Side 1 af 2
Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 18:18
af Ronné
Har efter hånden lagt en del tusind kroner hos akvarieudstyr på amager, og her for en måned siden fandt jeg et
akvarie på deres hjemme side der passede ind i et hul i væggen jeg havde, så det købte jeg og satte op...
Her for en uge siden fandt jeg en bobbel inde i glasset på ca 2mm. og det kan jeg ikk leve med, for nu ser jeg det hver gang jeg kigger...
Jeg ringer til akvarieudstyr og fortæller om det De siger: At akvariet er på speciel mål så der er ikk noget og komme efter hos dem...
Men jeg har ikk bestil det i speciel mål jeg har bare valgt det fodi de havde det på lager, men UANSET hva ska lortet vel være i orden?????
Jeg ringer så til dem igen i dag da jeg ska bruge en
skummer og spørger om de så ikk kan trække noget af prisen, Jo siger de 5% af 1800 det vil sige 90 kroner
Hva ska jeg gøre er ved at eksplodere....
Akvariet kostede kun lidt over 700 kr. (Kun 123 l.) men det er pricippet, kan slet ikk tag sådan noget....
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 18:49
af sintamus
Er det ikke solgt som brugt. Så tror jeg de kan betragte det som beset, men er ikke sikker
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 18:52
af Ronné
Nej købt som helt nyt...
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 18:57
af snogen
jeg syntes da det er øv med din nye balje
og jeg syntes da at du skal finde en anden forhandler til din nye
skummer
akvarie udstyr har jeg ikke så meget at sige til
jeg har set deres butik, og det undre mig egentlig lidt ,at de egentlig har kunne finde et
akvarie i rodet.
mine 5 cent
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 19:01
af Ronné
Ja men det var også for bare at få et eller andet ud a det...
Men er vi ikk enige om at alt ska være i orden når man køber noget nyt uanset hva??
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 19:04
af William Jr
Med special mål eller ej kan de ikke frasige sig at modtage reklamation...
- Det kan kaldes "en væsentlig" fejl, og skal ombyttes eller udbedres. Eller tilbydes økonomisk kompensation. Du har sagen uvedkommende 8 dages returret, denne returret havde dog forholdt sig anderledes hvis du havde bestilt det på mål...
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 19:11
af Ronné
Ja men valgte det fordi det var på lager og netop for at slippe for at skulle vente på et specielt bygget...
Jeg finder mig ikke i sådan noget, kan jeg slæbe dem i retten?? Er Ligeglad om det kun er 700 kr. det er princippet for mig...
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 19:17
af ak1204
I købeloven er der en såkaldt "formodningsregel". Den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare inden for de første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede ved købet. Det gør det nemmere at få ombyttet varen, hvis fejl og mangler opdages inden for det første halve år. Hvorvidt ombytning kan ske afhænger dog af, hvor dyr varen har været, hvor stor fejlen er, og hvor hurtigt den kan repareres.
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 19:20
af spax
Syntes måske det er lige i overkanten, at slæbe dem i retten for 700 kr. Men kan sku godt følge dig i det

Kan du ikke give dem det retur, eller blive ved med at presse dem lidt, så du får lidt mere i rabat.
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 19:29
af Ronné
De vil ikk tage det retur.... Jeg er sku ligeglad de kommer ikk til slippe nogensinde før jeg har fået hva jeg har betalt for!!!
Kan godt være det virker lidt overdrevet, men jeg har brugt lang tid på at sætte det ing i en væg og nu har jeg måtte købe et andet
akvarie og rykke det hele over i for var nervør for om jeg kom hjem en dag og vandet så lå i hele stuen...
Det er noget der har været der fra fabrikken, for jeg ved da ikk lige hvordan jeg skulle kunne lave en luft bobbel inde i glasset...
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 20:11
af spdiving
De bobler du ser er helt iorden hvis der er 1 meter imellem.
Hvis der sider 2 stk meget tæt på SKAL GLASET KASERES.
Mit nye 1000L har 2 mega små bobller 5 cm fra hendanden men jeg valgt ikke at sige noget for så var det 3
akvarie jeg skulle vente på og det tager ca 1 mdr at lave et nyt.
Jeg fik oplysningen af vide ude hos Carsten i glostrup DecOcean Aquarium.
Steen
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 20:16
af martin L
akvarieudstyr er uden tvivlt den værste forretning jeg nogensinde har været i
magen til arrogante mennesker skal man lede længe efter
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 20:19
af Ronné
ok jeg kan bare ikk leve med det det er lige midt i syns feldtet, og vil også gerne sove trygt om natten, og nu har jeg også tømt det...
Men han byttede de første 2 uden problemer?
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 20:21
af Ronné
Martin l.: Præcis, men har sådan set været fint tilfreds indtil nu..
Men betale kommer de til på den ene eller anden måde...
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 20:28
af Helena
Glem retten, en advokat koster 2000-3000kr i timen, og uden en sådan kommer du ingen vegne

Men du kan muligvis tale med forbrugerrådet, men du er så tilbudt ca. 10 % af købsprisen i kompensation, og det er måske ikke helt skævt

Noget andet er så at du ikke er tilfreds, nu handler jeg ikke med akvarier, men noget helt andet, havde du været utilfreds kunde i min forretning, var du ikke gået før du var glad og tilfreds

Det kan godt betale sig

Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 20:52
af Ronné
10% er da helt skævt... De får da deres lorte
akvarie lige tilbage kan ikk bruge det til en skid... Jeg var villig til at gå lidt ned før jeg ringede til dem i dag og de tilbød mig 90 kr. så nu ska jeg ha hver en krone og stopper ikk før jeg har fået dem... Nej de skider åbenbart på deres kunder...
Undskyld jeg blir sur, men de pisser mig virkelig af....
Re: Er godt gal i skralden.....
: ons 17. feb 2010 23:04
af ronny.w
Inden i kører dette ud på et side spor, så er der altid 2 sider af samme sag, er de så i deres fulde ret til at nægte et nyt setup pga. boble størrelsen samt afstande fra hinanden, så er den vel ikke længere og jeg kan på intet tidspunkt se hvad "Forretningen" har gjort forkert
"LÆS IGEN HVIS DET ER TILFÆLDET"
Er du så i din fulde ret ronne, så er en dialog meget bedre end at smide mere brænde på bålet, jeg ved at med min tid som sælger var mine bedste kunder dem man kunne snakke med. En sælger er ikke meget for envejs kommunikation og i en toneleje som er helt uhørt.
Men jeg kan da godt følge dig at det er noget skidt at købe noget som man i bund og grund ikke er glad for og i sær hvis og såfremt man mener dette produkt indholder en fejl. Men her skal du jo ligesom være sikker i din sag i sær når du bringer Dårlig reklame for en forretning op på saltvands foummet
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 08:58
af Ronné
Selvfølgelig er det en fejl og selvfølgelig deres eller deres leverandør, kan da aldrig være min og havde de givet mig et ordenlig tilbud tilbud havde jeg også været tilfreds, men har købt noget for en måned siden til 700 kr som ikk var i orden og først vil intet gøre overhoved og da jeg så ringer igen vil de give ca. 90 kr. i rabat vi jeg køber endnu en vare hos dem til 1800 kr...
Som jeg kan læse i de andres indlæg er jeg ikk den eneste de har skidt på.....
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 09:59
af Carsten
Ronné skrev:Selvfølgelig er det en fejl og selvfølgelig deres eller deres leverandør, kan da aldrig være min og havde de givet mig et ordenlig tilbud tilbud havde jeg også været tilfreds, men har købt noget for en måned siden til 700 kr som ikk var i orden og først vil intet gøre overhoved og da jeg så ringer igen vil de give ca. 90 kr. i rabat vi jeg køber endnu en vare hos dem til 1800 kr...
Som jeg kan læse i de andres indlæg er jeg ikk den eneste de har skidt på.....
De 90 kroner som de vil give dig i rabat på en skummer, tjener du hurtigt hjem ved at købe skummeren et andet sted.
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 10:16
af Ronné
Præcis..

Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 12:49
af sflindt
Hvad med at tage det
akvarie under armen og tag ud og snak med dem. Folks (også sælgeres) mentalitet ændrer sig meget når man står overfor dem.
Jeg synes helt klart de burde tage akvariet retur uden bøvl, specielt når du udtrykker ønske om at bevare kundeforholdet. Du har jo allerede åbnet muligheden for mersalg i form af en
skummer.
Du kan jo evt. tilbyde dem 1100 kr. for skummeren og så efterlade akvariet udenfor butikken (det er nok ikke en god idé at tilbyde at bære det helt ind, du skulle jo nødigt snuble over deres rod).
Hvorom alting er, kan jeg ikke forstå at en butik risikerer dårlig omtale på baggrund af 700 kr. det er simpelthen for dumt.
P.S. min advokat tager 1800,-/Time udover dette kommer retsafgift = det kan ikke betale sig, den eneste der griner - selv hvis du får ret - er din advokat. Det er måske også lidt fjollet at reagere så voldsomt, jeg tror nu nok at Akvarieudstyr har mistet meget mere end 700 kr. allerede med denne omtale.
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 12:52
af Ronné
Har også tænkt mig idag...
Og tak for hjælpen til jer alle...
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 12:57
af Marco R
Ronné skrev:Har også tænkt mig idag...
Og tak for hjælpen til jer alle...
Så må du endelig følger op på sagen, hvad de har sagt og gjort
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 13:02
af Ronné
Det kan du tro:-)
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 19:43
af Ronné
Fik sku pengene i hånden da jeg tog der ud...
Endelig kan jeg sove om natten igen hehe
Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 19:48
af sflindt
Super godt

Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 20:31
af Marco R
Ronné skrev:Fik sku pengene i hånden da jeg tog der ud...
Endelig kan jeg sove om natten igen hehe
Sådan så fik du jo en god service alligevel

Re: Er godt gal i skralden.....
: tors 18. feb 2010 20:40
af pernoe1
Så kan du jo købe dinskummer dèr...Griner
Re: Er godt gal i skralden.....
: fre 19. feb 2010 01:11
af Mickey86
Ultimativ skod forretning, ingen vej uden om.. altid rodet butik, dårlig betjening, dyre
koraller, og arrogance ud over det sædvanlige.
Re: Er godt gal i skralden.....
: fre 19. feb 2010 11:02
af rimini
Jonas derude er en kanon fyr.... han har altid hjulpet os og været meget smilende osv...
Så kan ikke kende dette billede, måske kan Morten virke lidt halvsur engang imellem, men Jonas er en rigtig flinker fyr og har check på hvad han snakker om!