"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forlænger kabler til Tunze

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Forlænger kabler til Tunze

Indlæg af Carsten »

Som bekendt er jeg vil at skulle installere mine "pumpetårne", men der er opstået et lille "problem". De ledninger der er med til multicontrolleren er for korte til at de alle kan kobles til den.
På Tunzes hjemmeside er der ikke nogen hjælp at hente, de kabler der er i samme længde som dem jeg har.
Er her en eller anden der kunne finde ud af at lave et par kabler der en dobbelt så lange?? ca 3 meter?? umiddelbart ligner det almindelige 5 polede DIN stik.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Krympefleks og lodde selv ;)
Brugeravatar
Wande54
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons 30. nov 2005 12:35
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Indlæg af Wande54 »

Carsten.

Hvis det er alm 5 polede DIN stik, så burde det være muligt at købe forlængerledninger i en elektronik- / radioforretning. Det er mere fleksibelt at lave en forlængerledning, end at skulle skifte den originale ud.

Desværre er alt min elektronikværktøj pakket ned efter flytning, grundet manglende plads til værksted i vores nye hus. Ellers er det max 10 minutters arbejde at lave en forlænger.
Hilsen Steen

Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Brian skrev:Krympefleks og lodde selv ;)
Jo, det er jeg ganske klar over, men mig og en loddekolbe, er ikke skabt for hinanden :)

Wande: Der er heller ikke nogen ledning der skal udskiftes, det er en ret simpel ledning med 1 han DIN5 skik i hver ende, som går fra Tunzes Multocontroller til styreboksen på pumpen.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"