Hvor mange lysstofsrør tror i det er muligt at smække ind under dette armatur? Det måler 100x50x50 og passer til mit 250 L Og det med hvor mange der kan være, hvad hvis man også smider et under hver låge? altså dem der er i sidderne
Tjaa hvis du vælger reflektorer der er 20cm bredde kan der nok være 2. Vælger du nogle der er 10cm kan der nok være flere !!
At måle unge mand og så købe nogle sager der passer
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
hehe det jo rigtig nok Har lige målt, men Brian ved du hvad adapterne ca fylder ? Men har tegnet ind hvor meget brugbar plads der er, der er 26 cm i midten, og 8,5 i lågerne i begge sider, hva vil du skyde på der er plads til ? altså som kan gøre jeg kan have blød- og læderkoraller? Jeg kan ikke have stenkoraller under det lys eller kan jeg? Bare nogle slags ?
Med lidt held så 4 rør i midten ellers 3 og så et i hver side.
Ja det skulle være nok til alle blødkoraller samt også en del forskellige stenkoraller
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
BennyBen, sikker? for hvis der nu laves en ny adapter, og nogle mindre reflektore. så kan der vel godt være mindst 3 og måske 4 i midten, og så en i hver side, kan der ikk ?
kim - vil du det sige du har 4 rør under en 18cm bred reflektor? Er lidt langsom når vi snakker reflektor og armatur, det er det eneste jeg ikke er helt med i Men oploader lige lidt billeder med spg.
Har målt lidt på det, og kan det lade sig gøre at man kan finde små reflektore? Selve skinnen fylder 14cm i bredden uden reflektore, og der er kun 26,5cm brugbar plads i midten så det går ikke med 2 skinner. Og hvis hvert rør skal have en reflektor hver og der skal presses 4 ind i midten må reflektorne højst være 6,6cm. Men ville det funke ok, hvis jeg lod 2 rør være under 1 reflektor, altså 4 rør med 2 reflektore i midten. Og er det muligt at få installeret et rør i en af lågerne, der er 8cm til råddighed.
Men til T5 rør, er disse apaptere mindre ? Mine er til T8 rør, det er også det jeg har i. Men hvad vil det koste at lave sådan en adapter til T5 rør? skal jo nok lave en 10 stykker ialt.
Nårh ok, så det da en halvstor balje du har skal til london i morgen, så må jeg jo lige kæmpe videre med mit salg af mine malawier når jeg kommer hjem, skal helst have solgt indholdet inden et par mdr. for går nok igang midt i sommerferien med saltvand ?
for fedt, men hvor er det struer lægger Er også rigtig glad for de super besvarelser jeg har fået indtil nu, tror faktisk jeg er helt med nu. Men det vil sige at jeg kun skal bruge 1 starter eller ? Og så 8 kr. pr. rør - altså fatningerne.
Du skal bruge en starter til hvert rør, ellers skal du bruge en som er til 2 rør. Du kan også sammenkoble 2 rør i en alm. starter, men så skal begge rør tændes sammen (er et rør deffekt, virker ingen af dem)