"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red Sea Max 250 Tråden......

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
Besvar
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Hej

jeg har modtaget en mail for Neil, hvor han skriver at han dags dato vil sende den nye pumpe, han skulle gerne sende et tracking nummer til pakken i dag, så håber jeg har den i slutningen af ugen.

hilsen
Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Super, den kommer dog med garanti ikke til at batte det store den pumpe, og det ved RSM også godt. Regn med max 1 grad ned maximum i forhold til hvad du kører med nu uden chiller.

En chiller er med garanti et must i RSM250 hvis du vil holde 25-26 grader, det indrømmer RSM jo også nu - endelig.

Jeg er mest spændt på hvilken follow up Steve vil lave til dem der købte før de lavede denne offentliggørelse om at chiller er en nødvendighed / klar anbefaling.

Hvad synes I RSM250 ejere er rimeligt ? Hvad skal de bøde ? Lad os få et par ideer ?
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej venner,

Så landede den nye pumpe endelig. Den er lavet i Italien står der og jeg har allerede sat den i baljen istedet for min Deltec MC500.

Min første notits er at den nye RSM skimmerpumpe larmer MEGET mindre end den gamle, samtidig er det som om at den er lettere at indstille og at skummet er lettere at have med at gøre end ved den gamle (kan indstilles så det er væsentlig mere tykt). Lydniveauet er næsten nede på en MC500 (!).

Mht varme så må jeg vende tilbage med nyt om dette, tror dog ikke vi kommer meget længere ned end 1 grad i forhold til den gamle pumpe, men jeg kan tage fejl...

Christian, oplever du det samme som foroven (regner med at du også har modtaget din) ?
Senest rettet af rimini fre 18. sep 2009 10:35, rettet i alt 1 gang.
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hej Rimini,

Det lyder da kanon! - Kan du ikke prøve at tage kontakt til Neil/Steve omkring en pumpe til mig? Jeg kører jo stadig med den gamle og mener godt at de kan hjælpe mig - jeg har trods alt været med hele vejen...

PFT/TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej TJA,

Jeg er sikker på at alle dem der er på listen får en ny pumpe, såsnart Christian har fået testet sin (han var vist ankermanden for listen).

Men indtil videre ser det godt ud, endelig lidt gode nyheder :-)
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Hej Rimini...

Har ikke modtaget min endnu, men det kan være der ligger en seddel i postkassen, om at den måske er klar til afhentning på posthuset..... Lyder godt det med støjen....

Og med hensyn til listen, så har jeg den endnu, her et sted på computeren, Så når jeg har modtaget pumpen sender jeg lige Neil en mail og minder ham om listen. Han har jo lovet at alle på listen ville få den tilsendt.

Nå må lige ned og kigge i postkassen...

Hilsen
Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Hej

Så har jeg endelig modtaget den nye pumpe.. og Rimini kan kun give dig ret at den støjer væsentligt mindre(nu konen ved at være glad igen). Jeg troede ikke at jeg skulle sige det, men det næsten dejligt at kunne høre blæserne igen:-) Dog skal de skiftes nu, da jeg ikke har fået gjort det endnu.

Efter at have kørt den et par timer, ser det her ud som om at skummen er lidt finere, og mere tyk/fyldig. Så stort set oplever jeg det samme som dig rimini. Jeg har derfor skrevet til Neil fra red sea så resten af dem der står på listen forhåbentlig snarest os får en.

Hilsen
Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Hej

Her er hvad jeg skrev til Neil.

Hi Neil

At last I recieved the new pump. And my first inpresion is good. After I installed the new pump I was gladly to hear that the noise level of the new pump is much lower than the old. Which especially is good news to my wife. I adjusted the new pump, and also here did I notice a difrence, it looks like the foam is more fine and thicker, so again a advantage for the new pump. this is observed after 2 hours of running. So now i am waiting, to see how it runs after a couple of days. Next is to see if there is a change in the temperture level, and I must say that i am very hopefull about this new pump. And I know that this have been a long process for you too, but it seems like yours and ours hard work, maked it happen.

As promissed Neil, I will make you an review after completeted testing and gather the experience with the new pump from all of the people on the list. Before I write something wrong at the danish forum, when can the last people on the list, expect the new pump?

I will now tell the good news on the forum, and I am sure that this will, give your reputation in Denmark a kick in the right direction.

Best regards
Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej Christian,

Yepsen så der er lidt godt ved det! hvad der er mindre godt er at temperaturen ikke er faldet mærkbart (det havde jeg godtnok også på fornemmelsen). Jeg har kunnet måle max 0,5 grader i forhold til den gamle pumpe ... men dejligt med mindre larm og lidt mere fyldigt skum.

Derfor synes jeg bestemt vi skal holde dem fast på at dem der har købt før de lavede instruktioner og anbefaling om chiller om på nettet, skal have en kompensation. Det bør du måske skrive til dem, for det har jeg allerede også skrevet - den sag er så nu videregivet til Steve fra RSM.

;-) Peter
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hej Peter og Christian,

Det lyder dælme godt at pumperne fungere godt og ikke mindst - at de er stille :W
Jeg håber meget på, at de få samlet sig sammen til at sende en pumpe mig også! Især taget i betragtning at jeg har ventet siden februar.... De har stadig ikke svaret min mail... :BA
Er der en der gider at poste Steve's mail? Så prøver jeg lige ham igen.

Mange hilsner
Thomas
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej Thomas,

Vent på en fælles løsning, det er sådan vi kommer længst, så lad Christian følge op på det, det er bedst. Gør Christian det ikke skal jeg nok nive dem hårdt i ørerne ;-)
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Her er svaret fra Neil.......

Dear Christian,

I am pleased to hear that you have received and installed the new pump and that the first impressions are good.

You will see that there is a much higher air injection than with the previous pump. You may find that you will need to close the air valve slightly to maintain control of the skimming.

This pump definitely runs cooler than the previous one however I am not sure that it will make a significant difference. I will now wait patiently and look forward to your comments after you have more experience with this pump.

I should have some definite information about the availability of the pumps for the rest of the guys we have promised them to in a few days so please wait and I will get back to you when I am certain of all of the details. Anyway it is somewhere between 2 – 6 weeks.

Regards

Neil
Uden akvarie
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hej Christian,

Tak for at du posted svar. Sjovt nok går der altid ca. 1 måneds tid... - men lad os se om han vender tilbage "in a few days"

Have a nice day

MVH/TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej igen,

En update fra mig er at pumpen temperaturmæssigt ikke har en døjt at sige, min chiller arbejder på helt samme niveau som før med den gamle pumpe ...

Derfor: en godtgørelse i form af en ny pumpe er ikke nok fra RSM hvad angår temperaturtproblemet.

Pumpen er mere lydløs og skummer bedre end den gamle, det er dog sikkert og alene det er da superpositivt, men bare ikke nok godtgørelse hvad angår temperaturproblemet synes jeg ... :f2:
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hmm, kan du så ikke bare sende pumpen til mig så? :W

Have a nice day :wink:
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

I får vist alle den pumpe så vidt jeg er orienteret ;-)
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af cooltaz »

er der nogle der kan fortælle mig hvad strømforbruget på et rsm 250 er???
CyboKid
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 13. jul 2009 13:25
14
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Stenløse
Kontakt:

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af CyboKid »

Arj :(
Typisk, købte for noget tid siden et RSM250 af en gut herinde...

Nå, jeg må vente på den kommer i butikkerne så jeg kan få fingre i den af den vej :-)

Men lyder rigtig godt at folk er kommet af med ihvertfalde umiddelbart det problem med larm fra pumpen i skummeren...

Mvh
Thomas
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
[/url]
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Brintlev skrev:Her er svaret fra Neil.......

Dear Christian,

I am pleased to hear that you have received and installed the new pump and that the first impressions are good.

You will see that there is a much higher air injection than with the previous pump. You may find that you will need to close the air valve slightly to maintain control of the skimming.

This pump definitely runs cooler than the previous one however I am not sure that it will make a significant difference. I will now wait patiently and look forward to your comments after you have more experience with this pump.

I should have some definite information about the availability of the pumps for the rest of the guys we have promised them to in a few days so please wait and I will get back to you when I am certain of all of the details. Anyway it is somewhere between 2 – 6 weeks.

Regards

Neil
Hej Christian,

Har du hørt fra Neil - de "few days" er vist gået... Jeg mangler desperat en ny skummerpumpe :G

MVH/TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

hej Tja.....


Har som du forudså ikke hørt fra ham, men jeg skriver lige til ham og rykker for svar.
Er den anden død eller?

hilsen
Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Tja har skrevet følgende til ham, skriver her på tråden når han svarer.

Hi Neil..

Any news regarding the delivery of the new pumps to the rest of the guys on the list? You said you would have more information of the details in a few days, but have not heard from you yet.

They have been showing great pasion about this, and are still waiting, can you please give them a date, where they can expect the new pump.

best regards
Christian
Uden akvarie
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hej Christian,

Ja, min skummerpumpe er efterhånden helt død - derfor er jeg lidt presset (og det er selvfølgelig derfor jeg rykker hele tiden...)
Der er jo gået helt ged i distributionen i DK, så jeg kan heller ikke få en replacement fra min lokale butik. Har skrevet til Neil flere gange uden svar. Kan ikke huske Steve's mailadresse (som jeg tidligere har skrevet sammen med) Så total set, er det en f... situation lige nu...

Mange hilsner
TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej TJA,

Som forbruger er du ikke afhængig af hvad din forhandler har af problemer med leverandøren, det er dig helt udelukkende uvedkommende, da han hæfter overfor dig som privat forbruger.

Der er 2 års garanti på produktet jvf loven fra forhandleren, så det bliver hans problem at finde en ny pumpe til dig her og nu.

Imens håber jeg også at alle andre får en ny pumpe tilsendt, men det stopper altså ikke her med varmeproblemet, og derfor BØR Red Sea Max kompensere for dette evt i i form af tilskud til en chiller eller lignende til dem der købte FØR de offentliggjorde at det ikke er muligt at have akvariet kørende stabilt uden en chiller.

Enig ?
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Jeg er helt enig, og jeg har tidligere været med til at formulere et brev til Red Sea - men for at være helt ærlig - er min 1. prio lige nu, at få en skummer pumpe!
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 23. mar 2009 14:07
15
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Køge

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af Brintlev »

Jeg er enig, med at hele problemet startede med varmen, men tror bare ikke de er til at stikke mere i, både du rimini mig selv, TJA og ikke mindst carsten som var meget på i starten inden han solgte. Har prøvet at skrive ringe m.m og det var denne pumpe vi fik ud af det. Tror bare ikke at de gør mere end hvad de har lovet. Er ret overbevist om at alle på listen får denne nye skummerpumpe, men så tror jeg os det er det.

Men hvis du rimini, har mod på at bruge mere energi på at opretholde kontakten med hensyn til en videre korespondance med Neil angående os der købte før, de rettede deres vejledning for at kunne opretholde en vis temperatur, så har du min støtte. Jeg har ikke energien, ville bare føle at jeg startede forfra igen.

Tja....
Til info kan du lige få Neils svar på min overstående mail.

Dear Christian,

If all goes according to plan I should have the pumps available in France for shipment during the week of October 12th.

I do stress that is if “all goes according to plan”.

Is there a central address I can send the units for local distribution to your forum colleagues?

Regards

Neil

Som du kan se kan du forvente en snart, men som vi ved laver han lige en gardering, så han har stadig ikke lovet en specifik dag.

Med hensyn til adresserne skriver jeg til ham, at det er bedst hvis han sender til hver især.
Uden akvarie
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 64
Tilmeldt: lør 7. mar 2009 19:36
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af TJA »

Hey,

Støtten har du selvfølgelig også fra mig!

Jeg har dog svært ved at at håbe på d. 12/10 - men vi kan jo håbe... Hvor meget tror I der lever til den tid uden skummerpumpe?
Da kan jo også undre, at han gerne vil sende alle pumper samlet - sandsynligvis for at spare fragt..

Men I skal selvfølgelig igen have tak, for at skrive til dem.
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Det er for sjovt, akvarieudstyr.dk reklamerer allerede for pumpen, og har den på lager:

http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=50309

"Ver. 2 uden varmeproblemer" .... my A.. det er jo ikke rigtigt, den løser ik en pind hvad angår varmeproblemet, den er mindre støjende bevares, men det er vist osse det. Underligt de iøvrigt har den når de andre herhjemme (bl.a. dem her på saltvandsforums liste), der har ventet 9 mdr ik ka få den nu og tidligst midten af oktober?

Jeg synes det er for let fra RSM, specielt at få folk til at købe endnu en pumpe til 700 kr som ikke løser problemet og udmelde overfor forhandlerne at den løser problemet, når det ikke er rigtigt....?

Jeg er klart villig til at kæmpe videre, har jo også haft kontakten sammen med Carsten siden februar, så Christian send mig bare listen og sig til Neil jeg tager over for at få en udredning om godtgørelsen for varmeproblemet ... den del sagde Neil iøvrigt sidste gang vi mailede (et par ugers tid siden) var overgået til Steve fra RSM....

:f2:
soreng
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 12. sep 2009 13:02
14
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af soreng »

hej er helt ny her

har købt red sea max for 3 uger siden, og ja skummeren larmer meget, har dog fjernet meget af det ved at fjerne slangen fra skummerkoppen, hvilket også er tåbeligt at sætte den der, da man skal slås med den hver gang man skal tømme den, satte en gardena ventil på der kan åbnes og lukkes, hvilket gjorde at det er lettere at styre, efter ventilen satte jeg en slange på der går ned i skabet, og ind i en lille kasse med filtervat, det har taget meget af lyden.

Har så lige skiftet den store pumpe med en springvandspumpe, til 600,00 kr. den er næsten magen til, men er kun på 30 w og ikke de 55 w der sad i, og så giver den 800l mere i timen. Og mindre watt forbrug = sparet penge samt mindre varme.

Hilsen
Søren
RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 299
Tilmeldt: tors 19. feb 2009 18:31
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af rimini »

Hej, velkommen til tråden ;-) Regner med det er et RSM250 du har. Du vil formodentlig opleve at din skummer med tiden (læs et par måneder) bliver mere og mere støjende og mindre effektiv end den er nu her efter du lige har installeret skummeren, men så må du jo så hive i din forhandler og få den nyere pumpe.

God fidus med den lille slange til mellemkammeret og den nye pumpe til venstre, kan du skrive præcis hvad det er for en og hvor du har købt den, så folk kan notere dette ? :-)
soreng
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 12. sep 2009 13:02
14
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2009

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af soreng »

Hej Rimini

Tak for det med skummerlarm, det ser jeg Ikke frem til.

Med hensyn til pumpen, den hedder AQ pump 2000, den kan købes på mange planteskole, de skal dog forhandle NVA granit, de gruppeindeler deres pumper, i bogstaver, A,B,C og D og det skal være D pumpen den har ved løftehøjde på 0 Meter 2400 L/t Har købt min på Haven's Planteskole i Glostrup. den passer på den slange der sidder på den nuværende pumpe.

og ja det er et RSM250

Hilsen¨
Søren
RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"