"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

min teknik støjer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
skandalen
Reactions:

min teknik støjer

Indlæg af skandalen »

min skummer står i et 28L akvarie hvor der sidder en aquabee 3000l/t retur pumpe men det giver enormt mange vibrationer som breder sig i hele skabet og det larmer rigtig meget.. det lille akvarie står på en flamingo plade så jeg forstår det ik rigtig.. er der noger der kender til det ? :?:
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvilken skummer er det ?

Står skummer og pumpe på noget i akvariet ? Den aquabee står nok bedst på sine sugkop fødder !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Har selv samme returpumpe, den støjede ret meget i starten med støjen forsvant igen efter ca. 2 uger og har da været støj fri siden.
skandalen
Reactions:

Indlæg af skandalen »

det er en deltec mc500 skummer og den står ikke på noget det vil jeg lige prøve.. returpumpe står self på sugekopperne
skandalen
Reactions:

Indlæg af skandalen »

hvad er godt at stille den på ?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg lavede engang et par silikone klatter under min skummer og det virkede faktisk ret godt. Ellers kan du jo også stille den på flamingo i sumpen.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
skandalen
Reactions:

Indlæg af skandalen »

har prøvet med flamingo men det virker ik. det er somom det går igennem vandet og ud i gennem glasset det er jo ret tyndt i sådan et lille akvarie man kan mærke glasset vibrere når man holder hånden på det.. jeg tror jeg vil prøve at få fat på noget skumgummi ell nogen æggebakker og så isolere indersiden af skabet
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Men tror du ikke der er noget i vejen med den skummer så ? Har en kammerat som har en storebror til den du har og den er total lydløs ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4013
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Hmmm- det kan godt lyde som om at pumpen sidder løst- jeg har oplevet at den plade der skydes ned ved siden af skummerkoppen, og presser pumpen fast mod bunden af skummeren, kan arbejde sig lidt op så pumpen står og vibrere. Prøv at presse den på plads, og se om det ikke hjælper...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 677
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 09:32
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Indlæg af flemmiov »

Et billigt liggeunderlag fastgjort m. et par kraftige elastikker, fjernede en masse af støjen fra min gl. og nuværende skummer.. :GO
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Flemmiov< Har selv tænkt på at bruge noget liggeunderlag under mine pumper, men er du sikker på, der ikke frigives nogle giftige stoffer til vandet?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"