"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

danske fisk med mere ?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
alfa028
Reactions:

danske fisk med mere ?

Indlæg af alfa028 »

jeg ville høre om det kan lade sig gøre at lavde et akvarie der passer til det danske klima det vil sige f.eks vesterhavet og havde danske fisk i er det sværger end alm neonreef eller hva ? kræver det mere og sidst men ikke mindst er der nogle der har prøvet det
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1453
Tilmeldt: tirs 26. okt 2004 19:40
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Der er lidt kolpliceret. Der kræver en køler, der bruger en hel del strøm.

Desuden vil det kræve at akvariet er lavet af dobbelt glas, da der ellers vil dannes konsistens på ydersiden af akvariet.

Så tror det vil være en del svære og dyre end et alm. nanoreef. Men helt sikker lige så interessant.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
alfa028
Reactions:

Indlæg af alfa028 »

hmm en lille gang hjælp fra et nyt køleskab er ikke svært og bevæbnet med en skrugetrækker kan man alt :):) der er jo det hele i termostat og kæle amatur,,, det er nu mere om det biologiske er det samme som et neonreef hvis det bare er salt indhold , pH, og vandtempratur o.v.s er der jo ikke den store forskel,,
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det skal da nok kunne lade sig gøre men som Jthyge skriver så er køling og kondens nok et problem !

Men nu vi er ved baljer med ting fra stranden så se det her med en fyr fra Italien der henter det meste ved den lokale kyst - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=1101
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
alfa028
Reactions:

Indlæg af alfa028 »

:) jeg kan godt lavde et kølesystem det har jeg prøvet før bare til en com på min skole.. brugte en gammel køleskabs komprasser med freon det virkede max godt der er også en termostat i sådan en den skal bare skruget lidt op for så kan man kontrollere kølingen... ved bare ikke om sådan noget med filter ovs er det samme det burde det være
Brugeravatar
Henrik S.
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 152
Tilmeldt: søn 30. jan 2005 01:01
19
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Henrik S. »

Som du skriver er det intet problem at lave køleren, men du skal forestille dig at du har et akvarie stående hvor der konstant løber kondens ned af glasset på - Det er problemet! Og også en af grundene til at der ikke findes mange af denne slags saltvandsakvarier.
Mvh.

Henrik S.
buller1
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 394
Tilmeldt: søn 24. apr 2005 21:43
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kbh

Indlæg af buller1 »

Tror altså sagtens at det kan lade sig gøre.. Ude på Tårbæk skole har de et hav akvarie, på en 700 liter.. Men ved ikke hvad de bruger af teknik til det..
Mvh Casper

54 liters minirev --> http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 6&start=15

350 liters akvarie sælges med sump og lidt tilbehør.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Hvis du får lavet termorude er kondensvand intet problem.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"