afstand 3w led mellem hver
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: afstand 3w led mellem hver
Hvis det er et kina stik der sidder på, er det da bare at skifte det til et dansk stik. Og er det på en strømforsyning, så fåes der en adaptor hos www.dealextreme.com til US$0,40 incl
transport.
Siden er nede lige nu, så jeg kan ikke linke til det.
transport.
Siden er nede lige nu, så jeg kan ikke linke til det.
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
- Kontakt:
Bingocaller: LED driveren er 12,7 cm lang, 3,7 cm bred og 2,9 høj. Hvilken strømforsyning mener du? Sisen er stor, der er 5 udtag til 230 v. Den anden strømforsyning til mine blæsere er sådan en man sætter i stikkontakten og med en lille tynd ledning med stik for enden. Det er euro stik der er på ingen problemer der
Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Mht. told osv, har jeg IKKE fået en opkrævning. En af mine kammerater fortalte mig at der er mindre moms på elektronik løsdele. Han sagde de gav 6% nå han bestilte til firmaet. Om det gælder for private og hvad reglerne er, ved jeg ikke.
Mvh. Gert Skjølstrup
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Jeg prøvede at regne på at kopiere radion.Bruno skrev:Hvordan kommer du frem til, at du kan bygge en lampe, der ikke kun matcher, men er bedre end Radion, for 2000,- kr.?jesper kristensen skrev:
Jeg tænker det samme. Jeg vil mene jeg kan bygge en lampe der giver bedre lys en en radion gør. 2x radion er på 260 watt og min ryger på omkring 300 ok koster 2000 så det er en besparelse på 9000 kr.

Kopierede radions valg af led til omkring 165 euro (dog med røde cree istedet for osram hyper), fandt 5 meanwell 60-48D til 27 euro stk, 2 køleplader til 15 euro stk..
Jeg fik et overslag på en radion kopi til at løbe op i omkring 2350 ex forsendelse og lim/pasta + evt. linser, og så er der ingen styring

Regnestykket bliver dog en del bedre hvis man har en computer til multikanals lysstyring, og ønsker at bygge mere end én lampe. Så vil man jo kunne spare en hel del på drivere og bygge 2 del til omkring 1500.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
skod skrev:Mht. told osv, har jeg IKKE fået en opkrævning. En af mine kammerater fortalte mig at der er mindre moms på elektronik løsdele. Han sagde de gav 6% nå han bestilte til firmaet. Om det gælder for private og hvad reglerne er, ved jeg ikke.
Kom pakken med postvæsnet eller med et af de store pakkefirmaer??
Nogle af de store har det med blot at sende regningen senere.
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Det der keramiske lim koster 190 kr for 5 gram her i danmark, der er 5 tuber med sættet. Jeg gav 37 dollars i fragt for sættet (uden køleplader). Hvor vil jeg hen? skal man prøve at sammenligne må man have det hele med 
Carsten, mener det var GLS, i udlandet var det fedex. Der stod ikke noget på pakken om told. Skulle den komme er det stadig max 25 % af de 1500 dvs 400 kr. Hvis min ven har ret er det 90 kr.
Hov ja og så opkrævningsgebyret, er det ikke cirka 200 ved postdanmark?

Carsten, mener det var GLS, i udlandet var det fedex. Der stod ikke noget på pakken om told. Skulle den komme er det stadig max 25 % af de 1500 dvs 400 kr. Hvis min ven har ret er det 90 kr.
Mvh. Gert Skjølstrup
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Ok. Kølepasta 1,16 euro stk(faciled.es hvor jeg også fandt drivere). Regnede det ikke med da overslaget oprindeligt var til mig selv, og jeg har i forvejenskod skrev:Det der keramiske lim koster 190 kr for 5 gram her i danmark, der er 5 tuber med sættet. Jeg gav 37 dollars i fragt for sættet (uden køleplader). Hvor vil jeg hen? skal man prøve at sammenligne må man have det hele med![]()

Ledrise sender så vidt jeg forstod dioderne fragtfrit.
Så lidt over en hund oveni hvis man er ok med at køre uden linser, ellers koster det omkring 70 euro alt efter hvad man vælger.
Det var ikke så meget for at argumentere for den bedste løsning til prisen, men når det nu var ecotechs lampefilosofi i bygger ud fra, så syntes jeg at prisen på de originale dioder var relevant at poste.
Med det antal watt du får for prisen syntes jeg faktisk også dit kit giver mere mening end at bygge én radion kopi..
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Postdanmark tager 186 kroner for at opkræve tolden.skod skrev:Det der keramiske lim koster 190 kr for 5 gram her i danmark, der er 5 tuber med sættet. Jeg gav 37 dollars i fragt for sættet (uden køleplader). Hvor vil jeg hen? skal man prøve at sammenligne må man have det hele med
DHL er lidt billigere.
Det klæber, kan fåes meget billigere:
http://www.ebay.de/itm/Heatsink-Plaster ... 336e09c851
Og der er til rigtigt mange dioder.
Jeg købte en i Tyskland, og han var en del billigere end ovenstående link, men har desværre ikke flere.
Der er til rigtigt mange dioder i den tube.
Har limet et stykke over 300 dioder og drivere med den, og der er stadig mere i tuben.
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Hehe, jeg er heller ikke i tvivl om det kan gøres billigere. Synes bare det er en jungle at finde rundt i. Desuden skal man jo helst have det hele samlet for at spare fragten (men man kan muligvis slippe for momsen hvis alle ordre er under 80 kr?
Jeg bygger ikke ud fra noget design, og vil bestemt ikke mene jeg kan gøre det ligeså flot eller effektivt som købe lamper. Jeg er bare en Meget fattig saltnørd, der kan se mig selv gå fra hus og hjem når regeringens energipakke træder i kraft. Derfor skal jeg helst finde de cirka 3000 kr jeg skal af med mere i strøm, et eller andet sted.... Så jo deres energipakke virker, og det er dyrt at bo på landet!!!!!!! Alternativt kunne jeg droppe saltvandet, men det er min eneste fornøjelse så.......
Jeg bygger ikke ud fra noget design, og vil bestemt ikke mene jeg kan gøre det ligeså flot eller effektivt som købe lamper. Jeg er bare en Meget fattig saltnørd, der kan se mig selv gå fra hus og hjem når regeringens energipakke træder i kraft. Derfor skal jeg helst finde de cirka 3000 kr jeg skal af med mere i strøm, et eller andet sted.... Så jo deres energipakke virker, og det er dyrt at bo på landet!!!!!!! Alternativt kunne jeg droppe saltvandet, men det er min eneste fornøjelse så.......

Mvh. Gert Skjølstrup
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Carsten for f...... Det skulle du have linket til i onsdags

Mvh. Gert Skjølstrup
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Du skulle bare have spurgt i tirsdagsskod skrev:Carsten for f...... Det skulle du have linket til i onsdags![]()
![]()
![]()

- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Den kan jeg godt slåCarsten skrev: Det klæber, kan fåes meget billigere:
http://www.ebay.de/itm/Heatsink-Plaster ... 336e09c851
Og der er til rigtigt mange dioder.
Jeg købte en i Tyskland, og han var en del billigere end ovenstående link, men har desværre ikke flere.
Der er til rigtigt mange dioder i den tube.
Har limet et stykke over 300 dioder og drivere med den, og der er stadig mere i tuben.

http://www.ebay.co.uk/itm/200665289041? ... 1497.l2649
Godt nok kun 60g, men kun 20,- inkl. fragt
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
ups det glemte jeg, det er dyrt at være dum! 

Mvh. Gert Skjølstrup
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Nej, nej det er da jo som sådan set ikke skudt ned.... Du får jo stadig lavet en "billig" LED lampe, hvor som du selv nævner, flere ting kan genbruges og der er jo flere fordele ved LED end blot besparelsen på strøm.....jesper kristensen skrev:Ja så blev mit projekt lige skudt ned. Jeg havde ladet mig fortælle disse led var lige så gode som crees. Så er radion jo nok lidt længere fremme end mit diy projekt. Keg må hellere kigge mig om efter cree og meanwell drivere. Tak for tippet.
Det eneste, der lige fik mig til at råbe vagt i gevær var at du troede at du fik en lampe, der matchede Radion, PS og andre Cree lamper, men som skrevet: bruger man Bridelux så får man ikke en lampe, der er særlig meget mere effektiv en T5 eller HQI! Så bare husk at laver du en lampe med Bridgelux LED; ja så sparer du altså ikke strøm kontra T5 eller HQI, men nok nærmere tværtimod da du så skal lige skal ligge forbruget på varmelegeme oven i.
Carsten jeg hentyder til at hvis lyset ikke bliver som ønsket pga den manglende kvalitet op til cree dioderne, så kan man genbruge køleplader samt kasse og så skifte led og driver ud til cree.Carsten skrev:Hvorfor skulle dioderne og driveren ikke kunne genbruges??
De har meget lang levetid, som dog bliver mindre hvis du kører med højere strøm end foreskrevet.
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Ingen tvivl om, at Cree LED'er er de bedste LED'er på markedet - eller ville PS, Radion, Maxspect osv. ikke bruge dem. Men har du noget videnskabeligt grundlag for at påstå, at Bridgelux og andre LED'er ikke er mere effektivt end t5 eller HQI? For at komme med den påstand må du have en eller anden form for oversigt over PAR målinger vs. watt-forbrug for de forskellige lyskilder. Den oversigt/graf eller videnskabelige artikel har jeg ledt længe efter, men jeg har endnu ikke set nogen, der har lavet denne sammenligning.Bruno skrev: Nej, nej det er da jo som sådan set ikke skudt ned.... Du får jo stadig lavet en "billig" LED lampe, hvor som du selv nævner, flere ting kan genbruges og der er jo flere fordele ved LED end blot besparelsen på strøm.....
Det eneste, der lige fik mig til at råbe vagt i gevær var at du troede at du fik en lampe, der matchede Radion, PS og andre Cree lamper, men som skrevet: bruger man Bridelux så får man ikke en lampe, der er særlig meget mere effektiv en T5 eller HQI! Så bare husk at laver du en lampe med Bridgelux LED; ja så sparer du altså ikke strøm kontra T5 eller HQI, men nok nærmere tværtimod da du så skal lige skal ligge forbruget på varmelegeme oven i.
Med venlig hilsen
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Enig Chrislolk
Mvh. Gert Skjølstrup
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Nu er det ikke fordi jeg vil trampe rundt i jeres LED projekt og blive ved med at nedgøre det, så jeg beklager altså at jeg kommer med lidt korrektion.....skod skrev:Jeg ved at Brigelux er ringere end Cree, dog er der en del i USA der bruger dem. Men dokumentation på samme om forskellen har jeg ikke kunnet finde. Tvivler på det er mange procents forskel.

Der er i mine øjne temmelig stor forskel: Kigger på vi en kold hvid for eksempel: Bridgelux 6500K og Cree XP-GR5 (XP-G fordi det er den, der bruges i Radion, men Cree XM-L er endnu bedre)
Bridgelux:
3,7 volt @700ma. Output @700 ma: 200lm

Cree XP-G R5:
3,2 volt @700ma. Output @ 700ma: 266lm

Ser vi bort fra kvaliteten på driverne osv, ja så viser ovenstående klar forskel på de to chips....
En HQI eller T5 lampe, med gode kvalitets elektroniske ballaster har en output på ca. 65-75 lumen/watt og tager man så med at der med LED belysning skal bruges varmelegeme ja så sparer man altså ikke strøm..... Du får ca. det samme lys ud af din 300 watt Bridgelux LED lampe som du ville med 2x150 watt HQI lampe +/-
Min makker er elektriker og en helvedes dygtig af slagsen. Jeg har snakket med ham om de forskellige led og priserne på den. Han siger således.
Ved nye produkter er det med at komme på markedet først og få susces med sit produkt. Får du det er du kongen over produktet. Der kan komme efternølere til sidenhen og de vil aldrig kunne opnå denne status som første producent har fået og vil derfor placeres længere nede på skalaen. Grunden til alle de kendte mærker bruger cree led er at vi selv bilder os ind cree er det bedste og førende mærke inden for led, så derfor må lampen være vildt god nu det er cree der sidder i den.
Som sagt er det hans påstand sammen med 11 andre fra hans firma af. Der er ikke mange der tør lægge sig ud med at skyde cree ned, men han gør.
Skod jeg glæder mig sku til at se den lampe i action det er 100. Jeg skal ni igang med at designe min og finde ud af hvor de forskellige dele til kassen osv skal bestilles fra. Grunden til jeg bygger denne lampe er at planen om et 1000L står for døren da jeg får et rækkehus om 6 mdr. Så ville det være rart det ikke var demo modellen der hang over baljen, men originalen.
Ved nye produkter er det med at komme på markedet først og få susces med sit produkt. Får du det er du kongen over produktet. Der kan komme efternølere til sidenhen og de vil aldrig kunne opnå denne status som første producent har fået og vil derfor placeres længere nede på skalaen. Grunden til alle de kendte mærker bruger cree led er at vi selv bilder os ind cree er det bedste og førende mærke inden for led, så derfor må lampen være vildt god nu det er cree der sidder i den.
Som sagt er det hans påstand sammen med 11 andre fra hans firma af. Der er ikke mange der tør lægge sig ud med at skyde cree ned, men han gør.
Skod jeg glæder mig sku til at se den lampe i action det er 100. Jeg skal ni igang med at designe min og finde ud af hvor de forskellige dele til kassen osv skal bestilles fra. Grunden til jeg bygger denne lampe er at planen om et 1000L står for døren da jeg får et rækkehus om 6 mdr. Så ville det være rart det ikke var demo modellen der hang over baljen, men originalen.
Bruno skrev:Nu er det ikke fordi jeg vil trampe rundt i jeres LED projekt og blive ved med at nedgøre det, så jeg beklager altså at jeg kommer med lidt korrektion.....skod skrev:Jeg ved at Brigelux er ringere end Cree, dog er der en del i USA der bruger dem. Men dokumentation på samme om forskellen har jeg ikke kunnet finde. Tvivler på det er mange procents forskel.![]()
Der er i mine øjne temmelig stor forskel: Kigger på vi en kold hvid for eksempel: Bridgelux 6500K og Cree XP-GR5 (XP-G fordi det er den, der bruges i Radion, men Cree XM-L er endnu bedre)
Bridgelux:
3,7 volt @700ma. Output @700 ma: 200lmca. 75 lumen/watt
Cree XP-G R5:
3,2 volt @700ma. Output @ 700ma: 266lmca. 118 lumen/wat
Ser vi bort fra kvaliteten på driverne osv, ja så viser ovenstående klar forskel på de to chips....
En HQI eller T5 lampe, med gode kvalitets elektroniske ballaster har en output på ca. 65-75 lumen/watt og tager man så med at der med LED belysning skal bruges varmelegeme ja så sparer man altså ikke strøm..... Du får ca. det samme lys ud af din 300 watt Bridgelux LED lampe som du ville med 2x150 watt HQI lampe +/-
Hvis det holder stik hvilket det nok gør, kan jeg skam godt følge dig Bruno. Jeg vil da helt klart tage det til mig og kigge på sagerne endnu engang. Ved du så hvor man skaffer de billigste cree og Mean well produkter henne?
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Fordelen ved LED lampen er jo så bare, at der ikke skal skiftes rør hver halve eller hele år.Bruno skrev:Nu er det ikke fordi jeg vil trampe rundt i jeres LED projekt og blive ved med at nedgøre det, så jeg beklager altså at jeg kommer med lidt korrektion.....skod skrev:Jeg ved at Brigelux er ringere end Cree, dog er der en del i USA der bruger dem. Men dokumentation på samme om forskellen har jeg ikke kunnet finde. Tvivler på det er mange procents forskel.![]()
Bridgelux:
3,7 volt @700ma. Output @700 ma: 200lmca. 75 lumen/watt
Cree XP-G R5:
3,2 volt @700ma. Output @ 700ma: 266lmca. 118 lumen/wat
Jeg bruger desuden ikke varmelegeme og holder temp. på ~25 grader.
Men ingen tvivl om, at min næste LED lampe bliver med Cree LED'er - de er bare mere effektive.
Med venlig hilsen
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Bruno, Det er jo dokumentation der kan bruges. Hvor har du det fra? (link?)
Du har helt ret i at varmelegemet skal bestille noget mere, hvis man har problemer med at holde temperature i baljen. Jeg er så i den situation at mit kære monster af et oliefyr kører for at holde resten af huset varmt. Baljen ligger på 27 grader med hqi, jeg vil gerne væk fra el varme i stuen og hen til at udnytte den varme der ER produceret af fyret (for dyre penge) Men men lad os nu se, jeg regner med at lave en effekt måling når lampen er færdig kontra det gamle lys. Lyset vil jeg prøve at sammenligne med samme afstand til væg og helst ny og gammel lampe samtidigt.... Beviser det noget? næ men giver en indikation på lys forskellen.
Desuden sparer jeg (forhåbentligt) stadig udskiftningen af hqi pære og lysstofrør (Pris ca. 450 hqi, 2x118 artinic, 2x90 blå, 2x90 alm 18w(GÆT) ialt= ca. 1200 kr om året....
Du har helt ret i at varmelegemet skal bestille noget mere, hvis man har problemer med at holde temperature i baljen. Jeg er så i den situation at mit kære monster af et oliefyr kører for at holde resten af huset varmt. Baljen ligger på 27 grader med hqi, jeg vil gerne væk fra el varme i stuen og hen til at udnytte den varme der ER produceret af fyret (for dyre penge) Men men lad os nu se, jeg regner med at lave en effekt måling når lampen er færdig kontra det gamle lys. Lyset vil jeg prøve at sammenligne med samme afstand til væg og helst ny og gammel lampe samtidigt.... Beviser det noget? næ men giver en indikation på lys forskellen.
Desuden sparer jeg (forhåbentligt) stadig udskiftningen af hqi pære og lysstofrør (Pris ca. 450 hqi, 2x118 artinic, 2x90 blå, 2x90 alm 18w(GÆT) ialt= ca. 1200 kr om året....
Mvh. Gert Skjølstrup
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg købte de første mange dioder hos ledgroupbye.com men droppede dem, da de ikke havde så meget styr på sagerne som påstået, og en alt for lang leveringstid.jesper kristensen skrev:Ved du så hvor man skaffer de billigste cree og Mean well produkter henne?
Den resternede del købte jeg hos www.leds.de De var dyrere end ledgroupbye, men kunne levere med det samme.
Driverne købte jeg hos http://www.elpro.org/ hurtig levering, men siden er svær at finde rundt på, og pengene skal betales via bankoverførsel.
Hvis du skal have reflektorere, så kan de købes her: http://www.ebay.de/itm/10x-90-Degree-Le ... 33627f6fd3
Skal der bruges mange, så er han bestemt også til at tale med.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg kan anbefale ledrise.com.
De er en del billigere end leds.de, og især billige hvis man køber mere end 10 stk.
Dem her lyder IMO billige med drivere, men jeg har ikke været forbi ebay endnu.. :http://www.faciled.es/shop/en/7-alimentacion
Til mit sidste byg brugte jeg nogen meget billige stik fra elav.dk, og loddede hver diode op med et lille kabel og hanstik. Og derefter en kæde med hunstik. På den måde kan jeg skifte diode farver uden værktøj. Det kan også anbefales hvis man vil have mulighed for at rykke dem rundt på kølepladen.
De er en del billigere end leds.de, og især billige hvis man køber mere end 10 stk.
Dem her lyder IMO billige med drivere, men jeg har ikke været forbi ebay endnu.. :http://www.faciled.es/shop/en/7-alimentacion
Til mit sidste byg brugte jeg nogen meget billige stik fra elav.dk, og loddede hver diode op med et lille kabel og hanstik. Og derefter en kæde med hunstik. På den måde kan jeg skifte diode farver uden værktøj. Det kan også anbefales hvis man vil have mulighed for at rykke dem rundt på kølepladen.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
Tak fordi du hjælper os nybegyndere Peder. Jeg kan forstå en led stjerne er 2x2cm og har en plan om at montere dem på hver sin lille køleplade. Jeg fandt disse som også bliver brugt i dette projektPederP skrev:Jeg kan anbefale ledrise.com.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hej jesper.
Jeg har brugt nogen på 4x4, og IMO passede én meget godt til en "rebel" led ved 700mA, så jeg er lidt i tvivl om de er store nok.
Rebel er også cree underlegen. Og der er et direkte forhold mellem hvor meget lys en Led giver pr watt, og hvor meget køling der er brug for. Spildenergi = det totale watt forbrug minus den lysenergi dioden har..
Tror til gengæld godt dit projekt kunne komme til at spille hvis du klæber dine køleplader på aluprofilen med køle epoxy. Især hvis du bruger en aluprofil alá den her: http://www.faciled.es/shop/en/disipador ... -40mm.html
Glad hvis det kan hjælpe.
Jeg er ingen prof i det her, men da jeg har og har haft mange små plante/salt akvarier, er det blevet til en del småbyg hvor jeg kunne eksperimentere lidt.
Jeg har brugt nogen på 4x4, og IMO passede én meget godt til en "rebel" led ved 700mA, så jeg er lidt i tvivl om de er store nok.
Rebel er også cree underlegen. Og der er et direkte forhold mellem hvor meget lys en Led giver pr watt, og hvor meget køling der er brug for. Spildenergi = det totale watt forbrug minus den lysenergi dioden har..
Tror til gengæld godt dit projekt kunne komme til at spille hvis du klæber dine køleplader på aluprofilen med køle epoxy. Især hvis du bruger en aluprofil alá den her: http://www.faciled.es/shop/en/disipador ... -40mm.html
Glad hvis det kan hjælpe.
Jeg er ingen prof i det her, men da jeg har og har haft mange små plante/salt akvarier, er det blevet til en del småbyg hvor jeg kunne eksperimentere lidt.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Rettelse: De enkelt køleplader jeg brugte er 3,8x3,8x1,6.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
Vis i søger cree leds så kan denne side anbefales http://www.cutter.com.au/index.php har selv købt der fra de sidste par gange og vil helt sikkert også være der jeg køber fra igen
Kan de anvendes på de drivere der er linket først på denne tråd
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Ved godt at vi er laaaaangt offtopic og ude i noget uafprøvet, men hvad siger i til den her?
http://www.proshop.dk/Koeling-og-blaese ... 45755.html
Montere dioderne på en 5mm tyk aluplade, skåret til så den ikke er større end dioderne. På med cpu køler/vandpumpe med kølepasta, og så gemme 120mm blæseren væk.
Det er sådan en idé jeg ikke helt kan ligge væk

http://www.proshop.dk/Koeling-og-blaese ... 45755.html
Montere dioderne på en 5mm tyk aluplade, skåret til så den ikke er større end dioderne. På med cpu køler/vandpumpe med kølepasta, og så gemme 120mm blæseren væk.
Det er sådan en idé jeg ikke helt kan ligge væk

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand