Lyskasse og compact T5

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Lyskasse og compact T5

Indlæg af Jerslev »

Er så småt igang med at forberede et nano akvarie som supplement til mit 250 liters.
Har stort set det hele til teknikken minus lys, men kan ikke finde noget konkret om, hvordan man bygger lyskasse til interpret T5 lys og især om monteringen her på siden. Har derfor følgende spørgsmål. Akvariets mål er: 60 x 30 x 30:

1: hvilke interpret rør (55 eller 34 ww, skal jeg købe - kan ikke se mål og dimensioner nogen steder. ( akvariet bliver med indre overløb, miniflotor samt Eheim compact 1000 som retur)
2: Kan der være 2 eller eventuelt 3/4 rør over akvariet med ovennævnte mål?
3: Hvilke reflektorer skal der købes, og hvordan monteres rør plus reflektorer - er ikke håndværker, så meget gerne billeder og/eller præcise anvisninger, for jeg kan ikke rigtigt se det for mig.

På forhånd tak
Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
jesper_tang
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kyndby

Re: Lyskasse og compact T5

Indlæg af jesper_tang »

1: Du kan nok ikke få presset 55w ind i en lyskassse hvis denne skal være samme længde som akvariet, mener at de er mellem 56 og 60 cm lange.

2/3: Hvis du stadigvæk har amaturet kunne du måske lave noget liggende dette jeg lavede til mit første http://saltvandssiden.akvariefisk.dk/fo ... ?ID=177860
Jeg fandt bare nogle reflektorer der passede i længden, Sera tror jeg nok, de virkede fint.
Mvh
Jesper
For tiden uden vand i hjemmet, bliver helt tørt i halsen...;)
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"