Sandet er flot, men jeg syntes ikke rigtigt der er nogen grund til at give 300 kr for at få det levende. Man kan bare pode med noget sand fra et kørende akvarie, så giver det nok samme resultat efter noget tid.
Jeg har ikke stemt, da det sand jeg bruger ikke er med i oversigten. Jeg bruger noget meget finkornet koralsand, med en kornstørrelse nogenlunde som sukker - Mener at det hed Fiji pink sugar size.
Hvis jeg skulle vælge idag, ville jeg nok tage en der var et nummer grovere i kornene, da det jeg har hvirvles op blot jeg kigger på det.
Som Jesper skriver, er der ingen grund til at købe "levende" sand, det bliver levende altsammen alligevel.
Dejligt nemt med et vandskifte så suger men lige den dynge op der ligger i det ene hjørne, og således har man ikke en slamfyldt bund !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeg har 2-3 cm Caribsea Aragonite (fra Klovnfisken) i mit 800l.
Kunne da ikke drømme om ikke at have noget sand i, uanset meninger om fordele og ulemper - det hører til bare til synte jeg.