Silicone til PVC rør?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvalsø
Silicone til PVC rør?
Hej Alle,
Så fik jeg endelig hentet de sidste dele så baljen kan komme op at stå. Men fik ødelagt akvariesiliconen da Reefkeramikken skulle sættes på bagpladen.
Men skulle jo også gerne have noget silicone til PVC rørene nede i sumpen osv. Men kan man kun bruge siliconen til akvarie eller kan man finde noget i den lokale tømmerhandel der duer? Har også noget specielt pvc-lim, men går ud fra det helst ikke må komme i kontakt med vandet?
Så fik jeg endelig hentet de sidste dele så baljen kan komme op at stå. Men fik ødelagt akvariesiliconen da Reefkeramikken skulle sættes på bagpladen.
Men skulle jo også gerne have noget silicone til PVC rørene nede i sumpen osv. Men kan man kun bruge siliconen til akvarie eller kan man finde noget i den lokale tømmerhandel der duer? Har også noget specielt pvc-lim, men går ud fra det helst ikke må komme i kontakt med vandet?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- gunni
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 4293 dianalund
- Kontakt:
Hej.
jeg er ikke helt med på hvad du mener med at du fik ødelagt akvariesilikonen. men er det selve fugen i akvariet du har ødelagt så skal du ikke prøve at reperere det med andet end akvariesilikone!!!
Pvc lim må godt komme i vand, der løber jo også vand i gennem dinne rør
så det er der ikke noget giftigt i, men det kan kun lime pvc.
Tagrende lim ER pvc lim det er samme produkt bare med 2 navne..
Ps: akvariesilikone Kan godt købes hos byggemarkeder, silvan, harald nyborg osv.
jeg er ikke helt med på hvad du mener med at du fik ødelagt akvariesilikonen. men er det selve fugen i akvariet du har ødelagt så skal du ikke prøve at reperere det med andet end akvariesilikone!!!
Pvc lim må godt komme i vand, der løber jo også vand i gennem dinne rør

Tagrende lim ER pvc lim det er samme produkt bare med 2 navne..
Ps: akvariesilikone Kan godt købes hos byggemarkeder, silvan, harald nyborg osv.
- Hobbyakvaristen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
- Hobbyakvaristen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
He he ja det er heller ikke alle mærker der lige lette at arbejde med, jeg fortrækker nu den fra Akvastabil og kan fås i maxizoo til 70kr samme pris som de ander
Den er let at arbejde med og få et flot resultat

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Zigge
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: 9610 Nørager
Jeg har hørt at der er mange scilicone-producenter der skriver på deres scilicone at den ikke er egnet til akvarie. Simpelt hen fordi at de ikke gider have alle klagerne fra DIY'erne der ikke kan finde ud af at bruge deres produkt korrekt. Og akvarie-markedet er så småt at det ikke kan betale sig.
Når det så er sagt, er der stor forskel på hvilke egenskaber de forskellige mærker/typer har mht. styrke, neutral/syrehærdende osv. Og ikke mindst hvilke der indeholder svampemiddel eller ej.
F.eks. har Sika en byggescilicone i farveløs, hvid og sort. Kun den farveløse er uden svampemiddel, selv om det er samme scilicone...
Man skal altså se sig rigtig, rigtig godt for før man bruger noget der ikke står akvarie på og læse databladet fra producenten før man kaster sig ud i noget. Så vidt jeg ved skal forhandlere, have databladene liggende og udlevere et på forlangende, ellers kan man downloade dem fra nettet ofte.
Så må man bare spørge sig selv om det er bøvlet værd med at finde datablade osv. for at spare en havltredser på en tube klister. Det afhænger jo lidt af hvor mange man skal bruge og hvor nærrig man er.
Når det så er sagt, er der stor forskel på hvilke egenskaber de forskellige mærker/typer har mht. styrke, neutral/syrehærdende osv. Og ikke mindst hvilke der indeholder svampemiddel eller ej.
F.eks. har Sika en byggescilicone i farveløs, hvid og sort. Kun den farveløse er uden svampemiddel, selv om det er samme scilicone...
Man skal altså se sig rigtig, rigtig godt for før man bruger noget der ikke står akvarie på og læse databladet fra producenten før man kaster sig ud i noget. Så vidt jeg ved skal forhandlere, have databladene liggende og udlevere et på forlangende, ellers kan man downloade dem fra nettet ofte.
Så må man bare spørge sig selv om det er bøvlet værd med at finde datablade osv. for at spare en havltredser på en tube klister. Det afhænger jo lidt af hvor mange man skal bruge og hvor nærrig man er.