Glasroser

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2009

Glasroser

Indlæg af flzak »

Jeg er sku begyndt at få lidt glasroser og ville lige høre hvad der kan tage dem? Har læst at wurdemani rejen tager dem, passer det? Har prøvet mig frem med kogende vand og citronsyre i en sprøjte med kanyle, men syntes ikke effecten er så god.

Glenn.
Upcomming zeobalje
Laustsen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Glasroser

Indlæg af Laustsen »

Joe's juice er vejen frem!!
500L hjørne akvarie m. buet front,møbel i højglans hvid,vertex filter m.tunze 2400.BM 200 skummer, tunze 3000 retur, 2x tunze 6055 1x tunze 6105 powerheads, tunze multicontroller, 26W Uv filter,Geismann 250W HQI 2x 54W T5! samt tunze osmolater
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er ikke altid at wurdemanni rejerne gider tage glasroserne.
Saltsyre er langt bedre end citronsyre. Har iøvrigt aldrig hørt om nogen får dig der har forsøgt med citronsyre.
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Saltsyre er også mit foretrukne middel mod glasroserne - så længe de er langt nok væk fra koraller. Vil nødigt risikere at ramme korallerne med syren. Hvis de er lige ved siden af koraller plejer jeg at bruge aiptasia x (går ud fra det er det samme som Joe's Juice), men jeg er ikke så imponeret over det middel. Synes de har det med at komme igen når jeg har brugt det!
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

chrislolk skrev:Saltsyre er også mit foretrukne middel mod glasroserne - så længe de er langt nok væk fra koraller. Vil nødigt risikere at ramme korallerne med syren. Hvis de er lige ved siden af koraller plejer jeg at bruge aiptasia x (går ud fra det er det samme som Joe's Juice), men jeg er ikke så imponeret over det middel. Synes de har det med at komme igen når jeg har brugt det!
Jeg har dog den modsatte erfaring omkring Aiptasia X. Den har fjernet både glasroser, Xenia.

Det er bare min erfaring :)

Men tror da helt sikkert, at saltsyren er det bedste. Men der er noget med, at du ikke bare kan bruge løs af det i akvariet. Det skal gøres over nogle gange :rolleyes:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Marco R skrev:
Jeg har dog den modsatte erfaring omkring Aiptasia X. Den har fjernet både glasroser, Xenia.

Det er bare min erfaring :)

Men tror da helt sikkert, at saltsyren er det bedste. Men der er noget med, at du ikke bare kan bruge løs af det i akvariet. Det skal gøres over nogle gange :rolleyes:
Det kan sagtens være, det bare er mig, der ikke kan finde ud af at bruge det rigtigt.
Saltsyre kræver ingen fancy vejledning - der virker bare. Men ja, man skal nok lige holde øje med sin pH når man bruger det, men jeg tror dog der skal rimelig meget saltsyre til at sænke den!
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

wurdemanni har jeg super god erfaring med har 2 stk til mit 700L og de holder det 100 % rent har ind imellen fået glasroser med på nogen sten og har bare smidt dem i dagen efter er de spist af min rejer så slipper man for alt det kemikalier ;O)
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

Aiptasia X er vejen frem

har købt den store dunk 415 ml ;-)
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af flzak »

Tak for jeres input så har jeg lidt forskelligt at gøre med :GO Tror wurdemani rejen får en chance og hvis ikke den tager roserne så har jeg den at kigge på.

Glenn.
Upcomming zeobalje
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af flzak »

Skal lige høre om wurdemanni rejen kan gå med en stenopus hispidus reje inden jeg investere i wurdemannien

Glenn.
Upcomming zeobalje
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"