Hej
Jeg har lidt opstarts vanskeligheder med mit RSM, Jeg måtte skifte skummer da den simpelthen larmede alt for meget, det kunne høres i hele lejligheden! Så købte jeg en luftdreven skummer, med dertil hørende luftpumpe, dette skulle være helt tilstrækkeligt.
Nu er det jo så bare at den teknik der sad i før, med et stort trekantet hylster til den gamle skummer, holdt også på det filtervat der skulle filtrere de største partikler fra, det kan ikke sidde der nu, da hele rummet nærmest er tomt nu, pånær lige den nye skummer som er en mindre cylinder. Nogen gode forslag? og hvor stor betydning har det filtervat?
Mit RSM med ny skummer
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Mit RSM med ny skummer
Vattet har ingen anden betydning end den du selv nævte at fjerne de størrere partikler.
Hvorfor kan der ikke være vat i rummet nu?? Har du ellers overvejet at bruge en filtersvamp istedet, den kna du klippe/skære til så den passer lige som du vil have det.
Hvorfor kan der ikke være vat i rummet nu?? Har du ellers overvejet at bruge en filtersvamp istedet, den kna du klippe/skære til så den passer lige som du vil have det.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2400 København NV
- Geografisk sted: København NV
Re: Mit RSM med ny skummer
Carsten skrev:Vattet har ingen anden betydning end den du selv nævte at fjerne de størrere partikler.
Det er fordi den sump der ligger bag er et stort rum, så vattet vil bare ligge og flytte sig rundt

Men bort set fra det, jeg har både levende sand i mit RSM og levende sten, akvariet er på 130 l. I rummet under mine powerheads ligger der nogle keramiske rør og noget aktivt kul. Jeg har læst mig frem til det ikke er nødvendigt overhovedet når man har sten og sand som jeg har? eller er jeg helt gal på den?

-Kent