"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

RIGTIG Acans!!!!

Forum for snak om alle typer koraller.
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 390
Tilmeldt: tirs 1. sep 2009 17:58
14
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009

RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Lohse »

Har hørt diverse forklaringer omkring hvordan det er umuligt at skaffe de gode ting fordi amerikanerne betaler kassen for alt det gode, ikke sandt. Disse 4 er inden for dansk rækkevidde, pris 2500DKK stykket.
Rainbow1.jpg
Rainbow2.jpg
Rainbow3.jpg
rainbow4.jpg
Brugeravatar
citrushund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 179
Tilmeldt: ons 3. mar 2010 22:01
14
Postnummer: 6600 Vejen
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Vejen
Kontakt:

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af citrushund »

Hold da kæft de er fede !!!! :)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

Er der plads til en afsløring omkring hvor henne af de fås? Lækre er de :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 390
Tilmeldt: tirs 1. sep 2009 17:58
14
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Lohse »

Hansen nej :) Men ikke i Danmark, men i europa. Men igen hvis der er andre, som jeg, som godt vil betale i dette niveau for koraller i denne klasse, kunne det måske give de danske forhandlere blod på tanden håber jeg :)
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 798
Tilmeldt: man 28. jan 2008 08:15
16
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Anette »

Vi har lige købt et frag i tyskland meget ala den sidste, de koster ca 100-200 kr pr hoved.
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
aamann
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 358
Tilmeldt: ons 16. sep 2009 20:16
14
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2010

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af aamann »

Anette skrev:Vi har lige købt et frag i tyskland meget ala den sidste, de koster ca 100-200 kr pr hoved.
På nettet eller i en butik, og hvor henne
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Nicki Henriksen »

tja de da okay :T :T

men er acans ikke kejsernes favorit snack :beer:
Brugeravatar
Slingerskæv
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 403
Tilmeldt: man 18. okt 2010 14:11
13
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2010

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Slingerskæv »

Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

Hvorfor vise billeder og føre det frem at de findes i EU, hvis du alligevel ikke vil nævne HVOR de kan købes? :rolleyes:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af henrikp »

www.whitecorals.com har også nogen fine koraller fragt pris til DK 69 euro
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg synes det er et godt initiativ :-)

Lad os få vores forhandlere til at have disse varer.

Gider ikke flytte til us eller Japan......
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 798
Tilmeldt: man 28. jan 2008 08:15
16
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Anette »

Jep det var extreme corals vi købte hos. Men de forsvinder hurtigt når de har nogle :-)
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

Kender White og Extreme - Men forhandler af de fremviste er åbenbart hemmelig.. Så synes jeg bare lidt at tråden er meningsløs.. Vi kan alle finde ekstremt farvede koraller hos div. udenlandske shops ved lidt søgning :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 390
Tilmeldt: tirs 1. sep 2009 17:58
14
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Lohse »

Hansen hvor de er fra er da vel ligegyldigt?

De er kanon flotte?

Det er den type acans folk egentlig gerne vil have?

Hvis de var i den klasse, vil folk godt betale en ordentlig pris?

Pointen var blot at vise at det ikke kun er amerikaerne som kan få disse, tværtimod så er de at finde i nordeuropa. Jeg har da bl.a. købt acans hos Carsten til disse priser, jeg syntes bare det er fjollet at give eks. 800kr for en koral i ekstremt ordinære farver blot fordi den er fra australien, så vil jeg sgu hellere give det dobbelte for en i samme størrelse der sparker benene væk under mig.

Og nej korallerne er ikke fra FaunaMarine shoppen. De har flotte koraller, men 350kr for acan frags?, så hellere 2500 for en med 40+ hoveder i selv samme farver. Dog skal de have at deres priser for scolymias er virkelig gode :)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

Lohse skrev:Hansen hvor de er fra er da vel ligegyldigt?
Kan stadig ikke fange fidusen i at lave en tråd med:

"Se hvad man kan få i EU, som ellers næsten kun var il at finde i USA.. Men jeg siger ikke hvor" <- Medmindre du selv har tænkt dig at kaste 10k efter dem alle 4, hvorfor må andre så ikke vide hvor de er mulige at købe?

Jeg selv vil med glæde betale den pris for den størrelse og de farver, og jeg er næppe den eneste.. Men synes din hemmelighed er en smule plat.. Det svarer til at fortælle sine forældre der er på jagt efter en ny bil, at modellen de har kig på er sat ned fra 250k til 2500,- men man vil bare ikke fortælle hvor ;)

Men du er måske blevet et mellemled, så du lige kan hive en 100-las eller 2 hjem på at folk køber dem gennem dig? ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
citrushund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 179
Tilmeldt: ons 3. mar 2010 22:01
14
Postnummer: 6600 Vejen
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Vejen
Kontakt:

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af citrushund »

Synes du ikke selv du er blevet lidt dum at høre på nu Hansen ?
Hvis Lohse ik vil sige hvor de kan fåes fordi ham måske gerne selv tager nogle hjem først er vel ok ? Eller du er måske blevet lidt misundelig, for det lyder da lidt sådan!
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

citrushund skrev:Synes du ikke selv du er blevet lidt dum at høre på nu Hansen ?
Hvis Lohse ik vil sige hvor de kan fåes fordi ham måske gerne selv tager nogle hjem først er vel ok ? Eller du er måske blevet lidt misundelig, for det lyder da lidt sådan!
Så nu er det dumt at høre på at jeg benytter den Danske ytringsfrihed, og nævner at JEG synes det er lidt tamt at skilte med at det er inde for DK rækkevidde, men ikke vil fortælle hvor? :dizzy:
Fint med mig, så smut du forbi Ronny og slik lidt røv på ham - I passer meget godt sammen :happy:

Misundelig - Nah.. Rainbow er ikke lige min favorit Acan, så det er slet ikke noget jeg ville købe - Men det ved jeg der er en masse andre der vil. Til gengæld er der masser af andre farvekombinationer jeg har interesse i - Og disse ved jeg absolut hvor fås ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Engelquist »

Hansen dd kl 8.45 "Jeg selv vil med glæde betale den pris for den størrelse og de farver, og jeg er næppe den eneste.. "

Hansen dd kl 9.18 "Misundelig - Nah.. Rainbow er ikke lige min favorit Acan, så det er slet ikke noget jeg ville købe "

:dizzy: :dizzy: :dizzy:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Engelquist »

Flotte er de sgu, ingen tvivl om det- men jeg vil aldrig give så meget for en koral....
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 390
Tilmeldt: tirs 1. sep 2009 17:58
14
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2009

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Lohse »

Hansen, grunden er egentlig ret simpel, jeg er personlig modstander af at købe koraller uden for DK, så længe det ikke er nødvendigt. Som jeg skrev igen var dette mere et opråb til Carsten, Thomas, Moby, Flemming osv. hvad kunne være fedt at få fingrene i. Moby f.eks skal da have kanon ros for at spørge ind til hvad folk er interesseret i for tiden. Og Carsten store australien sending kostede mig en formue...

Og slap da lige af med sproget, er da ingen grund til at snakke grimt til hinanden...
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af amddurin »

Jeg giver Han$en ret, der er ingen grund til at fortælle prisen og reklamerer med at de kan fås i EU og så ikke skrive noget om hvor... - for hvad skal vi så bruge denne tråd til?
Det var noget andet hvis vedkommende vise sine egne indkøb frem og siger: "Se hvad jeg var heldig at købe..."
- Hvis ellers 10.000,- kr. så kan defineres som held...?
- Jeg syntes det havde været langt mere interssant, hvis de så store og flotte kunne købes til samme pris som en "normal" koral koster herhjemme, mellem 400-600,- kr, så kunne det have været en interesant tråd...
- Til de nævnte priser er fragten jo en bagatel, så kan man vel bare købe dem hvor som helst i verden, om de så tåler de lange flyvetider er så noget andet...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

engelquist skrev:Hansen dd kl 8.45 "Jeg selv vil med glæde betale den pris for den størrelse og de farver, og jeg er næppe den eneste.. "

Hansen dd kl 9.18 "Misundelig - Nah.. Rainbow er ikke lige min favorit Acan, så det er slet ikke noget jeg ville købe "

:dizzy: :dizzy: :dizzy:
Beklager jeg fik det formuleret således at det blev opfattet som at Rainbow var en klar favorit her - Det er det ikke. Med "De farver" mente jeg blot en Acanthastrea i den kaliber dvs Specialfarve som det må kaldes i landet. Der findes mange typer i den klasse, og mange jeg bestemt har på ønskelisten som jeg gerne betaler prisen for, bare ikke lige Rainbow.. Den er knap så attraktiv hos mig, omend den er flot! Den er bare ikke flot nok til sin pris til min smag :happy:

Så skulle der være rettet på ¨misforståelsen :beer:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af amddurin »

Lohse skrev:Hansen, grunden er egentlig ret simpel, jeg er personlig modstander af at købe koraller uden for DK, så længe det ikke er nødvendigt. Som jeg skrev igen var dette mere et opråb til Carsten, Thomas, Moby, Flemming osv. hvad kunne være fedt at få fingrene i. Moby f.eks skal da have kanon ros for at spørge ind til hvad folk er interesseret i for tiden. Og Carsten store australien sending kostede mig en formue...

Og slap da lige af med sproget, er da ingen grund til at snakke grimt til hinanden...
Javel, men så bliver de skú da endnu dyrer, hvis prisen "Ude i verden" er 2500,- Kr og de skal have dem hjem + fortjeneste, forsikringer mv...

Og jeg er stadigvæk chokeret over at folk er parat til at betale de priser pr. stk :shock: (Måske jeg vil forstå det, hvis jeg ser dem live...)

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

Lohse skrev:Hansen, grunden er egentlig ret simpel, jeg er personlig modstander af at købe koraller uden for DK, så længe det ikke er nødvendigt. Som jeg skrev igen var dette mere et opråb til Carsten, Thomas, Moby, Flemming osv. hvad kunne være fedt at få fingrene i. Moby f.eks skal da have kanon ros for at spørge ind til hvad folk er interesseret i for tiden. Og Carsten store australien sending kostede mig en formue...

Og slap da lige af med sproget, er da ingen grund til at snakke grimt til hinanden...
Opråb er også ganske fint - Men forstå mig nu ret. Det er at vifte med en pose slik foran børn, og så sige nej til at ungen må smage ;)

Tror virkelig ikke det ville knække nogle af virksomhederne du nævner, at folk skulle få adgang til de 4 koraller du fremviser. De er svinedyre, og næppe noget 35 danskere står i kø for at købe, der er måske 2 der ville spring på. Fragten koster jo også.

"Og slap da lige af med sproget, er da ingen grund til at snakke grimt til hinanden..."

Synes jeg har ret til at forsvare mig, når jeg tilsyneladende er dum fordi jeg ytre min mening ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
citrushund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 179
Tilmeldt: ons 3. mar 2010 22:01
14
Postnummer: 6600 Vejen
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Vejen
Kontakt:

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af citrushund »

Det er såmænd bare måden du siger det på. Men skal da hilse Ronny fra dig siden du har bragt ham på banen som et flot sidespor. Hehehe
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

citrushund skrev:Det er såmænd bare måden du siger det på. Men skal da hilse Ronny fra dig siden du har bragt ham på banen som et flot sidespor. Hehehe
Måden jeg skriver det på? Hvordan ville du ellers i følge dansk grammatik formulere det, at man ikke helt forstår formålet med at få oplyst priser og at lokation er inde for rækkevidde, hvis man alligevel ikke må få af vide hvor? Tror sgu det er ret svært at formulere skriftligt med en masse kys og kram, krydret med lidt solsikker og roser ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
citrushund
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 179
Tilmeldt: ons 3. mar 2010 22:01
14
Postnummer: 6600 Vejen
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Vejen
Kontakt:

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af citrushund »

Han$en skrev: "Se hvad man kan få i EU, som ellers næsten kun var il at finde i USA.. Men jeg siger ikke hvor" <- Medmindre du selv har tænkt dig at kaste 10k efter dem alle 4, hvorfor må andre så ikke vide hvor de er mulige at købe?
Men skriv en pb
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Han$en »

citrushund skrev:Men skriv en pb
En Pb? Så er vi tilbage ved Ground Zero - Hvorfor så en tråd hvis kun nogle må få oplysningen? Lad os slutte af her.. At oprette en tråd uden et egentlig formål er i mine øjne værdiløst når man alligevel ikke vil fortælle HVOR varen er set til prisen.. Men det er jo blot "dumt at hære på" - Jeg overlever :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af StarF »

Det virker mere som "se hvad jeg har, men jeg siger ikke hvor jeg har det fra" tråd.. Men det er da fint man lige vil vise sine flotte ting frem.
Brugeravatar
Deep Ocean
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: tirs 28. apr 2009 16:50
15
Postnummer: 2625 Vallensbæk
Saltvand siden?: 1995
Geografisk sted: Vallensbæk
Kontakt:

Re: RIGTIG Acans!!!!

Indlæg af Deep Ocean »

Lohse skrev:Hansen, grunden er egentlig ret simpel, jeg er personlig modstander af at købe koraller uden for DK, så længe det ikke er nødvendigt. Som jeg skrev igen var dette mere et opråb til Carsten, Thomas, Moby, Flemming osv. hvad kunne være fedt at få fingrene i. Moby f.eks skal da have kanon ros for at spørge ind til hvad folk er interesseret i for tiden. Og Carsten store australien sending kostede mig en formue
Thomas det der er det grundlæggende i det "og det er bare min opfattelse" At folk er generelt meget bevidste om de økonomiske faktorer der spiller ind. For mange er 2500 kr ret mange penge at bruge på en koral, Jeg ligger selv inde med nogle dyrer muslinger der aldrig har været i Danmark før men der er intet efterspørgsel (foruden dig :wink: ) selvom jeg er stor fan af at bringe alternative koraller og fisk hjem på markedet, så er det sjældent at jeg oplever en stor efterspørgsel efter så dyrer koraller. Det danske markedet er meget spøjs og mit bedste er at tilfredstille det behov som de stiller. Man er begyndt at gå op i mange faktorer og kritiske krav for sine koraller, acans skal være frags, farverige SPS LPS, mini tæppeanemoner er trenden og denne trend skifter ligeså ofte som vejret og vores forum giver også en del indflydelse på vores valg, men fisk er stadig generelt de almindelig ting som klovnfisk og gule kiruger der stadig bliver bestilt, og det hele må ikke koste al verden. Sammenligner du det svenske marked er muslinger den store trend, og koraller og fisk fra Danmark er ekstremt billigt i forhold til de svenske butikker så de er bare glade for at kunne få hvad som helst bare det ligner en koral og er de flotte jamen så slår man 2 fluer med et smæk, fiskene skal være så anderledes end det normale som muligt, og det er en af grundene at mange svenskere er begyndt at handle via mig, på Dejongturer og jeg synes det er en ren fryd at jeg får mulighed for at bringe varer der aldrig har sat sine spor på det svenske marked. Det gør mig virkelig glad at se at kunne hente fisk til folk der kender en anden verden uden fra "Find Nemo"
De rainbows du viser er flotte jeg har dog set nogen meget voldsomme rainbows der har slået benene væk under mig fra amerikanske webshops, men jeg tror desværre at det kun er et få tal i Danmark der ønsker at bruge så mange penge på det. Endda på denne tråd har der ikke været den største entusiasme for folk der står i kø, men derimod ville jeg gerne tage sådan koraller hjem og fragmenterer dem så de kan sælges billigere eller hele alt efter efterspørgsel.
Min største faktor når jeg bestiller koral bestillinger hjem og især den dyrer af slagsen at jeg nægter at bestille noget medmindre jeg har set varen først fordi jeg kun stoler på mine egne øjne og da jeg skal kunne sælge varen videre samt stå inde for hvad jeg sælger. Det er primært en af grundende at jeg tager til Holland og selv plukker varer så mine kunder kan være tilfredse, da de handler hos mig i blind tro og håber at de får nogen flotte varer hjem.
Pt har jeg 5 eu grossister handler hos og af de 5 er der kun en enkelt af mine grossister der får nogle meget alternative koraller hjem en gang hver 3 4-5 gange om året end hva man ser på markedet " det er ikke Dejong", men jeg får den samme forklaring fra alle at USA Og Japan er et markedet hvor disse sælger mest, og europa får de mere 2. sorteringsvarer istedet.
Grunden til at USA osv får de ekstreme farver er ikke kun alene fordi at de hurtigt sælger dem men at de bestiller varer flere gange om ugen hvorimod at det i DK slet ikke kan lade sig gøres. Så effekten er at at hvad vil du gører hvis du sad med en masse koraller. Vil du sende de dårligere varer til en person der handler hos dig 3 gange om ugen og miste ham engang og forevigt eller sælge super varer til en gut der bestiller en gang hvert halve år. resultatet siger sig selv.
Hvis der er nogen europæiske grossister jeg ikke kender til der kan sælge WYSIWYG koraller i denne flotte kaliber så er jeg endelig interesseret og vil gerne melde mig på banen.

mvh Moby
http://www.deepoceanshop.dk

Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"