"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Gulerodskagen
Reactions:

Anemone

Indlæg af Gulerodskagen »

[glow=red]Hej[/glow]

[shadow=red]Jeg har en lille fin anemone til mine klovnfisk .[/shadow]

http://www.4coral.com/images/Inverts/An ... .18.04.jpg

jeg er bare i tvivl om den har det helt ok .. de to klovne er lidt hårde ved den syntes jeg .

det lader ikke til den har sat sig fast .

og den reagere ikke hvis jeg putter mad ned til den .

håber i kan vejlede lidt .
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Jeg købte en i går, den satte sig omgående og har indtil videre siddet samme sted.
Problemmet med anemoner er at de tit vandrer, den jeg havde sidst fant aldrig en plads, men døde efter 14 dage.
Jeg satte min der hvor jeg gerne ville have den og slukkede for alt cirkulation ½ time.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 12. feb 2005 22:16
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

Indlæg af kaos »

har en balje på 250L hvor jeg har 2 stk. en på ca.5cm og en på ca.10cm. de har ikke vandret det store! har ingen klovne fisk! da ham (jan fra oldenburg) jeg købte den store af mente den var for lille! og skulle vente et års tid med klovne! ved ikke om det er ens for alle!

mvh kaos
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Da jeg i sin tid satte en i min balje var mine klovnfisk også meget hårde ved den. De startede med at rykke arme af....

Men kort tid efter faldt alt til ro og de kom aldrig derfra igen ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Gulerodskagen
Reactions:

Indlæg af Gulerodskagen »

tak for jeres erfaringer .

hvordan kan jeg se om den er død ? jeg vil jo ikke have at den ligger og forurener vandet .
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: man 9. aug 2004 21:40
19
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Når den er død går den i opløsning og smelter nærmest.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Gulerodskagen
Reactions:

Indlæg af Gulerodskagen »

hvordan fodrer man den ? er det ikke meningen at den reagere med det samme når man holder en reje ned til den ?
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 12. feb 2005 22:16
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

Indlæg af kaos »

mine lukker sig meget stille (jeg bruger rejer og hummer)
kaos
Gulerodskagen
Reactions:

Indlæg af Gulerodskagen »

den har stadig ikke sat sig fast... en af mine fisk skulle lige rydde et område ved siden af den for grus eller noget i den stil ,,, og det resulterede i at anemonenen tumle lidt rundt og blev nærmest viftet lidt væk.

den er begyndt at se lidt lysebrun ud og er klar eller gennemsigtig andre steder ... dens mund har været meget åben i flere dage nu.. måske er den færdig ? det undrer mig dog lidt at jeg altid kan finde exoskeleter og andet lækkert lige omkring den ... men det er måske de to klovne der samler mad til den ? eller også kan det være at den er drevet derhen i akvariet hvor alt andet affald driver hen ?

jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre med den, den har jo aldrig sat sig fast eller spist og nu ser den bare lidt underlig ud .. jeg kan desværre ikke lige tage et billed af den nu.

jeg har ikke en dyt forstand på anemoner, jeg er ikke engang sikker på hvad der er mund og hvad der er fod ?

men jeg tror der er noget galt med den, kan man få den byttet til en anden tror i ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er jo sådan at butikkerne lever af at sælge varene. Du kan nok få dem til at tage den tilbage, mod et klækkeligt nedslag i prisen, og så købe en anden. Spørgsmålet er bare om historien ikke gentager sig??
Der kunne jo være nogleforhold som den ikke er tilfreds med, f.eks lys.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Mine klovnfisk kunne også være så agressive i sandet omkring anemonen at den slap sit tag og tumlede afsted. Satte den derfor i en sten hvor den åbenbart havde bedre fodfæste.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Jeg har også sat min på en af stene. Der var et lille hul som jeg satte den i og den har ikke rørt sig ud af flækken.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Gulerodskagen
Reactions:

Indlæg af Gulerodskagen »

slukker i for pumperne og holder den fast indtil den har sat sig eller hvordan ?
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"