Powerhead i overløbskassen
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Kbh.
Powerhead i overløbskassen
hvordan kan man finde ud af hvor mange l/t ens PH skal være i overløbskassen?
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Regner med vi taler om et overløb uden huller i bunden?
Det kommer i første omgang an på størrelsen af akvariet (hvad er den?) og i næste omgang hvad det er for en skummer og hvor meget den fødes med.
Når det hele så kører, kan man se om det var nok ved at kigge på overfladen. Hvis ikke hele overfladen trækkes med ned, vil der dannes en grim proteinfilm på noget af overfladen og returpumpen fra overløbet var derfor ikke kraftig nok.
Det kommer i første omgang an på størrelsen af akvariet (hvad er den?) og i næste omgang hvad det er for en skummer og hvor meget den fødes med.
Når det hele så kører, kan man se om det var nok ved at kigge på overfladen. Hvis ikke hele overfladen trækkes med ned, vil der dannes en grim proteinfilm på noget af overfladen og returpumpen fra overløbet var derfor ikke kraftig nok.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Ja 200L til 500L jeg bruger selv en Auqabee 500.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Den har jeg nu og havde også før med en 6000 liter gennem overløbet så lige så firkantet vil jeg ikke sige at det er. Det hænger meget sammen med strømmen af vand i resten af baljen vil jeg sigemads-fisk skrev:Når det hele så kører, kan man se om det var nok ved at kigge på overfladen. Hvis ikke hele overfladen trækkes med ned, vil der dannes en grim proteinfilm på noget af overfladen og returpumpen fra overløbet var derfor ikke kraftig nok.

Pt bruger jeg et 1000 liters i mit 270 liters akvarie og det tror jeg at jeg vil opdatere til et 2000 liters

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Selvfølgeligt kan du få blæst hinden væk fra overløbet med cirkulationen, men så er der noget galt med cirkulationen. Idéen med et overløb er trods alt at få proteinerne ned forbi skummeren, og hvis ikke du får det, så vil jeg ikke mene systemet fungerer optimalt.Brian skrev:Den har jeg nu og havde også før med en 6000 liter gennem overløbet så lige så firkantet vil jeg ikke sige at det er. Det hænger meget sammen med strømmen af vand i resten af baljen vil jeg sigemads-fisk skrev:Når det hele så kører, kan man se om det var nok ved at kigge på overfladen. Hvis ikke hele overfladen trækkes med ned, vil der dannes en grim proteinfilm på noget af overfladen og returpumpen fra overløbet var derfor ikke kraftig nok.![]()
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK