Fanget med hånden i dag da han ikke rigtig ville ud fra sin hule

Men super rolig men rigtig stærk

Må se om jeg kan få nogen billeder af ham nær han er falder til og ikke gemmer sig i sin hule;)
Selvom Bking ligger i den gode ende af skalaen, så plejer skummere af være noget overrated.Niwenco skrev:Hej
Den skulle ellers været rated til 3000L en Bking 300 med red dragon pumpe.
Jeg ved godt det er lidt tidligt at proppe fisk i men jeg har ikke tålmodighed eller lyst til at kigge på en tomt akvarie i 2-5mdr![]()
Vi må se hvordan det kommer til at udvikle sig
Jeg skal måle alle værdier i dag så må jeg se hva de siger pt
Jeg har ingen vandskift lavet endnu.
Hvad har du målt fosfaten med?Niwenco skrev:Ja den er lidt høj
Og Po4 er os noget høj 0.50+
Med den indstilling giver jeg det 12 måneder inden du har givet op og fundet på noget nyt.. Hårdt men du kommer til at opleve meget meget høje næringsværdier, som i sidste ende vil gøre du har alger overalt og ikke nyder at kigge på akvariet.. Glem også alt om andet end Blødkoraller...Niwenco skrev:Hej
Den skulle ellers været rated til 3000L en Bking 300 med red dragon pumpe.
Jeg ved godt det er lidt tidligt at proppe fisk i men jeg har ikke tålmodighed eller lyst til at kigge på en tomt akvarie i 2-5mdr![]()
Vi må se hvordan det kommer til at udvikle sig
Jeg skal måle alle værdier i dag så må jeg se hva de siger pt
Jeg har ingen vandskift lavet endnu.
Niwenco skrev:Vi må se hva det ender ud i om i får ret eller siger hmm..
Føler du dig slet ikke dum når du kommer her og pisser på de mennesker der har beskæftiget sig med den her hobby i de sidste ti år? Jeg syntes det er super fint at du bidrager med den viden du har, men jeg syntes sgu også at det er arrogant og respektløs at du konstant skal prøve at latterliggøre og tilsvine de forklaringer og teorier der kommer fra folk med oceaner af erfaring sammenlignet med dig. Det er helt ok at man ikke er enig med en teori, men så må man fandme argumentere for sin holdning på en ordentlig måde og ikke som en anden snollet skoledreng.Anden skrev:Niwenco skrev:Vi må se hva det ender ud i om i får ret eller siger hmm..
Jeg siger hmmm det ser spændende ud og jeg glæder mig til at se flere fotos og jeg har heller ik lyst til at vente et halvt år på flere fotos, at folk ik kan holde akvarie har sjældent noget med opstart hastværk eller værdiger at gøre men de opgiver for det meste pga dovenskab når en opgave bliver for stor, om det så er glasroser mojanoanemoner alger eller nøgensnegle så kalder folk det for tidsnød eller nye arbejde det er sjældent et akvarie der "vælter" et år efter opstart pga forkert tilgang så kommer det slet ik igang.
Men der er sket så meget med salt og anden kemi i de sidste par år så nu kan man jo holde saltvand i en skål på en liter uden problemer og med det nye salt kan jeg skifte 75% vand uden mine acropora siger noget til det, men der er stadig folk der mener de er små guder der er i stand til at holde liv i et saltvands akvarie og så er der os andre der "kun" har holdt ferskvand hele vores liv og vores akvarie er jo dødsdømt fra starten af