salt/fersvands fisk i samme tank.....
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Farum
Re: salt/fersvands fisk i samme tank.....
jeg mener man kan tilvænde de fleste ferskvandsfisk til saltvand ved at gøre det over en LANG periode. Der var vist en herinde for en 5 år siden der havde gubbier sammen med hans saltvandsfisk, men de var mest deri af foderårsager (de skulle spises af de større fisk)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der står jo en forklaring på det også.
Men har nu ikke nogen tro på at det er noget som alle fisk kan tåle.
". They've slowly acclimatized each saltwater fish to a very low salinity level (brackish), and vice-versa for the freshwater. Also, the bladder of saltwater fish holds less "air" since saltwater makes you float alot more. All saltwater fish are at the bottom, giving me the hint that it's mostly freshwater in there...
Men har nu ikke nogen tro på at det er noget som alle fisk kan tåle.
". They've slowly acclimatized each saltwater fish to a very low salinity level (brackish), and vice-versa for the freshwater. Also, the bladder of saltwater fish holds less "air" since saltwater makes you float alot more. All saltwater fish are at the bottom, giving me the hint that it's mostly freshwater in there...
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Du har helt ret, det er ikke alle fisk der kan tåle det, men typisk fisk der forefindes i områder med en eller anden grad af brakvand, en del af de fisk vi holder i ferskvand kommer netop fra sådanne områder
tag bare kuglefisk og flere arter tandkarper, der findes osse en cichlideart, kan ikke lige huske navnet
Jeg har selv haft en del brakvand før jeg sprang på regulær saltvand, og udover de traditionelle arter som kuglefisk, fladfisk, måne og argusfisk, har jeg haft guppyer, Sort sphenops, og sejlfinne mollyer i brakvand, og i rent saltvand,
Grunden var at jeg havde en såkaldt ferskvandsmuræne, Gymnothorax tile, som ikke har ret meget med en ferskvandsfisk at gøre, den kræver temmelig meget salt i vandet, er der ikke salt nok, nægter den ofte at spise, så jeg kørte fuldstyrke saltvand, og havde en mindre flok af ovenstående tandkarper sammen med den, de trivedes, fik nogle superflotte farver i forhold til da de gik i ferskvand og de ynglede, skal prøve at finde nogle billeder af dem
tag bare kuglefisk og flere arter tandkarper, der findes osse en cichlideart, kan ikke lige huske navnet
Jeg har selv haft en del brakvand før jeg sprang på regulær saltvand, og udover de traditionelle arter som kuglefisk, fladfisk, måne og argusfisk, har jeg haft guppyer, Sort sphenops, og sejlfinne mollyer i brakvand, og i rent saltvand,
Grunden var at jeg havde en såkaldt ferskvandsmuræne, Gymnothorax tile, som ikke har ret meget med en ferskvandsfisk at gøre, den kræver temmelig meget salt i vandet, er der ikke salt nok, nægter den ofte at spise, så jeg kørte fuldstyrke saltvand, og havde en mindre flok af ovenstående tandkarper sammen med den, de trivedes, fik nogle superflotte farver i forhold til da de gik i ferskvand og de ynglede, skal prøve at finde nogle billeder af dem
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier