Side 1 af 1
Ventetid på rep. af Giesemann lampe.
: lør 8. sep 2007 10:01
af puffer
Hej
Jeg købte en ny Giesemann infinti lampe hos Korallen i starten af året. Efter ca. 2 måneder virkede lampen ikke. Så den blev sendt til Korallen d. 26-05-07 for at blive rep. Efter at have hørt 100 forskellige undskyldninger for hvorfor at lampe ikke er blevet rep, så vil jeg lige høre om der er andre der har haft deres lampe til rep. andre steder evt. tyskland.
Er det bare mig der har kort tålmodighed eller hvad ?
: lør 8. sep 2007 10:56
af cooltaz
hvis du ikke har fået din lampe tilbage fra rep. inde 30 dage
kan du i følge købe loven ophæve købet og få dine penge tilbage
: lør 8. sep 2007 11:06
af Chris2500DK
Jeg kan ikke se noget i købeloven om 30 dage. Det der derimod står er (§78 stk 4)
Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
Hvad rimelig tid er i dette tilfælde er jo så et godt spørgsmål.
: lør 8. sep 2007 11:16
af cooltaz
DET SAGE DE I BASTA PÅ TV2.
DA DER VAR PROBLEMER MED ELGIGANTEN OG DERES REP. TID
SE LINK
http://programmer.tv2.dk/basta/bagom/ar ... 36778.html
: lør 8. sep 2007 11:18
af Chris2500DK
I det link du viser der skriver de jo netop også at købeloven bare foreskriver "rimelig tid". Men jeg er da helt enig i at 3 måneder på ingen måde kan siges at være rimeligt for en reperation.
: lør 8. sep 2007 11:20
af cooltaz
DER STÅR OGSÅ Forbrugerrådet udlægger "rimelig" som en reparationstid på omkring 2-3 uger
: lør 8. sep 2007 11:21
af Chris2500DK
Ja, men forbrugerrådet laver jo ikke lovene.
: lør 8. sep 2007 11:26
af cooltaz
DER ER JO EN GRUND TIL AT DE SKRIVER 2-3 UGER
(MON IK DET ER FORDI DE HAR FÅET RATTEN´S ORD FOR AT DET RIMLIG )
: lør 8. sep 2007 11:30
af Chris2500DK
2-3 uger er da også rimeligt, men der er ikke noget lovmæssigt krav om det og hvis forbrugeren og forhandleren ikke kan blive enige kan det jo ende i retten hvor der vil blive set på den konkrete situation og truffet en afgørelse.
Jeg ville kontakte forhandleren og bede dem om at sende en ny lampe eller annullere handlen hvis den ikke er blevet repareret, og hvis de nægter det ville jeg tage fat i forbrugerrådet. Deres funktion er jo netop at hjælpe forbrugerne i sådanne situationer.
: lør 8. sep 2007 14:51
af puffer
Tak for jeres input - skulle bare lige høre, om det var min tålmodighed den var gal med. Problemet med Forbrugerrådet er, at de ingen juridisk magt har. Dvs., at forretningerne ikke er forpligtiget til at følge deres afgørelser, men sagen ender nok der i løbet af den kommende uge alligevel. *GRRRR*
: lør 8. sep 2007 15:11
af Chris2500DK
Har forhandleren nægtet at ophæve købet eller sende en ny?
: lør 8. sep 2007 15:40
af cooltaz
hvis forhandleren nægter ved man jo bare hvor man ikke skal købe noget mere

: man 10. sep 2007 20:47
af puffer
Ja, så var der vist hul igennem til Korallen. I går fik jeg en mail med et tilbud om pengene retur og noget udstyr efter eget valg som et plaster på såret. Så nu venter jeg bare på at pengene går ind på min konto, så sagen kan afsluttes fra min side.
: man 10. sep 2007 20:57
af Chris2500DK
Det var da en god afslutning på en kedelig oplevelse

: man 10. sep 2007 21:15
af Mikkel E
Hvad for noget "trøste-"udstyr er du så blevet lovet?
