Hej allesammen
Jeg er i gang med at planlægge min sump, og har anskaffet mig en Apf600. Jeg er nu kommet lidt i tvivl om hvad der er bedst, så søger lidt erfaringer. Skummeren kan placeres både i og uden for sumpen. Jeg har en ide om at den muligvis larmer mere hvis den står uden for sumpen da pumpen ikke vil være dækket at vand. samtidig er jeg i også i tvivl om hvordan den bedst fødes, med fødepumpe eller med tyngdekraften direkte fra overløbet. håber på lidt ideer
Mvh Jacob
Apf 600 i eller uden for sump?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2009
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Apf 600 i eller uden for sump?
Jeg ville sætte den i sumpen både af hensyn til lyd men også af hensyn til hvis den skummer over. Sker det så løber vandet ud i sumpen og ikke ud på gulvet.
Overløb eller pumpe er et fedt. Man kan dog sige at med overløbsfødning så sparer du strømme til pumpen og du får det beskidte vand direkte ind i slummeren. Med en pumpe styrer du præcist hvor meget vand du giver den. Jeg fødte min via et T på overløbet og det virkede rigtig fint.
Overløb eller pumpe er et fedt. Man kan dog sige at med overløbsfødning så sparer du strømme til pumpen og du får det beskidte vand direkte ind i slummeren. Med en pumpe styrer du præcist hvor meget vand du giver den. Jeg fødte min via et T på overløbet og det virkede rigtig fint.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421