hvis de ønsker en frontrude i dette.
Dette er ren svindel ! Prisforskellen er kun ca. 10 % i forhold til alm. grøn glas.
Prisen på det 10m/m glas jeg skal bruge til min nye 500l, 6 kantede tank er 1250 kr. pr m/2 i alm grøn glas.
Prisen i 10 m/m optisk hvid er 1385 kr. pr m/2 inkl momme... så jeg laver alt glas i optisk, da det skal bygges op som 2 stk. koral atoller, med hhv dræn/tilløb i hver sin atol, som kan betragtes fra alle sider. (har lavet et stort "glasfri" vindue mellem køkken og stue for at udnytte dette.)
I mit tilfælde er det faktisk den 3 sidede håndslibning af alle sider der er dyr, dette giver dog en virkelig flot finish. Denne slibning koster 68 kr. pr meter, som der faktisk er mange af.
Denne slibning forstærker dog også akvariet, da der ikke er skarpe kanter overhovedet, med små grater, hvorfra størstedelen af alle brud kommer (i følge min glarmester, som viste sig at være 100 % akvarie freak)
den færdige pris på min 6 kantede tank (158*60*60) vil så koste ca 5200-5500 kr.incl. de flotte 3 sidede kantslibninger overalt.
Håber det hjalp med at aflive myten om kostbart glas.
Venligst Kaspar V.