Rør under akvastabil armatur

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Hvor mange lysstofsrør tror i det er muligt at smække ind under dette armatur? Det måler 100x50x50 og passer til mit 250 L :) Og det med hvor mange der kan være, hvad hvis man også smider et under hver låge? altså dem der er i sidderne :D
Vedhæftede filer
PICT2288.JPG
PICT2288.JPG (76.49 KiB) Vist 9617 gange
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Tjaa hvis du vælger reflektorer der er 20cm bredde kan der nok være 2. Vælger du nogle der er 10cm kan der nok være flere !!

At måle unge mand og så købe nogle sager der passer ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

hehe det jo rigtig nok ;) Har lige målt, men Brian ved du hvad adapterne ca fylder ? Men har tegnet ind hvor meget brugbar plads der er, der er 26 cm i midten, og 8,5 i lågerne i begge sider, hva vil du skyde på der er plads til ? altså som kan gøre jeg kan have blød- og læderkoraller? Jeg kan ikke have stenkoraller under det lys eller kan jeg? Bare nogle slags ?
Vedhæftede filer
PICT2289.JPG
PICT2289.JPG (72.01 KiB) Vist 9610 gange
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Med lidt held så 4 rør i midten ellers 3 og så et i hver side.

Ja det skulle være nok til alle blødkoraller samt også en del forskellige stenkoraller ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
bennyben
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 5400 Bogense
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Bogense

Indlæg af bennyben »

jeg har selv det samme armatur. Der er plads til 4 stk, 2 midten og et under hver låge. Såfremt du bruger de skinner der er i lampen
560 liter akvarie indbygget under trappe - under planlægning.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

BennyBen, sikker? for hvis der nu laves en ny adapter, og nogle mindre reflektore. så kan der vel godt være mindst 3 og måske 4 i midten, og så en i hver side, kan der ikk ?
Brugeravatar
bennyben
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 5400 Bogense
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Bogense

Indlæg af bennyben »

Som jeg skriver så er det vis man bruger de skinner der er lavet i forvejen i armaturet.
560 liter akvarie indbygget under trappe - under planlægning.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

kim - vil du det sige du har 4 rør under en 18cm bred reflektor? Er lidt langsom når vi snakker reflektor og armatur, det er det eneste jeg ikke er helt med i :D Men oploader lige lidt billeder med spg.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Har målt lidt på det, og kan det lade sig gøre at man kan finde små reflektore? Selve skinnen fylder 14cm i bredden uden reflektore, og der er kun 26,5cm brugbar plads i midten så det går ikke med 2 skinner. Og hvis hvert rør skal have en reflektor hver og der skal presses 4 ind i midten må reflektorne højst være 6,6cm. Men ville det funke ok, hvis jeg lod 2 rør være under 1 reflektor, altså 4 rør med 2 reflektore i midten. Og er det muligt at få installeret et rør i en af lågerne, der er 8cm til råddighed.
Vedhæftede filer
PICT2298.JPG
PICT2298.JPG (78.94 KiB) Vist 9555 gange
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Men til T5 rør, er disse apaptere mindre ? Mine er til T8 rør, det er også det jeg har i. Men hvad vil det koste at lave sådan en adapter til T5 rør? skal jo nok lave en 10 stykker ialt.
Vedhæftede filer
PICT2300.JPG
PICT2300.JPG (79.54 KiB) Vist 9554 gange
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

er det også T5 til dit akvarie du har deri? Har du ikke nogle billeder? Men kan du nemt holde koraller under det ?
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Ok cool, men trives dine koraller fint under det? Og hvad er størrelsen på dit akvarie - hva koraller har du

Er der ikke nogen der kan svare på mit spg :D
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Nårh ok, så det da en halvstor balje du har ;) skal til london i morgen, så må jeg jo lige kæmpe videre med mit salg af mine malawier når jeg kommer hjem, skal helst have solgt indholdet inden et par mdr. for går nok igang midt i sommerferien med saltvand ?
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

vildt :) Er der så noget du skal af med fra den du har nu ? for jeg går i gang med mit her i sommerferien ?
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

Hvormange Liter er det kim ? kan også være jeg er interesseret..
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Ok, jeg tænkte mere på om du havde nogle levende sten eller andet godt, koralgrus osv.
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

er det et hjørneakvarie? eller bare panorama? og har du nogen ca. mål ?
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

sorry.. kiggede ikke godtnok i tråden.. hehe :P
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Er der ikke nogle der har svar på selve trådens spg ?
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

tror ikke der er nogen der kender det nojagtige svar :P det skal der nok bakses lidt med..
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

for fedt, men hvor er det struer lægger :) Er også rigtig glad for de super besvarelser jeg har fået indtil nu, tror faktisk jeg er helt med nu. Men det vil sige at jeg kun skal bruge 1 starter eller ? Og så 8 kr. pr. rør - altså fatningerne.
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Du skal bruge en starter til hvert rør, ellers skal du bruge en som er til 2 rør. Du kan også sammenkoble 2 rør i en alm. starter, men så skal begge rør tændes sammen (er et rør deffekt, virker ingen af dem)
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"