Hvad skal man vælge?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Søren og Helena
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2009

Hvad skal man vælge?

Indlæg af Søren og Helena »

Hejsa,

Dejligt med sådan et forum hvor der står meget om saltvandsakvarier :GO Vi har længe gået og snakke om vi skulle have et akvarium, og vi har stået med næsen trykker flade ved dvs. forhandlere. Dog er det ikke første gang vi vil starte op.

Men vi har valgt det skulle være saltvand, da vi begge syntes det er langt mere farvestrålende og en større udfordring, vi dikuterer lidt om størrelsen på akvariet. Valget står mellem et ca 200 L eller 530 L eller et. nano, for lige som at lære det tekniske omkring det at ahve et saltvandsakvarium. Men som konen siger, så skal vi ikke ud og indvestere i større når man er oppe i de liter, det griber hurtigt om sig kan vi se.

Men kan man bygge et braksvand om til slatvands? Med sump.

S og H
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Re: Hvad skal man vælge?

Indlæg af Celia »

Velkommen til.

Man kan bygge alt om til et saltvandsakvarie ;-) - bare man har snilden til det.

Hvis det virkelig er noget i vil... og i er enige om det, så kan i næsten ikke gå fejl med et 200l. Det er ikke for stort i stuen, det har en vandmængde der er rimelig og i vil have mulighed for at sætte noget teknik på.

Men prøv at tænkte lidt omvendt. Istedet for at tænke over hvilken akvarie i vil have, så tænk over hvad i ønsker af dyr og tilpas så akvariet til dette. F.eks så er jeg til de større svømmeglade fisk og har derfor valgt et akvarie der er 2,5 m langt.

Så er det koraler, store fisk, de åbne rev eller noget helt andet der tænder jer ?
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Jeg ville ikke start med et nano, de er typisk lidt svære at få til at spille, 200l er en god størrelse, men begrænser alligevel de fisk man kan have, i skal så også se på jeres stue, hvad har i plads til? 500L fylder jo en del. Jeg så det nye RSM 250 den anden dag, det er godt nok et dejligt akvarie, god størrelse, og lækkert design, og noget flot glas, jeg synes det er vigtigt at møblet er pænt, vi har ofte brugt mange penge på netop vores stue, og det er lidt nedtur at have et hæsligt akvariemøbel :y Og så skal i kigge på billeder af akvarier herinde, og se på hvad det er i prioriterer, jeg syntes der manglede dybde i det 430L jeg lige har solgt, og meget vigtigt, det var højt, for højt til mig, jeg kunne ikke flytte nogetsomhelst uden stige eller stol og det var jeg meget træt af, min nye er hjørne, med god dybde, og ikke så højt, held og lykke i jagten :GO
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Søren og Helena
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Indlæg af Søren og Helena »

Hejsa,

Mange tak for svaret, vi både kigger og læser på det her lækker forum og finder en masse oplysninger, som vi suger til os.

Vi har pladsen til en ca. 500 L uden vi skal lave for meget om, men vi runde en forhandler for at få yderligger råde og indsigt i de forskellige ting.

Lidt nemmer når man står og kigger på sump og osv.

Vh S og H
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"