Vortech eller andet ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Vortech eller andet ?
Jeg leder efte rnoget der kan erstatte vores 2 stk Tunze 6025 i det lille hjørneakvarie.
Pris er "ligemeget" , men vi vil gerne resonansen til livs.. .. så hellere gi 500 mere, og få en mærkbar bedre pumpe..
Overvejer endda at fjerne de 2 pumper, og smide en Lille red dragon pumpe på, som cirkulerer via pvc bag/under sten opsætning....
Det er fjernet MEGET , ved brug af en plade, med gummi-fødder mellem glas og pumpen, men vi vil gerne kunen styre lidt "bølgegang" og varierende cirkulation, og evt skrue ned for denne, om aftenen/natten... Og måske få mindre "brummeri" når man er i stuen om aftenen..
hvad er erfaringen med Vortech pumper, hvor man har hhv pumpe og elektronik inde/udenfor akvariet ?? Støj, holdbarhed, brugervenlighed osv ?
Pris er "ligemeget" , men vi vil gerne resonansen til livs.. .. så hellere gi 500 mere, og få en mærkbar bedre pumpe..
Overvejer endda at fjerne de 2 pumper, og smide en Lille red dragon pumpe på, som cirkulerer via pvc bag/under sten opsætning....
Det er fjernet MEGET , ved brug af en plade, med gummi-fødder mellem glas og pumpen, men vi vil gerne kunen styre lidt "bølgegang" og varierende cirkulation, og evt skrue ned for denne, om aftenen/natten... Og måske få mindre "brummeri" når man er i stuen om aftenen..
hvad er erfaringen med Vortech pumper, hvor man har hhv pumpe og elektronik inde/udenfor akvariet ?? Støj, holdbarhed, brugervenlighed osv ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Vortech eller andet ?
Godt nok er mine vortech meget lydsvage, men hvis du synes at de små 6025 larmer, så er det nok ikke lige vortech du skal kigge på
du er sikker på at det ikke er din retur eller andet der giver resonans
jeg oplevede på et tidspunk, da jeg havde meget mere teknik på akvariet, at alle pumper, ventilarorer, var med til at give en samlet, meget irriterende brummen
jeg tænker lidt at det måske osse kunne være noget i den retning hos dig
du er sikker på at det ikke er din retur eller andet der giver resonans
jeg oplevede på et tidspunk, da jeg havde meget mere teknik på akvariet, at alle pumper, ventilarorer, var med til at give en samlet, meget irriterende brummen
jeg tænker lidt at det måske osse kunne være noget i den retning hos dig
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Mine små 6025 giver brummeri ned gemmen gulvet, Skumemren og retur siger ikek meget.. Dt gør de 2 6025 nu heller ikke , men det er disse der sender brum brum ned i værelset nedenunde.
Ikek for at lyde snerpet, men dette har jeg forespurgt tidligere, så erfaringer ang vortech elelr lign bedes fortsat være emnet der svares på
Ikek for at lyde snerpet, men dette har jeg forespurgt tidligere, så erfaringer ang vortech elelr lign bedes fortsat være emnet der svares på

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Nå man så har du fået mit svar, at med mindre dine små 6025'ere er defekte, (de skulle ret gerne ikke kunne høres) så er det ikke vortech du skal kigge på hvis du vil have mindre støj
selv mp 10'eren der ikke siger meget , giver lidt mere støj, især når man bruger bølge funktion
men jeg undskylder da at jeg kommer med andre løsningsforslag til dit brummeri
selv mp 10'eren der ikke siger meget , giver lidt mere støj, især når man bruger bølge funktion
men jeg undskylder da at jeg kommer med andre løsningsforslag til dit brummeri
Mvh. Brian
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Jeg forstår godt nok heller ikke hvordan du kan høre et par 6025..
Jeg tror umiddelbart ikke du finder andre pumper, der er mere stille, som levere samme mængde vand. Vortech MP10 er super fede, men de støjer jo i forhold til 6025
Jeg tror umiddelbart ikke du finder andre pumper, der er mere stille, som levere samme mængde vand. Vortech MP10 er super fede, men de støjer jo i forhold til 6025

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
6025 kan godt brumme lidt, hvis de ikke sidder ordenligt i deres holder. Kan høre mine tydeligt hvis de ikke er sat helt ind i holderen.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg brokker mig ikek over dit svar Brian
... det var blot for at andr eikke indledte en lang forklaring 
EN... Jeg havde før en 6045, som blæste lidt for meget sand rundt, så den skiftede jeg ud med 2 x 6025. Den ene er "lydløs" , den anden giver meget vibration op gennem ledningen og i selve holderen osv...
Jeg skal se om jeg kan finde en kvittering, da den er købt for under 1 år siden, men der er som sagt meget forskel på de 2.
De kan godt brumme en del, hvis de ikek isdder rigtigt ja, men den ene her, ryster MEGET mere op gennem ledningen end den anden... Any ideas ??

EN... Jeg havde før en 6045, som blæste lidt for meget sand rundt, så den skiftede jeg ud med 2 x 6025. Den ene er "lydløs" , den anden giver meget vibration op gennem ledningen og i selve holderen osv...
Jeg skal se om jeg kan finde en kvittering, da den er købt for under 1 år siden, men der er som sagt meget forskel på de 2.
De kan godt brumme en del, hvis de ikek isdder rigtigt ja, men den ene her, ryster MEGET mere op gennem ledningen end den anden... Any ideas ??