"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Maack
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs 26. jan 2010 12:45
14
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Maack »

Tusind tak hjælpen, nu ved jeg hvad jeg skal lave om aften når lyset er slukket :) . Og så tilbage til emnet Pellets ...........
Hilsen

Henrik

650 l + 400 l sump
Pandora Hyperion S 3x145w + 4x54WT5 LED fra Pacific Sun
ATI PowerCone 250iS
GHL Profilux SA doseringsmaskine til Balling
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af ole kekkonen »

Maack skrev:Tusind tak hjælpen, nu ved jeg hvad jeg skal lave om aften når lyset er slukket :) . Og så tilbage til emnet Pellets ...........
http://www.life.illinois.edu/slugcity/movies.html
Maack
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs 26. jan 2010 12:45
14
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Maack »

hmm - ikke ligefrem positiv læsning. Den ser ikke ud til at blive let at slippe af med :wc:
Hilsen

Henrik

650 l + 400 l sump
Pandora Hyperion S 3x145w + 4x54WT5 LED fra Pacific Sun
ATI PowerCone 250iS
GHL Profilux SA doseringsmaskine til Balling
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af henrikp »

så har jeg startet filtert op (en 1½ liter cola flaske) starter med 150ML til 600L vand

værdier inden opstart
nitrat 25 målt med sera test sæt
spdiving
Reactions:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spdiving »

Jeg har lige skiftet pumpen ud på min reaktor gik fra Aquabee 1000l til en Aquabee. UP2000/1 løfter 3m og nu danser mine biopelles meget mere. Vil lige sig jeg har mine pelles i en JJ fosfat reaktor og den er fyldt med 2kg Biopelles.
Det er den gamle model der både kan bruges som Nitrat og fosfat filter da den har omløb tilbage til pumpe indsuget dette rør har jeg skået af og sat en slange mere på så nu er der istedet 2 stk udgange i toppen fra reaktoren samt en støre pumpe er sat på med det resutat at mine biopelles de er løftet ca 10cm højere op i reaktoren og de danser 4 cm fra bunden og op i toppen. ca 5 cm fra toppen bliver de løftet til så de bliver der inde for en sikkerhed skyld har jeg en tyndfilter svamp i toppen til at fange dem der gerne ville have været ud i sumpen. Svampen i bunden har jeg fjernet helt.
Vil lige tage lidt video af reaktoren i mogen når der er mere lys.
Bliver flowet for stort igenem reaktoren er der en kuglehane på pumpen og en kuglehane på den ene udgang fra reaktoren så jeg kan justere flowet som jeg vil havde det.


Steen
Senest rettet af spdiving fre 20. aug 2010 01:48, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Valentin »

Har også lige skruet op for min pumpe idag så mine pellets rigtig kan danse.. ( hvis jeg skruede helt for for få dage siden, så sad de alle sammen bare i toppen af filteret ) Men de virker mere vandfyldte ( tungere ) og så må der sku bare mere blæs på pumpen..

Tror faktisk også jeg hælder et par 100 gram mere i, kører lige nu kun med 200 gram men har jo også kun min lille 400 liters balje..smiler..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af henrikp »

jeg regner med at tilføje 50ML hver anden eller tredje dag til jeg når op på 400 ML ialt
spdiving
Reactions:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spdiving »

Har du målt dine værdier ??

Både enden du begyndte med pelles og hvad ligger den på nu ??

Steen
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 770
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:51
15
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af kenneth145 »

Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Valentin »

Ja man skal sku tage det stille og roligt i starten..

Jeg målte mit nitrat til 45 og dagen efter var den allerede nede på 35 så er sikker på at de virker..

Havde så en af mine stream rocks oppe fra vandet, da den var fyldt af bobbel alger, hvilket tog mig en time at fjerne, og stenen kom i vandet igen, og regnede med at nitraten ville stige volsomt, men den er kun 40 idag....

Så i med nogle flere pelletes så lever den sten sku nok snart igen..griner.. Men rigtig meget øv alligevel nu min nitrat var så godt på vej ned..

Men Steen......: Den holder helt sikkert som du tidligere har skrevet at ens pellets kan rykke en nitrat på 30 ned til 0 på en uge eller to..

Så jeg vil igen kalde det vidunder middel.. 7..9..13
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 238
Tilmeldt: tors 21. aug 2008 22:51
15
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Mickey86 »

jeg skal til og starte det op i morgen. Hvor mange gram skal jeg hælde i hvis jeg skal starte op langsomt? har et RSM 130lt
spdiving
Reactions:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spdiving »

kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.

Det er der vist flere der har :T :T
Personligt havde jeg 10 i Nitrat og efter blot 1 uge var den 0.

Men desvære er det ikke lige frem en pisse god ide at fjerne så meget næring på så kort tid har lige fisket 10 stk døde koraller op af vandet. De fleste Acropora samt et par Stylophora pistillata.

Steen
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Valentin »

Ja vi skal ikke glemme at vores kære hobby kræver tålmodighed og skal have tid til at tilpasse sig alt.. Tid tid og atter tid....smiler..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 475
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af mathiaskehlet »

Hvad så hvis man ikke har sump, men bare en skummer der hænger på siden og et rowaphos filter....Kan man så bare skifte rowaèn ud med biopellets og sætte udløbet fra reaktoren lige ved siden af udløbet fra skummeren i akvariet,så det bliver godt iltet, eller hvad.........
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 770
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:51
15
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af kenneth145 »

spdiving skrev:
kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.

Det er der vist flere der har :T :T
Personligt havde jeg 10 i Nitrat og efter blot 1 uge var den 0.

Men desvære er det ikke lige frem en pisse god ide at fjerne så meget næring på så kort tid har lige fisket 10 stk døde koraller op af vandet. De fleste Acropora samt et par Stylophora pistillata.

Steen
Ok lyder godt at der er målbar succes med dem. har bestilt 1000 ml og efter at have læst om dit tilfælde regner jeg med at starte med 200 ml og så langsomt øge mængden.
Trist med dine koraller :BA .. har selv lige været igennem en koralskelet opfiskning efter at have brugt noget andet salt end jeg plejer,

Der er dog en ting der undrer mig lidt mht. hurtige ændringer af værdier. Når vi køber koraller hos forhandlere eller private så sætter vi bare korallerne på plads i vores akvarier med vores værdier. det sker der intet ved jeg har købt flere koraller i brune nuancer der efter at ha kommet i "rent" vand er blevet lillae blå røde osv. men aldrig mistet nogen på den konto.
Hvorfor dør de så når de står i akvariet og værdierne falder langsommere end når de får en lyn ændring ved ny indkøb??
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af leifkrarup »

kenneth145 skrev:
spdiving skrev:
kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.

Det er der vist flere der har :T :T
Personligt havde jeg 10 i Nitrat og efter blot 1 uge var den 0.

Men desvære er det ikke lige frem en pisse god ide at fjerne så meget næring på så kort tid har lige fisket 10 stk døde koraller op af vandet. De fleste Acropora samt et par Stylophora pistillata.

Steen
Der er dog en ting der undrer mig lidt mht. hurtige ændringer af værdier. Når vi køber koraller hos forhandlere eller private så sætter vi bare korallerne på plads i vores akvarier med vores værdier. det sker der intet ved jeg har købt flere koraller i brune nuancer der efter at ha kommet i "rent" vand er blevet lillae blå røde osv. men aldrig mistet nogen på den konto.
Hvorfor dør de så når de står i akvariet og værdierne falder langsommere end når de får en lyn ændring ved ny indkøb??
Jeg har også spekuleret mig gråhåret over det samme!!!! Kloge svar udbedes :y :y :be:
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Maack
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs 26. jan 2010 12:45
14
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Maack »

kenneth145 skrev:
spdiving skrev:
kenneth145 skrev:Er der nogle der har målt forbedringer efter brug af biopellets? har selv bestilt til mit deltec filter de skulle gerne komme imorgen.

Det er der vist flere der har :T :T
Personligt havde jeg 10 i Nitrat og efter blot 1 uge var den 0.

Men desvære er det ikke lige frem en pisse god ide at fjerne så meget næring på så kort tid har lige fisket 10 stk døde koraller op af vandet. De fleste Acropora samt et par Stylophora pistillata.

Steen
Ok lyder godt at der er målbar succes med dem. har bestilt 1000 ml og efter at have læst om dit tilfælde regner jeg med at starte med 200 ml og så langsomt øge mængden.
Trist med dine koraller :BA .. har selv lige været igennem en koralskelet opfiskning efter at have brugt noget andet salt end jeg plejer,

Der er dog en ting der undrer mig lidt mht. hurtige ændringer af værdier. Når vi køber koraller hos forhandlere eller private så sætter vi bare korallerne på plads i vores akvarier med vores værdier. det sker der intet ved jeg har købt flere koraller i brune nuancer der efter at ha kommet i "rent" vand er blevet lillae blå røde osv. men aldrig mistet nogen på den konto.
Hvorfor dør de så når de står i akvariet og værdierne falder langsommere end når de får en lyn ændring ved ny indkøb??
Faktisk et rigtigt godt spørgsmål, du der stiller.
Jeg skal samtidig tilslutte mig at bruger som har konstateret virkningen. Jeg tror at bla. er mig som Steen sender disse :T :T til, Jeg målte min No3 inden start til ml 40-50 med Salifert. Efter at have startet med 1000 ml i en 540 L balje var min No3 efter 4 dage nede på 0. Ligeledes PO4 var o. Men som Steen skriver, så er det langt fra alle koraller som bryder som om disse hurtige forandringer. Mht
opstart, så hold nu for pokker godt øje med jeres skummerkop, da den vil gå amork de første dage hvis der er høje næringsværdier.
Hilsen

Henrik

650 l + 400 l sump
Pandora Hyperion S 3x145w + 4x54WT5 LED fra Pacific Sun
ATI PowerCone 250iS
GHL Profilux SA doseringsmaskine til Balling
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af herzberg »

Det er lidt vildt at jeres nitrat er forsvundet så hurtigt. Jeg har nu kørt med mine i nogle uger og jeg har stadig 5-10 stykker i nitrat. Jeg har 7-800 ml pellets i min reaktor. Uden at vide det, så tror jeg flowet i reaktoren har en del at skulle have sagt. Umiddelbart vil jeg tro at højere flow giver langsommere virkning. Jeg har (haft) et højt flow og har nu skruet lidt ned for at se om det giver noget pga den længere kontakttid.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 602
Tilmeldt: ons 3. dec 2008 21:55
15
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Thomaas »

Jeg kan ikke lige rigtigt finde ud af hvad jeg skal gøre med afgangs vandet fra reaktoren mht. iltning af vandet.
Skal jeg sætte udblæsningen så tæt som muligt (3cm) ved indsugningen til skummerpumpen. Eller bare i samme kammer som skummeren står i?
Lige pt. sidder afgangen så tæt som muligt på skummerpumpen. Jeg vil tro den suger ca 50-60% af vandet fra reaktoren ind i skummeren.
Billede

Uploaded with ImageShack.us

Billede

Uploaded with ImageShack.us
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
spdiving
Reactions:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spdiving »

Så er har jeg taget lidt video og billeder af min ombygget JJ reaktor så den kan indholde 2kg Biopelles.

Billeder kan se i min tråd.

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 59#p363359

[video][/video]

Steen
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af S1m0n »

Ser godt ud steen, Har du gjort dig nogle erfaringer om det har bedre virkning ved højt flow kontra lavt flow ?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
spdiving
Reactions:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af spdiving »

Nej det har hele tiden virkket som det skulle. Grunden til at jeg har sat en støre pumpe på og lavet reaktoren om var at mine Biopelles de pakkede og de begyndte at lugte lidt. Så enden jeg fik en støre pumpe på måtte jeg lige tage og rode rundt i dem 1 gang om dagen for at løsne dem.

Steen
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af henrikp »

spdiving skrev:Nej det har hele tiden virkket som det skulle. Grunden til at jeg har sat en støre pumpe på og lavet reaktoren om var at mine Biopelles de pakkede og de begyndte at lugte lidt. Så enden jeg fik en støre pumpe på måtte jeg lige tage og rode rundt i dem 1 gang om dagen for at løsne dem.

Steen

jeg havde også det problem med at de pakker. jeg har valgt at sætte en time på og slukke for pumpen i et minut hver 15 minut
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af S1m0n »

henrikp skrev:
spdiving skrev:Nej det har hele tiden virkket som det skulle. Grunden til at jeg har sat en støre pumpe på og lavet reaktoren om var at mine Biopelles de pakkede og de begyndte at lugte lidt. Så enden jeg fik en støre pumpe på måtte jeg lige tage og rode rundt i dem 1 gang om dagen for at løsne dem.

Steen

jeg havde også det problem med at de pakker. jeg har valgt at sætte en time på og slukke for pumpen i et minut hver 15 minut
Hva effekt opnår du ved dette ?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af henrikp »

når pumpen sætter igang igen løsner det pillerne
jens lyn
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 145
Tilmeldt: man 14. jul 2008 21:06
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af jens lyn »

Nu er jeg rimelig forarget over en kommentar fra saltvandsbutikken i deres nye reklame. Er der overhovedet noget hold i det de påstår. Jeg har googlet og googlet og kan overhovedet ikke se noget som helst hold i det de siger at der er nogen pellets der udgiver farlige toxiner. Tror bare de vil have at man kun køber deres NP biopellets og man skal undgå Vertex der har virket glimrende hos mig. Jeg har da kun hørt om NP pellets har haft en fejlproduktion som var af ringere kvalitet og det er en forlængst overstået kapitel. Hvis man startede med Fuld knald på Vertex eller NP ville det stadig potentielt være for stort en omvæltning i baljen og der kunne man på begge mærker miste koraller. Er der for lidt flow med begge mærker rådner de begge og udgiver begge hydrogensulfid gas. Såvidt jeg har læst mig til på et amerikansk forum som jeg selvfølgelig ikke kan finde nu at der er 4 forskellige mærker som kommer fra samme samlebånd heriblandt NP som startede det oprindeligt og efterfølgeren Vertex probiopellets. Synes det er et ringe eksempel fra forhandleren for at lokke kunder til sig. Jeg vil gerne have Dokumentation for det de påstår så et svar udbedes gerne fra saltvandsbutikken om hvor de har den påstand fra
Tak!
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af herzberg »

Jeg må indrømme at jeg tænkte det samme. Lidt et cheap-shot synes jeg også.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
clasen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: ons 6. jun 2007 10:35
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af clasen »

jens lyn skrev:Nu er jeg rimelig forarget over en kommentar fra saltvandsbutikken i deres nye reklame. Er der overhovedet noget hold i det de påstår. Jeg har googlet og googlet og kan overhovedet ikke se noget som helst hold i det de siger at der er nogen pellets der udgiver farlige toxiner. Tror bare de vil have at man kun køber deres NP biopellets og man skal undgå Vertex der har virket glimrende hos mig. Jeg har da kun hørt om NP pellets har haft en fejlproduktion som var af ringere kvalitet og det er en forlængst overstået kapitel. Hvis man startede med Fuld knald på Vertex eller NP ville det stadig potentielt være for stort en omvæltning i baljen og der kunne man på begge mærker miste koraller. Er der for lidt flow med begge mærker rådner de begge og udgiver begge hydrogensulfid gas. Såvidt jeg har læst mig til på et amerikansk forum som jeg selvfølgelig ikke kan finde nu at der er 4 forskellige mærker som kommer fra samme samlebånd heriblandt NP som startede det oprindeligt og efterfølgeren Vertex probiopellets. Synes det er et ringe eksempel fra forhandleren for at lokke kunder til sig. Jeg vil gerne have Dokumentation for det de påstår så et svar udbedes gerne fra saltvandsbutikken om hvor de har den påstand fra
Tak!
Er rimelig overbevist også det er noget fis. De er hvis bare bange for noget kunkurrence! Som sagt Cheap shot :vio: :KP
Støt alle butikker i DK og også Holland:)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Han$en »

Og dog..
http://shop.malawicarsten.dk/product.asp?product=7297

Der er flere forhandlere, både indenrigs og udenrigs der skriver dette. Så måske er der noget om snakken?
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: NP Biopellets - vidundermiddel eller spild af penge?

Indlæg af Han$en »

Citat fra en Asiatisk side:
NP-REDUCING BIOPELLETS ARE CERTIFIED FREE OF ANY TOXINS FOR MARINE WATERSYSTEMS BY 2 INDEPENDAND LABORATORIES. Make sure you get the original NP Reducing BioPellets. Our success hasn't been unnoticed by competitors
De siger ikke direkte noget om farlige kopier, men indirekte forståelse virker vel også :)

Link:
http://www.chuisui.com/viewthread.php?tid=13882
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"