Hjælp til boosterpumpe fra waterpilot

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Hjælp til boosterpumpe fra waterpilot

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har lige fået strømforsyningen til min boosterpumpe. Og det hele er sat sammen, men der er 2 problemer.

Det første er, at pumpen ikke yder noget. Der er manometer på mit osmoseanlæg og den viser hele tiden de 2,5 bar som er i vandhanen. Når jeg slår boosterpumpen til sker der ikke anden end at den vibrerer lidt. Er den fordi den skal indkøres ?

Det andet problem er, at de fittings som forhandlere anviste er utætte dog ikke ret meget. Jeg har virkelig strammet dem meget med håndkraft, skal man bruge en rørtang ? Er bare bange for at knække dem. Det er de dem her: http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... cts_id=771

Og boosterpumpen er denne her: http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... 1611566463

Håber nogen akn svarer.
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Hjælp til boosterpumpe fra waterpilot

Indlæg af Gzus.dk »

Kasper j. skrev:
Det andet problem er, at de fittings som forhandlere anviste er utætte dog ikke ret meget. Jeg har virkelig strammet dem meget med håndkraft, skal man bruge en rørtang ? Er bare bange for at knække dem. Det er de dem her: http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... cts_id=771
Du skal bare bruge paktape til gevindet :) Jeg har givet det 3-4 omgange, så skulle det gerne holde tæt.

/Morten N
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

er du sikker på du har vendt pumpen rigtig der skal også være en regulator med omløb så du kun har 5 bar over menbranen hvis trykket er højre er den ikke så effektiv og vil hurtig blive slidt
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Morten er inde på det rigtige . Bare husk at pakke paktapen samme vej rundt som du skruger vinklen på ellers trækker du bare paktapen af igen og det bliver utæt. Det er fint nok med håndkræft hvis du bruger værktøj så vær forsigtig da plastiken bare vil knække og er uhældet ude kan du resikere at du ikke kan få fat i gevindet inde i det du har skruget det på og er nød til at kæmpe for at få det ud igen. Her bruges en ornepik.http://scooterparts.dk/product.asp?product=12751

Hvis boosterpumpen er monteret rigtigt se pil på pumpen hvad der er tilgang og udgang så tror jeg desvære den er færdig og en ny er påkrævet.

Steen
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Hej igen.

Jeg tog en rørtang og stremmede de fittings en lille smule og pumpen er nu helt tæt. Men den yder kun 0,5 bar, så tror at den er færdig. Har skrevet til waterpilot, så må jeg se hvad de siger.

Det er sku nok fragt firmaet der, traditionen tro, har spillet foldboldt med min pakke.. igen, igen, igen.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Så fandt jeg ud af hvad der var galt :-) Trykpumpen skal have modstand før at den yder noget. Heldigvis har mit osmose anlæg en såkald needlevalve som ellers skal købes ved siden af, så hvis I andre skal købe en trykpumpe så husk en needlevalve ;-)
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

En needle-valve, er det ikke den der tynde tingest der ligner en kanyle? :)
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

man kan istedet bruge en skylleventil så vi membranen også holde længere