Erfaring med akvariesæt

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
StisenM
Copepod
Copepod
Reactions:
15
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2010

Erfaring med akvariesæt

Indlæg af StisenM »

så ramte saltvandsbølgen også mig :y . Har nu læst og læst de sidste måneder og håber jeg nu er lidt klogere ( nå ja man har jo lov at være heldig)

jeg er desværre studerende, men det skal altså ikke afholde mig fra at få et fedt akvarie, SÅ skal så småt igang med at indkøbe mit udstyr, og på min rejse gennem div. internet sider er jeg gentagende gange støt på næsten færdige sæt. altså sæt med akvarie, lys, cikulation etc. -
Det er jo rigtig fristende at købe sådan et sæt men kan jo også læse at der er en del der næsten skifter det hele ud og så er der jo ikke meget sparet.
hvad er jeres erfaringer. har set på forskellige sæt men vil gerne høre jeres mening.

er det en ok start eller skal man gå langt uden om.
har kigget på sæt fra red sea max, Orca og D-D ( synes specielt det fra D-D var tiltrækkende)

- det skal måske lige nævnes at jeg er helt med på at jo større jo lettere, men tænker nu stadig at holde mig under 120 L, da jeg vil lære alt om vandværdier etc. the hard way - så jeg er fuldt udrustet hvis jeg skal opgradere.

håber der er nogen der her lyst til at tilkendegive deres oplevelser eller meninger.

Med venlig hilsen

StisenM
Brugeravatar
Fiskeminister
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Re: Erfaring med akvariesæt

Indlæg af Fiskeminister »

Har aldrig selv haft RSM akvarier.. men hva jeg har hørt og snakket med så skifter folk alligevel det meste udstyr ud fordi det ik er godt nok eller der bare ik er nok af det som f.eks cirkulation...

så hvis man alligevel ska skifte alle de dele ud kan man jo lige så godt " bygge" sit eget akvarie efter min mening. det er ik sværre end man gør det til i den her verden..