Døde fisk i akvariet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions: 0
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Døde fisk i akvariet

Indlæg af sejeulki »

Jeg har været meget uheldig på det sidste så jeg har en 3-4 døde fisk (små fisk) bag ved stenopsætningen i mit akvarie pt. Jeg har dog en masse eremitter i mit akvarie. Eremit krebs de spider godt nok døde fisk ikke? Er der andre dyr/ting jeg kan komme i for at få fjernet de døde fisk. Det er meget besværgligt for mig, hvis jeg skal til at hive alle stenene op af baljen.
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Re: Døde fisk i akvariet

Indlæg af Chris2500DK »

Eremitter, pods og andre dyr skal nok få spist fiskene. Det du skal være opmærksom på er om de døde fisk påvirker dine vandværdier negativt når de bliver nedbrudt. Det svarer jo nogenlunde til at smide for meget foder i akvariet. Hvor meget det betyder afhænger meget af fiskenes størrelse i forhold til akvariets.
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
17

Indlæg af sejeulki »

Kan man ikke få en fisk der vil spise ens døde fisk? Fx en dragefisk eller andre rov-fisk????
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

jeg har en languster, den er helt pjattet med døde fisk ;-) Den fortærede en kauderni på under 1 dag
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
17

Indlæg af sejeulki »

languster? Prøvede lige at google men fandt ikke noget? Er det en fisk man kan putte ned som KUN spiser de døde fisk og som man kan tage op igen når den har gjort sit arbejde....??? Lyder spændende...
Brugeravatar
foxtrot
Foxface
Foxface
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: esbjerg

Indlæg af foxtrot »

jeg havde på et tidspunkt en thalasoma lunare så bare gik på når der var en fisk som døde.
allerede når den dårlige fisk begyndte at svømme på siden og på ryggen så gik den bare på men det er os en bandit helt vildt
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

http://dk.reeflex.net/tiere/795_Panulir ... icolor.htm

det er sådan en jeg har, den er i baljen hele tiden
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
17

Indlæg af sejeulki »

Tror jeg vil være bange for wrassen - men hummeren kunne være et godt bud. Har du gode erfaringer med den? Spiser den ikke snegle eller andet når der ikke er flere døde fisk?
spdiving

Indlæg af spdiving »

Jeg har denne her Hummer i akvariet.
Jeg har skrevet lidt om den her. http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Enoplometopus_debelius

Steen
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
17

Indlæg af sejeulki »

Sådan en har jeg (måske) for har ikke set den længe - heller ikke da jeg flyttede akvarium. Men det skal være jeg skal have fat i en mere. Gade vide om den har slagtet nogle af mine nye små fisk. Har nemlig mistet en bette blå kirug - en 4 wheel drive goby og nogle anthias dispar (de gemmer sig ihverfald i stenopsætningen)...
spdiving

Indlæg af spdiving »

Hvis du har en i forvejen skal du ikke regne med at de kan gå sammen der er en lille chance for det hvis det er en han og hun du har og akvariet er temlig stort. + 1000L
Jeg har set min hummer i ca 10min da jeg fik den og har ellers ikke set den siden. for ca 1 år siden var den 8cm lang. Jeg har også mistede nogle ny indkøbte fisk der har være svage og har ikke fundet dem iakvarie så når jeg en gang tømmer baljen finder jeg vel en masse små skeletter ... he he.
Nogle så fisk har et slim lag når de ligger og sover som feks. en Manderinfisk den bliver nærmest helt grå og det gider en hummer ikke at æde.

Steen
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
17

Indlæg af sejeulki »

Ved ikke om jeg stadig har hummeren. For en måned siden så jeg en klo ved siden af min musling. Om det var rester af en død hummer eller om den har skiftet skelet ved jeg ikke. Er det ikke en god ide at købe den blå hummer så? Den kan vel gå sammen med debelius'en? Eller øger jeg bare faren for jeg ikke kan komme små sarte nye fisk i?
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"