"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

akv

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: man 28. apr 2008 16:55
16
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

akv

Indlæg af martinl »

er der forskel på akv til saltvand for kan ser man kan købe nogen med opti hvidt glas
for jeg ved ikke hvad forskellen er ?
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2011
Tilmeldt: fre 5. okt 2007 22:02
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: akv

Indlæg af Helena »

Forskellen kan heller ikke umiddlbart ses, men prøv at se igennem sideruden og ud gennem frontglasset, så kan du se forskellen, det skulle gøre at når du ser på akvariet med fisk i ser det bedre ud. Jeg har ikke haft uden så kan ikke rigtig sammeligne.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: man 28. apr 2008 16:55
16
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

Re: akv

Indlæg af martinl »

men jeg kan ikke se forskel på det jeg har nu men ved heller ikke om det er med eller uden:)
sad bare og kikket efter nyt akv for ku godt tænk mig et nyt.
ku være man ku find noget der er billigt et syed men ska jo osse være iorden og med skrå højrner:)
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: akv

Indlæg af ronny.w »

martinlund skrev:men jeg kan ikke se forskel på det jeg har nu men ved heller ikke om det er med eller uden:)
sad bare og kikket efter nyt akv for ku godt tænk mig et nyt.
ku være man ku find noget der er billigt et syed men ska jo osse være iorden og med skrå højrner:)

Skulle jeg ud og have nyt, ville jeg 100 % vælge et med optisk hvidt i front ruden. de sidste penge er godt givet ud for et perfekt helhedsindtryk !!!
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Re: akv

Indlæg af RedSea »

er lige gået fra et med almindeligt "grønt" glas til optisk hvidt hele vejen rundt, jeg synes der er en kæmpe forskel i farvegengivelsen i akvariet. Vil aldrig have andet end optisk hvidt
... intet vand i stuen for tiden ...
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 571
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 17:41
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Malmø

Re: akv

Indlæg af Fif »

Man skal op over 10mm i glas tykkelse for at kunne se forskel. + Optisk hvid har også en svager brudstyrke mener op til 20 % svager
Mvh fif


Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1294
Tilmeldt: søn 16. okt 2005 16:41
18
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Re: akv

Indlæg af Celia »

Mit nye akvariet er 2,5m langt dvs at ruderne er ret så tykke for ikke at vride, derfor jeg jeg gerne ville have optisk hvidt glas i akvariet.

På dette billede kan du se forskellen, det er taget oppefra og i et hjørne. det blå øverst er det optisk hvide og det grønne i siden er alm. glas
Jeg har været ude og se forskellen hos flere og syntes den er tydelig når akvariet er sat op.

Billede
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
cschultz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 145
Tilmeldt: tirs 1. feb 2005 09:42
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ametystvej 33

Re: akv

Indlæg af cschultz »

Fif skrev:Man skal op over 10mm i glas tykkelse for at kunne se forskel. + Optisk hvid har også en svager brudstyrke mener op til 20 % svager
Det har jeg ikke hørt, jeg går og overvejer at skifte forruden i forbindelse med at akvariet tømmes alligevel.
Så håber det er ok at jeg lige låner tråden til dette ?- mål.
Med venlig hilsen

Claus Schultz

400 l. Tunze 6000 med singlecont. Eheim 1060 til Titan 1500 køler på loft,
Deltec returpumpe, Vecton 15 w. uv, 60 l todelt sump,2x 250 w hqi 2x24 w.blå lysstofrør
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: man 28. apr 2008 16:55
16
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

Re: akv

Indlæg af martinl »

ja der kan man sku godt se forskel:) hvor tygt er et 1000liter?
nogen der ved hvor det er billigt at købe det med skrå højner?
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1294
Tilmeldt: søn 16. okt 2005 16:41
18
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Re: akv

Indlæg af Celia »

martinlund skrev:ja der kan man sku godt se forskel:) hvor tygt er et 1000liter?
nogen der ved hvor det er billigt at købe det med skrå højner?
Nu sidder jeg ikke ved akvariet, men godt 1 cm for sider - bag og forruder. Bunden er dog noget tykkere.

Det du søger (tror jeg) hedder en panorama front, jeg har ofte set Tropeakvarier lave dem. Du kunne kontakte dem og køre hvad et akvarie med dine ønskede mål koster. Eller prøve at maile til en forhandler.
Hvis det er et lille akvarie så findes de i mange forhandlere som standart / pakketilbud med bord osv - dog oftes uden overløb, huller osv.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1664
Tilmeldt: søn 20. maj 2007 09:07
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Re: akv

Indlæg af Hvidtfeldt »

Vil da lieg gå ind ig tjekke om mit ikke er optisk hvidt tror jeg faktisk det er men har aldrig tjekket :D
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: man 28. apr 2008 16:55
16
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

Re: akv

Indlæg af martinl »

det er helt ok der er plas til alle:)
cschultz skrev:
Fif skrev:Man skal op over 10mm i glas tykkelse for at kunne se forskel. + Optisk hvid har også en svager brudstyrke mener op til 20 % svager
Det har jeg ikke hørt, jeg går og overvejer at skifte forruden i forbindelse med at akvariet tømmes alligevel.
Så håber det er ok at jeg lige låner tråden til dette ?- mål.
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: man 28. apr 2008 16:55
16
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

Re: akv

Indlæg af martinl »

men behøver ikke bor for gider ikke ha det trykket pap bore man får med. kender ikke tømmer han vil godt byg et for mig når jeg har købt akv.
så får jeg låger i noget møbelfiner og en stræk ramme inden under hvor jeg kan ha sump i :beer:
også bliver mit gamle til salg på 500liter med bor huler til overløb og måske med sump til for laver nok en ny til det nye som er lidt støre.
så ska bare find et akv som er til at betale og bare på et standart mål på ca de 1000liter men ska osse være med optisk glas er jeg kommer frem til med alle de svar jeg har fået :wink:
Celia skrev:
martinlund skrev:ja der kan man sku godt se forskel:) hvor tygt er et 1000liter?
nogen der ved hvor det er billigt at købe det med skrå højner?
Nu sidder jeg ikke ved akvariet, men godt 1 cm for sider - bag og forruder. Bunden er dog noget tykkere.

Det du søger (tror jeg) hedder en panorama front, jeg har ofte set Tropeakvarier lave dem. Du kunne kontakte dem og køre hvad et akvarie med dine ønskede mål koster. Eller prøve at maile til en forhandler.
Hvis det er et lille akvarie så findes de i mange forhandlere som standart / pakketilbud med bord osv - dog oftes uden overløb, huller osv.
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 571
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 17:41
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Malmø

Re: akv

Indlæg af Fif »

Celia skrev:Mit nye akvariet er 2,5m langt dvs at ruderne er ret så tykke for ikke at vride, derfor jeg jeg gerne ville have optisk hvidt glas i akvariet.

På dette billede kan du se forskellen, det er taget oppefra og i et hjørne. det blå øverst er det optisk hvide og det grønne i siden er alm. glas
Jeg har været ude og se forskellen hos flere og syntes den er tydelig når akvariet er sat op.

Billede
Der er det også en god ide at have optisk glas og dit glas vil jeg tro er mindst 12.5 mm. tyk. Og der vil man kunne se forsekl.

Optisk glas indholder ikke bly og derfor denne svager brudstyrke og det er blyet i glaset der for det til at se grønt ud.

Så er man op over 10 mm. glas vil jeg nok personligt også vælge optisk hvid ellers kan man ikke se forskel Det er meget minimalt hvis man kan.
Mvh fif


Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"