Som nævnt i overskriften er jeg i tvivl om hvorvidt det er bedst at købe ny importerede Levende sten eller om det er bedst at købe nogen fra et kørende akvarie, altså brugte levende sten...

Hejsa,Brøker skrev:Hej SF.
Som nævnt i overskriften er jeg i tvivl om hvorvidt det er bedst at købe ny importerede Levende sten eller om det er bedst at købe nogen fra et kørende akvarie, altså brugte levende sten...
Jeg fik nogle ls fra en god kammerat herinde fra, og det gav mig netop det liv, som jeg søgte (pods), og de fleste af dem kom fra sumpen, hvor der netop skulle være en masse pods, da der jo ikke er nogle fisk og andet, der spiser dem dernedenbd skrev:I mit første akvarium brugte jeg nye importerede sten, fulde af copepoder (pods) og andet småt liv. Samt forskellige flotte alger. Jeg fik heldigvis ikke uønskede gæster ind med de sten. Men det fik jeg senere da jeg købte en enkelt stor sten med koraller og polypper - der fulgte glasroser med, som endte med at overgro alt![]()
I mit næste (nuværende) brugte jeg kun døde sten, podet med et par fra en anden brugers sump. Det gav den fornødne bakterievækst, men der mangler liv. Jeg supplerede med levende sand for at få lidt liv, men jeg har ingen pods.
Så hvad skal man vælge? Jeg savner det liv, som nye sten giver, men glæder mig over at jeg ikke har ubudne gæster.