Hej folkens.
Her til aften opdagede jeg at min ene Lysmata amboinensis er med rogn. Meget spændende må jeg sige!
Men så er det jeg tænker, hvordan er overlevelses raten for ungerne i ens akvarie? Og hvis man eventuelt vil prøve kræfter med at lave noget CB opdræt, er der så noget man kunne gøre? Lige pt tænker jeg på at sætte hende i min sump, (har ingen skummer, kun LS og Caulerpa alger). Eller har i nogen gode idéer? For kunne være meget sjovt med nogle små rejeunger.
På forhånd tak.
Gravid Lysmata amboinensis
- FrederikNørgaard
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 7000 Fredericia
Gravid Lysmata amboinensis
Mvh Frederik B Nørgaard
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Gravid Lysmata amboinensis
Overlevelses raten er rent 0. Fra en rejelarve er klækket til den ligner en microreje går der op mod 1½ måned. Larverne tåler extremt dårligt cirkulation og dårligt vand. Skla fodres med foder i passende størrels og mængde flere gange om dagen.
Glem alt om det og husk på at dine fisk får sig et luxusmåltid når hunnen smider larverne.
Hvad er CB opdræt???
Glem alt om det og husk på at dine fisk får sig et luxusmåltid når hunnen smider larverne.
Hvad er CB opdræt???
- FrederikNørgaard
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 7000 Fredericia
Re: Gravid Lysmata amboinensis
Det var da trist. Kunne ellers være sjovt med at lidt yngel 
CB = Captive breed. Men når det er saltvand, skulle jeg nok have brugt TR i stedet.

CB = Captive breed. Men når det er saltvand, skulle jeg nok have brugt TR i stedet.
Mvh Frederik B Nørgaard