"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

2020L lukket og slukket d.20-3

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 16-11 S25

Indlæg af MiksBiks »

Ja her er en lille billed update.
Der er desværre forsvundet en del af det jeg selv synes jeg var stolt af at have :crybaby: men der er da noget tilbage. Min impiraton er godt igang med at farve ud, det går ikke så stærkt, men det går frem ad som i kan se :beer:
A.nigricauda.JPG
Kirug.JPG
Naso.E.JPG
Naso.E1.JPG
Vlamingi1.JPG
Vlamingi2.JPG
C.rose.JPG
Søpølse.JPG
Pindsvind.JPG
Impiraton1.JPG
Impiraton2.JPG
Isabelita.JPG
Isabelita2.JPG
Navarcus.JPG
Trimaculatus.JPG
Søjle.JPG
akv.v.JPG
akv.m'.JPG
akv.h.JPG
akv1.JPG
akv2.JPG
akv3.JPG
akv4.JPG
akv5.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Michael
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: 2020L update 16-11 S25

Indlæg af Kirling »

det ser bare rigtig godt ud.. Godt at se du er kommet oven på igen ;)

det er da sådan en som dig der måske kunne have held med en moorish idol - nu tænker jeg på balje størelse, få koraller osv.. ville helt sikkert prøve dem hvis jeg var dig kunne jo være du kunne "knække koden" hehe ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: 2020L update 16-11 S25

Indlæg af Marco R »

Hold KÆFT hvor ser det godt ud :W Du er mange af de fisk, som jeg drømmer om at få engang, når balgen er til det :sneaky2:

Fedt at se at du er kommet på banen igen :GO
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2925
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: 2020L update 16-11 S25

Indlæg af Gino »

Lækre fisk du har i baljen.. napper de slet ikk i dine koraller??

Dejligt at se at du er ved at være ovenvande igen:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 16-11 S25

Indlæg af MiksBiks »

Kirling skrev:det ser bare rigtig godt ud.. Godt at se du er kommet oven på igen ;)

det er da sådan en som dig der måske kunne have held med en moorish idol - nu tænker jeg på balje størelse, få koraller osv.. ville helt sikkert prøve dem hvis jeg var dig kunne jo være du kunne "knække koden" hehe ;)
Takker, det kunne da være, den skal jo også have fodrer med svampe lige som kejserne. Det kan være det bliver en ny fisk i det nye år.
Gino skrev:Lækre fisk du har i baljen.. napper de slet ikk i dine koraller??

Dejligt at se at du er ved at være ovenvande igen:-)

MVH
Isabelita'en og impiratonen gjorde det i starten, men det er gået i sig selv igen. Før min skummer gik kold fik de også mad 2-4gange om dagen. Ved ikke om det har noget at sige. :wink: :wink:
Mvh Michael
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: 2020L update 16-11 S25

Indlæg af Kirling »

MiksBiks skrev:
Kirling skrev:det ser bare rigtig godt ud.. Godt at se du er kommet oven på igen ;)

det er da sådan en som dig der måske kunne have held med en moorish idol - nu tænker jeg på balje størelse, få koraller osv.. ville helt sikkert prøve dem hvis jeg var dig kunne jo være du kunne "knække koden" hehe ;)
Takker, det kunne da være, den skal jo også have fodrer med svampe lige som kejserne. Det kan være det bliver en ny fisk i det nye år.
ja lige præcis.. svampe er vist en vigtig kost til dem... jeg ville ihvertfald prøve den hvis jeg var dig, der er jo ikke mange der har de mugligheder at give dem som du har, og som sagt så ville det jo være en gylden muglighed for at man kunne finde ud af hva den kræver - måske det ikke lykkes de første par gange, men det er da et forsøg vær ;)
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 16-11 S25

Indlæg af MiksBiks »

Kirling skrev:
MiksBiks skrev:
Kirling skrev:det ser bare rigtig godt ud.. Godt at se du er kommet oven på igen ;)

det er da sådan en som dig der måske kunne have held med en moorish idol - nu tænker jeg på balje størelse, få koraller osv.. ville helt sikkert prøve dem hvis jeg var dig kunne jo være du kunne "knække koden" hehe ;)
Takker, det kunne da være, den skal jo også have fodrer med svampe lige som kejserne. Det kan være det bliver en ny fisk i det nye år.
ja lige præcis.. svampe er vist en vigtig kost til dem... jeg ville ihvertfald prøve den hvis jeg var dig, der er jo ikke mange der har de mugligheder at give dem som du har, og som sagt så ville det jo være en gylden muglighed for at man kunne finde ud af hva den kræver - måske det ikke lykkes de første par gange, men det er da et forsøg vær ;)
Tror da godt jeg vil gøre et forsøg, men ved ikke hvor mange gange :wink: :wink: men nu må vi se, skal lige læse lidt om den så jeg lige kan sætte mig lidt mere ind i dem. Smider en besked ind når jeg kommer der til :GO :GO
Mvh Michael
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Ja for meget tid og for meget acryl, så jeg besluttede med at lave et nitrat filter.
Havde et par gamle 12l atemia rør. ø20cm og ca.32cm høj.
Gummi pakningen er 5mm natur gummi og jeg har sat en lille "hane" på hvor vandet løber ud for at kunne bestemme farten på vandet hvis det skulle blive nødvendigt.
Jeg mangler bare lige at få skruet låget fast og fyldt det op. I bunden bliver det(nogle sten jeg ikke kan huske hvad hedder) og ellers bliver det fyldt med biobolde.
Limningerne er ikke de pæneste, men skulle lige lære og bruge det der acryl opløst i acetone.

Ja også lavede jeg også lige en kasse så jeg bedre kan se ned igennem overfladen :GO
231120092566.jpg
231120092567.jpg
231120092568.jpg
231120092569.jpg
231120092570.jpg
231120092571.jpg
231120092572.jpg
231120092573.jpg
231120092574.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Michael
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af Hougaard »

Hvis den sorte er udgang så er det smartere at den tager topvandet, både for at kunne have koralgrus i toppen så pH'en ikke er al for lav og for at undgå hæverteffekt i filteret.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Hougaard skrev:Hvis den sorte er udgang så er det smartere at den tager topvandet, både for at kunne have koralgrus i toppen så pH'en ikke er al for lav og for at undgå hæverteffekt i filteret.
Den sorte er udgangen og den blå i midten er vand fra akvariet, lavet med henblik på hæverteffekten.

Skal vandet så komme ind i bunden og ud i toppen?? omvendt af nu.
Skal jeg så ligge en svamp oven på bioboldene også igen koralgrus alle øverst??
Mvh Michael
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af Peters1 »

Ser ellers godt ud :K

Er det et rislefilter til biobolde? Troede først lige at det var nitratfilter til svovlkugler??
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af Peters1 »

Kan i øvrigt godt lide ideen med et rislefilter frem for svovlkugler... Den eneste grund til at jeg aldrig har lavet et rislefilter er larmen, men måske det er mere lydløst som et lukket system som dit.
Glæder mig til at høre dine erfaringer med det og tror i øvrigt ikke der skal koralgrus i et rislefilter, men derimod skal det gerne i et svovlbaseret filter :wink:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Peters1 skrev:Kan i øvrigt godt lide ideen med et rislefilter frem for svovlkugler... Den eneste grund til at jeg aldrig har lavet et rislefilter er larmen, men måske det er mere lydløst som et lukket system som dit.
Glæder mig til at høre dine erfaringer med det og tror i øvrigt ikke der skal koralgrus i et rislefilter, men derimod skal det gerne i et svovlbaseret filter :wink:
Begge mine overløb er fyldt med biobolde så der har jeg rislefiltre, og de siger stort set ingen ting. Har haft det i alle mine akvarier, og har haft det både til at tage lyden og for det det selvfølgelig gør.

Det jeg har lavet var meningen at det skulle være et nitrat filter med biobolde. Har set det før og der skulle det virke, og ved godt at når der stort set ingen nitrat er i vandet så er et biobolde filter ikke så godt som et med svovlbaseret.
Mvh Michael
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af Peters1 »

Men fungere et rislefilter ikke som nitrat fjerner også? Skal bioboldene i filteret ligge helt under vand hele tiden?
Ikke for at skyde dit nye diy filter i sænk, men er bare nysgerrig, da jeg ikke ved så meget om disse filtre :oops:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Nu vil jeg ikke hænges op på det, men mener et risle filter omdanner amonium eller nitrit til noget andet. (har ikke helt styr på den proces) men kom gerne med forklaringen hvis en kan den :GO :GO

Det er meningen at bioboldene i det nykonstruerede filter skal være under vand hele tiden og vanden skal meget langsomt glide igennem filtret. Når det sker dannes anerobiske bakterier og dermed omdanner nitrat til nitrogen gas som ikke er skadeligt.
Mvh Michael
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af Hougaard »

Kræver et rislefilter ikke ilt ?

Jeg troede du ville lave et svovlbaseret nitratfilter, derfor meningen omkring hvilken vej vandet skal løbe - Er det ikke efterhånden almen viden at biobolde ikke er særlige effektive i et saltvandsakvarie ?
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Hougaard skrev:Kræver et rislefilter ikke ilt ?

Jeg troede du ville lave et svovlbaseret nitratfilter, derfor meningen omkring hvilken vej vandet skal løbe - Er det ikke efterhånden almen viden at biobolde ikke er særlige effektive i et saltvandsakvarie ?
Det skulle heller ikke være et rislefilter, men nitrat filter med biobolde som medie.

Troede ikke biobolde var så dårlige, men lære da hele tiden. Jeg får da bare bestilt nogle svovlkugler og laver det til et svovlbaseret nitrat filter :GO
Mvh Michael
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2852
Tilmeldt: lør 21. okt 2006 22:55
17
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af thyme »

Et rislefilter fjerner nitrit og laver nitrat.
Ville det ikke være en ide at komme svovlkugler istedet for biobolde således du ikke skal bekymre dig om fodring af bakterierne?
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1150
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 19:13
16
Postnummer: 8000 Århus C

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af AndersNT »

Ser godt ud!

Er det billederne som snyder eller er vandet en smule uklart? - Tilsætter du ozon?
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

thyme skrev:Et rislefilter fjerner nitrit og laver nitrat.
Ville det ikke være en ide at komme svovlkugler istedet for biobolde således du ikke skal bekymre dig om fodring af bakterierne?
Der kommer også svovlkugler i nu. Det bliver nok 50/50 da de koster, men er lige ved at se hvor jeg kan få det billigst.

Hvordan fodre man dem??

AndersNT skrev:Ser godt ud!

Er det billederne som snyder eller er vandet en smule uklart? - Tilsætter du ozon?
Vandet er en smule uklart, stoppede med at køre med ozon da jeg startede VSV. Det er jeg så stoppet med efter min katastrofe, også har akvariet lige fået lov til at stå lidt, så jeg begyndte med ozon igen i søndags.
Mvh Michael
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af Carsten »

MiksBiks skrev: Der kommer også svovlkugler i nu. Det bliver nok 50/50 da de koster, men er lige ved at se hvor jeg kan få det billigst.

Hvordan fodre man dem??

Det er sådan set ret let, du lader blot vandet fra akvariet løbe henover svovlkuglerne.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Carsten skrev:
MiksBiks skrev: Der kommer også svovlkugler i nu. Det bliver nok 50/50 da de koster, men er lige ved at se hvor jeg kan få det billigst.

Hvordan fodre man dem??

Det er sådan set ret let, du lader blot vandet fra akvariet løbe henover svovlkuglerne.
Det er da til at overskue :GO
Mvh Michael
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Nu har jeg siddet og kikket efter svovlkugler, i den forbindelse faldt jeg over "Symbiont". Hvordan er det kontra svovlkugler??
Jeg købte små 5kg for lang tid siden til samme formål. Havde bare glemt jeg havde dem.
Ved ikke om det passer det der står i linket, men ellers skulle da der være nok.

http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=48098
Mvh Michael
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af Carsten »

MiksBiks skrev:Nu har jeg siddet og kikket efter svovlkugler, i den forbindelse faldt jeg over "Symbiont". Hvordan er det kontra svovlkugler??
Jeg købte små 5kg for lang tid siden til samme formål. Havde bare glemt jeg havde dem.
Ved ikke om det passer det der står i linket, men ellers skulle da der være nok.

http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=48098
Der har været flere som har forsøgt med symbiont, men det eneste det hjalp på var sælgeres økomomi
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af leifkrarup »

MiksBiks skrev:Nu vil jeg ikke hænges op på det, men mener et risle filter omdanner amonium eller nitrit til noget andet. (har ikke helt styr på den proces) men kom gerne med forklaringen hvis en kan den :GO :GO

Det er meningen at bioboldene i det nykonstruerede filter skal være under vand hele tiden og vanden skal meget langsomt glide igennem filtret. Når det sker dannes anerobiske bakterier og dermed omdanner nitrat til nitrogen gas som ikke er skadeligt.
Et traditionelt rislefilter skal ikke være under vand...grunden til at det er så effektivt til at omdanne NH4 og NO2 til nitrat er netop at der tilføres store mængder ilt når vandet risler over mediet..feks. groft koralgrus eller knuste østersskaller.
Det du beskriver er derfor ikke et rislefilter, men et nitratfilter af en slags...effektivt eller måske ikke!!!
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Carsten skrev:Der har været flere som har forsøgt med symbiont, men det eneste det hjalp på var sælgeres økomomi
Super, takker :GO :GO
leifkrarup skrev:
MiksBiks skrev:Nu vil jeg ikke hænges op på det, men mener et risle filter omdanner amonium eller nitrit til noget andet. (har ikke helt styr på den proces) men kom gerne med forklaringen hvis en kan den :GO :GO

Det er meningen at bioboldene i det nykonstruerede filter skal være under vand hele tiden og vanden skal meget langsomt glide igennem filtret. Når det sker dannes
anerobiske bakterier og dermed omdanner nitrat til nitrogen gas som ikke er skadeligt.
Et traditionelt rislefilter skal ikke være under vand...grunden til at det er så effektivt til at omdanne NH4 og NO2 til nitrat er netop at der tilføres store mængder ilt når vandet risler over mediet..feks. groft koralgrus eller knuste østersskaller.
Det du beskriver er derfor ikke et rislefilter, men et nitratfilter af en slags...effektivt eller måske ikke!!!
Det jeg har lavet er IKKE et risle filter, det har jeg i mine overløb.
MiksBiks skrev:Begge mine overløb er fyldt med biobolde så der har jeg rislefiltre, og de siger stort set ingen ting. Har haft det i alle mine akvarier, og har haft det både til at tage lyden og for det det selvfølgelig gør.

Det jeg har lavet var meningen at det skulle være et nitrat filter med biobolde. Har set det før og der skulle det virke, og ved godt at når der stort set ingen nitrat er i vandet så er et biobolde filter ikke så godt som et med svovlbaseret.
Det jeg har lavet skulle være noget lig. det som er på linket :GO

http://www.tropefisk.dk/shop/aqua-medic-nr-211298p.html
Mvh Michael
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af William Jr »

Hej Michael :happy:

- Tak for en hyggelig eftermiddag :beer:

Lidt billeder:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


:beer:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af MiksBiks »

Selv tak Flemming :GO

Og tak for de godt billeder :beer:
Mvh Michael
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: tors 31. jul 2008 10:59
15
Postnummer: 8500 Grenaa
Saltvand siden?: 2004

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af klaus meyland »

morgen micheal.
går det ellers godt.

sad lige og kiggede på dit projegt og jeg ville køre med 100% svovl kugler hvis jeg vad dig og så ville jeg smide lidt sten til en kalk reaktor oven på hvis det var dig
er ved at planlægge mit comeback ;)
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 542
Tilmeldt: tors 6. aug 2009 09:34
14
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Re: 2020L update 23-11 S25 DIY nitrat filter

Indlæg af demian »

hej jeg vil jo nok mene da jeg selv kører med et rislefilter med bioballs i et rum i sumpen der er da en del plasken af vand planen er jeg skifter rislefilteret med svovlkugler og koralgrus og Caulerpa alger som nok vil tage lyden, af risle filteret det jo altid rart med et system der ikke larmer når det hele skal stå i stuen ;)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"