De macroalger der hedder Caulerper kan gå i opløsning... (Noget med ukønnet formering)
Jeg ville skille mig helt af med den type du har og få fat i de andre... (Som jeg ikke har fundet navnet på endnu - jeg har mine fra DecOcean i KBH.)

- Mange tak, det er dem jeg bruger pt i mit eget refugium...hellfish skrev:Chaetomorpha
Skriv lige det en gang til i et andet sprogMeller skrev:Problemet er jo at jeg ikke rigtigt kan komme af med dem, jeg har mange gange troet at de var helt væk :/ men er der ikke noget der kan forhindre dem i at gå fra den ene balje til den anden?
- Du kan godt både flytte de LS med alger på og sætte pumpe i...Meller skrev:det er også det jeg gør, og har gjord i et måned nu, men ser bare ud til de spreder sig stædig.... derfor jeg tænkte man kunne skynde sig at lave et kar stenene kunne komme op i![]()
men du var usikker på om det var en god ide at havde cirkulation deroppe?? jeg ville mene at der vel heller ikke skal være nogle døde zoner? :S
Det kommer an på hvad det er for noget metal.amddurin skrev:Rustfri kasse??? Saltvand må IKKE komme i kontakt med metaller... (Men undtagelse af de små mængder der er i de sporestoffer vi bruger.)
Jo, rustfrit stål er rustfrit. Ligesom alt andet nedbrydes det over tid, men det sker ved oxidering.amddurin skrev:Rustfrit er IKKE rustfrit ved længere kontakt med vand... (Glemte engang en rustfri kniv i noget vand i køkkenet - og den tog skade af det, selv om det var ferskvand + salt æder/opløser nogle metaller...)
Det billigste er at købe et glasbor, f.eks. på ebay. Bor forsigtigt, langsomt og hæld godt med vand på.Meller skrev:okay, men hvordan for jeg så lavet et hul til overløb i akvariet?