Nu har jeg oplevet to gange at mine to blåbenet eremitkrebs har smit deres ”skal” eller retter deres egen krop, dem har jeg så fundet svævende rundt i vandet. Første gang troede jeg, at en af dem var død. Så jeg tog det umiddelbare tomme sneglehuset op, og lage det over på en hylde, hvor jeg har mine andre saltvandsting. 2 minutter efter hører jeg så et lille bump ved at sneglehuset var røget noget på gulvet. Den var åbenbart ikke død alligevel. For den var gået ud over hylden, og lå nu på gulvet, og baskede med benene. Den røg selvfølgelig op i akvariet igen, og lever stadig i dag.
Nå men her i dag da jeg kom hjem lå der nu endnu engang et eremit lig i akvariet, men begge mine eremitkrebs er stadig i live??? Skifter de hud engang i mellem og hvad kan der være galt siden de gør det?
Her er lige et billede af det jeg har taget op af akvariet i dag. Det er jo både ben, klør og følehorn den har smit..
eremitkrebs mysteriet
- exzos
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
Re: eremitkrebs mysteriet
Når de vokser, vokser deres skal jo ikke med, så den skifter de engang imellem ligesom rejerne
- Bjerge
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Super, tak for det hurtige svar.. Hvade jeg ikke lige tænkt over.. Syndes bare det ser så dramatisk ud.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Ja, Eremitter er nogen af de få hud-skiftende dyr der nærmest lægger en kopi af sig selv - Hos langt de flest dyr af samme type, vil den gamle skald, være meget mere mat end dyret. 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]