Hvad sker der lige for min Blastomussa ?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Hvad sker der lige for min Blastomussa ?
Det sidste stykke tid (14 dage) er der kommet nogle bobler af korallen frem, hvad kan det være da den efter hvad jeg ved ikke breder sig (formere) på denne måde....
Senest rettet af Lord Mike søn 24. jan 2010 11:00, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Hvad der lige for min Blastomussa ?
er der skelet under boblerne.?
jeg haft nogle koraller der opførte sig på samme måde,det var ikke noget der blev "frigivet" på nogen måde
jeg haft nogle koraller der opførte sig på samme måde,det var ikke noget der blev "frigivet" på nogen måde
HEj.
Min samme art Blastomussa gjorde lidt det samme da den blev brændt af en andes tentakler om natten.. kunne intet se der rørte den om dagen..
MVH
Min samme art Blastomussa gjorde lidt det samme da den blev brændt af en andes tentakler om natten.. kunne intet se der rørte den om dagen..
MVH
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Der er intet skellet i forbindelse med boblerne, derfor kan jeg heller ikke forestille mig at det er formering der sker på denne måde. Korallen var kun med ganske få hoveder da jeg fik den i sin tid, den er vokset ret meget siden men har aldrig oplevet dette før.ole. skrev:er der skelet under boblerne.?
Gino skrev:HEj.
MVH
Det eneste som står i nærheden af korallen er en artsfælde som har stået ved dens side i mange år, derudover står der den acropora som også ses på billedet. Denne for ikke lange polypper om natten og er da også i berøring med blastomussa konstant, dog ikke hvor disse bobler kommer og begge ser ud til at stortrives selv ved hinandens berøring.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Hvad sker der lige for min Blastomussa ?
umiddelbart så kan der tænkes de selv regulerer den væske der ligger mellem skellettet og vævet,måske der ikke er noget der generer den (flow eller noget levende)