BLOOMBOX NY BILLIG STRØM PÅ VEJ
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
BLOOMBOX NY BILLIG STRØM PÅ VEJ
Så er det snart slut med at købe Fucking dyr strøm af div. energi selskaber. Nu kan man snart købe en lille box man skal have stående som laver alt strøm man har brug for. Priser kommer ned på omkring 3000$ også kan den trække en hus stand. Brænselcellen "Bloomboxen" er sgu genial og den er lavet.
EBAY - GOOGLE er bare nogen af dem der har den nu på forsøgs basis.
http://www.180grader.dk/vis/bloom-box-b ... produktion
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6228923n&tag=api
[video]http://external.ak.fbcdn.net/safe_image ... 100x75.jpg[/video]
EBAY - GOOGLE er bare nogen af dem der har den nu på forsøgs basis.
http://www.180grader.dk/vis/bloom-box-b ... produktion
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6228923n&tag=api
[video]http://external.ak.fbcdn.net/safe_image ... 100x75.jpg[/video]
Senest rettet af ronny.w tirs 16. mar 2010 20:02, rettet i alt 1 gang.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Re: BLOOMBOX NY STRØM
WTF dbl post
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Re: BLOOMBOX NY BILLIG STRØM PÅ VEJ
Ja det lyder rigtig godt, det kan man jo se frem til
Hvis ikke energiselskaberne får det stoppet, ligesom man kan have de store olieselskaber mistænkt for at bremse udviklingen i biler/motorer...

Hvis ikke energiselskaberne får det stoppet, ligesom man kan have de store olieselskaber mistænkt for at bremse udviklingen i biler/motorer...
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Kontakt:
Nu ved jeg ikke, om du synes 3000$ er billigt? Og den pris er også først mulig efter en længere årrække med masseproduktion.
Der skal derudover jo også kontinuerligt tilføres gas eller lignende, alt efter hvilken type brændselscelle vi snakker om.
Der er iøvrigt også ganske store aktører på netop det område her i Danmark. F.eks. http://www.topsoefuelcell.com/ som har arbejdet med brændselsceller siden slutningen af 1980'erne.
Der skal derudover jo også kontinuerligt tilføres gas eller lignende, alt efter hvilken type brændselscelle vi snakker om.
Der er iøvrigt også ganske store aktører på netop det område her i Danmark. F.eks. http://www.topsoefuelcell.com/ som har arbejdet med brændselsceller siden slutningen af 1980'erne.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jo jo men har vi set noget til topsoefuelcell eller nogen af de andre ?. Og hvad er der lige som skal bremses, nu ligger landet således at E-bay - google - Fed-ex og en del andre allerede kører med bloombox, så jeg tviler på at den udvikling vi ser bliver bremset, tværtimod så tvinger det netop sådan nogen som dong / vestas og lign. at kigge nye veje.Stefan skrev:Nu ved jeg ikke, om du synes 3000$ er billigt? Og den pris er også først mulig efter en længere årrække med masseproduktion.
Denne celle kan også køres via sol energi siger de i indlægget fra 60 min.
Mit strøm forbrug totalt ligger på omkring 22000-24000 kr. pr. år. så over sigt kan man sgu komme til at spare rigtig mange penge, når disse produkter bliver en realitet
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6230 Rødekro
fup og svindel.... lyder det for godt til at være sandt? ja. nå så er der nok liiige noget skævt.
hvis der havde været noget stort håb for dette, havde det nok været i nyhedderne verden over... skulle være officielt fremlagt nu... linket er fra 22feb. og de snakker om at det skulle offentliggøres efterfølgende onsdag.
EDIT: lige et par ting til.... hvor vil man få det "gas" fra den skal "forbrænde? hvor meget "afføring" skal ligge og rådne i en dunk for at få 1kwh? tror desvære ikke på den. eller andre "brændfarlige" gasser? hvor sikkert er det lige?
hvis der havde været noget stort håb for dette, havde det nok været i nyhedderne verden over... skulle være officielt fremlagt nu... linket er fra 22feb. og de snakker om at det skulle offentliggøres efterfølgende onsdag.
EDIT: lige et par ting til.... hvor vil man få det "gas" fra den skal "forbrænde? hvor meget "afføring" skal ligge og rådne i en dunk for at få 1kwh? tror desvære ikke på den. eller andre "brændfarlige" gasser? hvor sikkert er det lige?
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8500 Grenaa
- Saltvand siden?: 2004
min ligger i samme klasse som din ronny så jeg er da også klar når de dukker op i handel hvis de kan holde dem på 3k usdronny.w skrev:Jo jo men har vi set noget til topsoefuelcell eller nogen af de andre ?. Og hvad er der lige som skal bremses, nu ligger landet således at E-bay - google - Fed-ex og en del andre allerede kører med bloombox, så jeg tviler på at den udvikling vi ser bliver bremset, tværtimod så tvinger det netop sådan nogen som dong / vestas og lign. at kigge nye veje.Stefan skrev:Nu ved jeg ikke, om du synes 3000$ er billigt? Og den pris er også først mulig efter en længere årrække med masseproduktion.
Denne celle kan også køres via sol energi siger de i indlægget fra 60 min.
Mit strøm forbrug totalt ligger på omkring 22000-24000 kr. pr. år. så over sigt kan man sgu komme til at spare rigtig mange penge, når disse produkter bliver en realitet
er ved at planlægge mit comeback 

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Nu tror jeg ikke der kommer ret meget fup og svindel i 60 minutes fra usafiero skrev:fup og svindel.... lyder det for godt til at være sandt? ja. nå så er der nok liiige noget skævt.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Ja nu har de da officielt lanceret deres fulde hjemmeside, så hvem mon stopper dem ??
http://www.bloomenergy.com/
Ingen
http://www.bloomenergy.com/
Ingen
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
fake eller ej, kan ikke se det brugbare i det.
jeg vil bare stadig godt vide hvad i vil bruge af FUEL? der skal da stadig hældes en form for GAS ind i det. tror det var EBAY der brugte alm naturgas, hvor langt er vi så? derudover er det sku nok ikke sååå nemt at kunne levere det GAS/fuel på CO2 neutral vis....
det er sgu da bedre at tage en gammel 1,6L vw turbo diesel(35KW) og montere en 35KW generator på den. motoren kan "nemt" ombygges til at køre på 100% ren rapsolie.... så har man strøm nok, og kølevandet kunne man bruge som opvarmning.
ingen farlige gasser eller lign. er man helt til ren strøm skal der da også bare en catalysator og et partikelfilter på udstødningen, færdig.
jeg vil bare stadig godt vide hvad i vil bruge af FUEL? der skal da stadig hældes en form for GAS ind i det. tror det var EBAY der brugte alm naturgas, hvor langt er vi så? derudover er det sku nok ikke sååå nemt at kunne levere det GAS/fuel på CO2 neutral vis....
det er sgu da bedre at tage en gammel 1,6L vw turbo diesel(35KW) og montere en 35KW generator på den. motoren kan "nemt" ombygges til at køre på 100% ren rapsolie.... så har man strøm nok, og kølevandet kunne man bruge som opvarmning.
ingen farlige gasser eller lign. er man helt til ren strøm skal der da også bare en catalysator og et partikelfilter på udstødningen, færdig.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Nu er naturgas jo kun farligt i nærheden af ild.
Hvor mange husstande i Danmark fyrer ikke med Naturgas i forvejen? Jeg kan virkeligt ikke se hvorfor det skulle være så forbandet farligt at sætte sådan en op i stedet.
Du er måske bare generelt 100% imod at der hedder udvikling?
Hvor mange husstande i Danmark fyrer ikke med Naturgas i forvejen? Jeg kan virkeligt ikke se hvorfor det skulle være så forbandet farligt at sætte sådan en op i stedet.
Du er måske bare generelt 100% imod at der hedder udvikling?
Vil give Torben ret naturgas er ikke mere farligt end andet brændsel. Det skal bare omgås med forsigtighed lige som disel og benzin.
Steen
Steen
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
nej, ved godt gas bruges mange steder, men hvad er idéen i at bruge naturgas?
nytter da ikke noget at bruge naturgas frem for strøm, nogen der har regnet på det? XX kr gas til XX kr strøm?
nordsøen forventes at være tom for olie og gas allerede engang i 2012.....
det lokale kraft varmeværk her er faktisk CO2 neutralt. de bruger træflis. det blir brændt varmer en keddel og driver en turbine til at lave strøm. kølingen i dette anlæg er fjernvarmekredsen. så man laver strøm efter behovet for "spildproduktet" varme.
der er sku da ikke meget udvikling i det? ja det er en kasse der kan lave gas og ilt om til strøm?
der findes meget andet der ikke er kendskab til. som fx peltier elementer der ved at varme en side og køle den anden gir strøm...
tvivler for det første på prisen, for det andet på "brugbarhedden"
nytter da ikke noget at bruge naturgas frem for strøm, nogen der har regnet på det? XX kr gas til XX kr strøm?
det lokale kraft varmeværk her er faktisk CO2 neutralt. de bruger træflis. det blir brændt varmer en keddel og driver en turbine til at lave strøm. kølingen i dette anlæg er fjernvarmekredsen. så man laver strøm efter behovet for "spildproduktet" varme.
der er sku da ikke meget udvikling i det? ja det er en kasse der kan lave gas og ilt om til strøm?
der findes meget andet der ikke er kendskab til. som fx peltier elementer der ved at varme en side og køle den anden gir strøm...
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Nu har jeg ikke den største interesse i denne diskution, da regeringen nok skal sørge for at man kommer til at betale en pæn afgift uanset hvordan man vil selvforsyne sin husstand. Denne bloombox skal som tidligere nævt have en form for fuel, og prisen bliver nok politisk justeret så det ikke bliver en seriøs konkurent til den "normale" forsyning.
Hvad der dog lige fik mig op af stolen var kommentaren fra fiero
Der er nedgang i produktionen, men det er bestemt ikke færdigt i 2012.
Hvad der dog lige fik mig op af stolen var kommentaren fra fiero
Nu sidder jeg selv i oliebranchen, og fiero er åbenbart i besidelse af information som Mærsk, Dong og de andre oleselskaber åbenbart ikke er.fiero skrev:
Der er nedgang i produktionen, men det er bestemt ikke færdigt i 2012.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Idéen her er jo at den skal bruge en minimal mængde fuel for at lave en stor mængde strøm, ifh. til vores nuværende kraftværk som skal bruge en større mængde fuel for at lave samme mængde strøm.fiero skrev:nej, ved godt gas bruges mange steder, men hvad er idéen i at bruge naturgas?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 1993
- Geografisk sted: Tune
hvis ellers man kunne få energiselskaberne til at producere brint af den overskuds energi de danske vindmølle parker producere og sende det ud på naturgasnettet ville man være et stort skridt på vej til at få et samfund drevet af brændselceller.
så lukker jeg desværre..........
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
jeg stemmer for A kraft!!