Nyt tiltag på saltvandswiki.dk
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Nyt tiltag på saltvandswiki.dk
Jeg har gennem det sidste stykke tid arbejdet på et nyt tiltag på saltvandswiki.dk - reklamer ... Nogen har måske set at jeg havde lidt google adsense på siden, blot for at prøve, men links for excel kurser er måske ikke lige relevant - så det er væk igen !
Men jeg ville enormt gerne lave reklamer der gav mest mulig værdi for alle involverede. Derfor har jeg nu udviklet et helt nyt system som giver forhandlerne mulighed for at vise hvilke arter de tilbyder og hvilke de har på lager.
I de blå informationsbokse på artssiderne vil der i bunden være "Køb denne art hos" og "Denne art er på lager hos" skilte. Jeg har så samtidigt udviklet et online system hvor forhandlerne meget nemt kan gå ind og hele tiden opdaterer deres lagerliste, de kan også uploade deres forsendelseslister automatisk til systemet. hvis de vil, kan de også selv styre linket fra deres banner, så de kunne ramme den pågældende art direkte i deres webshop.
Jeg ved godt at reklamer grundlæggende er "af det onde", men jeg har forsøgt at lave et system som jeg mener vil give mest mulig værdi for alle parter.
Jeg er stadig i gang med at lave de sidste finjusteringer så lad mig høre Jeres meninger ....
/Erik
Men jeg ville enormt gerne lave reklamer der gav mest mulig værdi for alle involverede. Derfor har jeg nu udviklet et helt nyt system som giver forhandlerne mulighed for at vise hvilke arter de tilbyder og hvilke de har på lager.
I de blå informationsbokse på artssiderne vil der i bunden være "Køb denne art hos" og "Denne art er på lager hos" skilte. Jeg har så samtidigt udviklet et online system hvor forhandlerne meget nemt kan gå ind og hele tiden opdaterer deres lagerliste, de kan også uploade deres forsendelseslister automatisk til systemet. hvis de vil, kan de også selv styre linket fra deres banner, så de kunne ramme den pågældende art direkte i deres webshop.
Jeg ved godt at reklamer grundlæggende er "af det onde", men jeg har forsøgt at lave et system som jeg mener vil give mest mulig værdi for alle parter.
Jeg er stadig i gang med at lave de sidste finjusteringer så lad mig høre Jeres meninger ....
/Erik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Re: Nyt tiltag på saltvandswiki.dk
p.s. Et eksempel (blot et testbanner) kan ses på scopas.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Idéen er fed....
Jeg er bare grumme bange for, at forhandlernes opdatering af lagerlisterne kommer til at halte - undskyld pessimismen
Den eneste måde at være nogenlunde sikker, inden man sætter sig i bilen og kører efter noget, er at gribe knoglen og dermed kan forhandlernes "tror-nok-vi-får"-lister på forum næsten opfylde samme behov ?
Hvis man kunne lokke de enkelte forhandlere til at "checke dyrene ind og ud", når de ryger ind eller ud over disken, så ville det fungere - det var måske en idé ?
....eller skal jeg bare knappe næbet ?

/Kim
Jeg er bare grumme bange for, at forhandlernes opdatering af lagerlisterne kommer til at halte - undskyld pessimismen

Den eneste måde at være nogenlunde sikker, inden man sætter sig i bilen og kører efter noget, er at gribe knoglen og dermed kan forhandlernes "tror-nok-vi-får"-lister på forum næsten opfylde samme behov ?
Hvis man kunne lokke de enkelte forhandlere til at "checke dyrene ind og ud", når de ryger ind eller ud over disken, så ville det fungere - det var måske en idé ?
....eller skal jeg bare knappe næbet ?

/Kim
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Derfor muligheden for at uploade deres typiske tekst-fil som de poster. Men jeg deler da en del af din pessimisme..Nolan skrev:Jeg er bare grumme bange for, at forhandlernes opdatering af lagerlisterne kommer til at halte - undskyld pessimismen
Det er faktisk bygget med webservices som muliggør det, problemet er blot at de ikke har et lagersystem i deres endeNolan skrev:Hvis man kunne lokke de enkelte forhandlere til at "checke dyrene ind og ud", når de ryger ind eller ud over disken, så ville det fungere - det var måske en idé ?

- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
jev vil mene at det vil være meget bdre hvsi man ( du ) kan fjerne den tekst fra foto, og evt. opbygge det så man kun ser små foto som man evt. så selv kan klikke større.
Måske skal der vare krav for at man skal skrive nogle få info om den enkelte fisk ol. så det ikke ''bare'' er/bliver en foto side, så det med tiden kan blive ala reeflex, men selvf. bedre, som du sikkert ka'
Måske skal der vare krav for at man skal skrive nogle få info om den enkelte fisk ol. så det ikke ''bare'' er/bliver en foto side, så det med tiden kan blive ala reeflex, men selvf. bedre, som du sikkert ka'

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Super idé! Syntes virkelig godt om idéen. Men kun hvis forhandlerne opdaterer deres lister!
Der er en fejl i linket. Den linker til wwwwklovnfisken.dk (4 w og intet punktum).
Der er en fejl i linket. Den linker til wwwwklovnfisken.dk (4 w og intet punktum).
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Jeg er ikke helt sikkert på hvad du mener, men det er jo "bruger baseret indhold", så hvis du syntes der mangler information, så er det vel bare igang med de arter som sidder med viden omkringLars S skrev:jev vil mene at det vil være meget bdre hvsi man ( du ) kan fjerne den tekst fra foto, og evt. opbygge det så man kun ser små foto som man evt. så selv kan klikke større.

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Tastefejl rettet !?!AndersNT skrev:Der er en fejl i linket. Den linker til wwwwklovnfisken.dk (4 w og intet punktum).
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Jeg mener at det er lidt træls at tekst feltet dækker over det ''rigtige'' foto som f.eks. dette ( men i dette tilfælde så dækker det ikke lige fisken ) :
Det er desværre at folk meget gerne vil sætte et foto ind men det ser ud som om at man ''ikke vil dumme'' sig ved at skrive noget i tekst feltet :
Kategori: Dværgkejer
Familie: Centropyge
Størrelse: ? cm
Jeg syndtes at det er S... fedt at denne wiki kan arbejde så godt sammen med dette forum, det er helt sikkert din og Brian's fortjeneste, men hvis det kun er foto så er det måske ikke så fedt endda, der mangler info omkring sværhed, fodre, arighed osv.
Det er desværre at folk meget gerne vil sætte et foto ind men det ser ud som om at man ''ikke vil dumme'' sig ved at skrive noget i tekst feltet :
Kategori: Dværgkejer
Familie: Centropyge
Størrelse: ? cm
Jeg syndtes at det er S... fedt at denne wiki kan arbejde så godt sammen med dette forum, det er helt sikkert din og Brian's fortjeneste, men hvis det kun er foto så er det måske ikke så fedt endda, der mangler info omkring sværhed, fodre, arighed osv.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hej Lars,Lars S skrev:Jeg mener at det er lidt træls at tekst feltet dækker over det ''rigtige'' foto som f.eks. dette ( men i dette tilfælde så dækker det ikke lige fisken )
Det er en bug i IE, firefox f.eks. virker fint!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Fed ide !
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Mit problem er lige omvendt, jeg kan kun se det halve af hvad der står i boxen:
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Hej Mipe,
Ja, det er fordi du er på IE7, Lars er på IE6 .. Det er noget rod
Ja, det er fordi du er på IE7, Lars er på IE6 .. Det er noget rod

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
så må jeg være på IE8. hvad det så end er, da jeg ser endnu mindre af boksen til højre
jager
jager
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Det har jo også noget at gøre med, hvad din skærmopløsning er sat til.Jager skrev:så må jeg være på IE8. hvad det så end er, da jeg ser endnu mindre af boksen til højre
jager
Det har ikke noget at sige om hvor meget tingene dækker hinanden, problemet er at de gør det.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Hmm.. Altså i IE8 er fejlen fixet så tingene ikke kommer ind over hinanden.. Men det virkelige spørgsmål er vel hvor mange brugere der stadig er på 1024x768 i skærmopløsning ?
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Måske skulle jeg i virkeligheden lave en vandret boks ... tænke tænke...
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Ja Erik, det vil da sikkert kke gøre noget, og hvis det kan løse ''problemet'' så er det vel fint nok.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Hej Lars,
Prøv lige igen, nu skulle det virke på alle browsere...
/Erik
Prøv lige igen, nu skulle det virke på alle browsere...
/Erik
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Ja og nej
desværre - nu viser den store foto under teksten sådan at teksen står hel allene og længere nede kommer så foto.
Forstår du det eller skal jeg tage nogle screen print, det er lidt svært at forklare.
Men noget har det hjulpet

Forstår du det eller skal jeg tage nogle screen print, det er lidt svært at forklare.
Men noget har det hjulpet

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- sintamus
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7200 Grindsted
- Saltvand siden?: 2009
Hej
Synes også det er en god ide med den forhandler reklame, men jeg kunne rigtig godt tænke mig, hvis der var en søge funktion, hvor man kunne søge på sværhedsgrad, så vi nybegynder lettere kunne finde egnede fisk og koraler m.m. til baljen.
Mvh
John
Synes også det er en god ide med den forhandler reklame, men jeg kunne rigtig godt tænke mig, hvis der var en søge funktion, hvor man kunne søge på sværhedsgrad, så vi nybegynder lettere kunne finde egnede fisk og koraler m.m. til baljen.
Mvh
John
RSM 130D Opstartet 14/3-09
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510
Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510
Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????