jeg har pumper nok som ellers skulle klare dette problem - men jeg syntes ikke rigtig at det virker- når jeg kigger ind i akv - så ser det ud som alt for bevægelse - syntes ikke at jeg har nogle stille stående steder!
Skal jeg evt. flytte pumperne - har en i hver side af akv.
Hvad er det for noget støv som samler sig på overfladen af vandet ?? er det noget som betyder noget ??
håber at der er nogle som kan give mig et godt råd og et svar på det der støv.
hilsen jane
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: "støv" på overfladen ?

Indlæg af wondersurfer »

prøv at rette en enkelt pumpe op mod overfladen og gerne hen mod overløbet
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Det er højest sandsynligt fordi dit overløb til skummeren ikke er effektiv nok, så den ikke suger nok overfladevand med ned. Kører du uden sump kan det hurtigt blive et problem.
Prøv at rette en pumpe mod overfladen så den skubber vandet hen til overløbet, det kan hjælpe på det.
Støvet er en god blanding af proteiner, affaldsstoffer og det støv der er i luften, og det er grunden til at skummeren skal tage overfladevandet - det er her snavset ligger. :)
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
14
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Fat_Donnie »

Hej jane, det er højst sandsynlig et problem som opstår fordi du ikke har et overløb. ´=)

Hvordan har du fået bugt med nitraten og fiskene?
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
jane
Dværg kejser
Dværg kejser
14

Indlæg af jane »

hejsa
nej ikke endnu - jeg har åbenbart nogle dårlige test. De viser noget forskelliget fra gang til gang - var så nede hos carsten i lørdags og få ham til at måle mit vand - jeg skulle forsætte med vodka + vandskift i 14 dag og så komme med en ny vandprøve.
men jeg har da heldigvis stadigvæk mine 4 fisk tilbage + de 2 små sexy rejer.
Hvordan går det med dit vand ??
hvordan kan jeg kan jeg få et overløb på mit akv når jeg ikke har sump - har jo kun de 2 skummer som ikke suger fra overfladen ?? hilsen jane
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

jane skrev: hvordan kan jeg kan jeg få et overløb på mit akv når jeg ikke har sump - har jo kun de 2 skummer som ikke suger fra overfladen ?? hilsen jane
Der ligger problemet :) Hvilken skummer er der tale om? Er det muligt at lave en kop med riller i kanten, som du kan sætte under indtaget til skummeren, så det er overfladevand der løber ned i koppen og derefter bliver suget ind i skummeren. Se evt på red seas prizm delux skummer der har en kop tilsvarende den jeg prøvede at beskrive.
En stor del af skidtet i akvariet vil ligge i overfladen, så derfor er det vigtigt at det er dette vand der bliver ledt til skummeren for at denne kan være så effektiv som mulig.
Mvh Anette og Kristoffer
jane
Dværg kejser
Dværg kejser
14

Indlæg af jane »

mine skummer er AquaMedic Miniflotor 200 indvendig skummer 2 stk har jeg i.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"