Hvordan vi I håndtere arbejdet i akvariet når først det er indkørt? I den størrelse bliver det svært at nå bunden...?
I får plads til fisk i en ordentlig størrelse. Måske skal i overtage kejsere når de vokser ud af nielsk's balje?

Hejsa.MoG skrev:Skal i ikke snart til at få fyldt noget vand det lille akvarie der.. Synes det går lidt langsomt!!![]()
Spøg til side ... Det ser super spændende ud! Hold da fest... Kan være jeg har glemt/overset det, men har I sat jer en ca. tid på hvornår det skal være oppe? Eller tager i det heeelt stille og roligt?Har i fået lavet en udstyrsliste eller noget (evt. Blot ønsker)?
det er bare en lille smule merenbd skrev:Det er virkelig en seriøs opskalering! Udfordringen bliver nok at få det til at se flot ud inden I bliver utålmodige - det kræver mere end blot fragmenter i den størrelse![]()
Hvordan vi I håndtere arbejdet i akvariet når først det er indkørt? I den størrelse bliver det svært at nå bunden...?
I får plads til fisk i en ordentlig størrelse. Måske skal i overtage kejsere når de vokser ud af nielsk's balje?
Tak Peder, men vi laver en i træ og glasfiber. Vi har nok regnet med 2000 - 3000 liter sump under, men det er ikke helt fast i nu. Men tak for tilbuddetPederP skrev:Hvad har i tænkt jer af sump. Skal den stå under baljen?
Har stadig det 530L stående, som ikke blev hentet, hvis i skulle mangle et lille refugium
hehehe, ja det lyder måske vildt, men det er altid godt med en god sumpminedykker skrev:HEHE er så mega fedt, bare snakken om en sump på den størrelse, er jo større ind 99% af alle private akvarier, elsker når man kaster sig ud i det.
De skal bygges op i højdenminedykker skrev:meget fede søjler men er de ikke lidt lav når i har 125 i højden ?
Tak for tilbuddet men du skal nok få slippe at køre heropNicklossi skrev:Det ser godt nok vildt ud!
Glæder mig til at se denne tråd når I går i gang med akvariet
Havde jeg boet lidt tættere på ville jeg gerne have ageret arme og ben, ville også have mulighed for diverse løftegrej, men har altså over 300 km hver vej
toni skrev:De skal bygges op i højdenminedykker skrev:meget fede søjler men er de ikke lidt lav når i har 125 i højden ?så der skal noget fyld på bunden, men hvor dan det skal se ud, det aner vi ikke i nu
![]()
Regner med at bagvæg, en side og bund bliver limet først, så kan vi måske aquasqape mens det tørrer. For, føj de er tunge de søjler og det ville være det optimale at gøre det på den måde
Det står i min forhave numinedykker skrev:toni skrev:De skal bygges op i højdenminedykker skrev:meget fede søjler men er de ikke lidt lav når i har 125 i højden ?så der skal noget fyld på bunden, men hvor dan det skal se ud, det aner vi ikke i nu
![]()
Regner med at bagvæg, en side og bund bliver limet først, så kan vi måske aquasqape mens det tørrer. For, føj de er tunge de søjler og det ville være det optimale at gøre det på den måde
Ja kunne godt forstille mig der var lidt vægt i dem, ja man kan jo altid sætte et par stykker sammen i bunden og så en oven på, men hvad sket der med den opsætning der stod i akvariet da det "kørt"
Yes, Henningstærk ville være superpederrevnørd skrev:Fårk vægten,
I ringer bare til Bima, så tager han baljen heeeelt alene
hehehe Thomas du har ret. De er 75 cm høje de største, så det er lidt tilbage op til 125 cm.Thomas fra Stockholm skrev:Stadig for vildt at tænke på, de der sten er ikke SMÅ, men 1,2 meter er for vildt, jeg tænker ølkasser som skelet. Stiller i 2 ølkasser på hinanden og en af de store opbygninger på toppen er i oppe i højden... Ej det er sq for vildt at tænke på.
Når jeg drømmer om mit kommende byg, er min plan at have store dele af bunden bygget af LS og mellem dette bundlag montere stream pumperne, specielt mine MP40 skulle klare dette job perfekt. Sandbund skal der jo være også men nok rundt 33%
Det vil nok koste en bondegård, men kommer nok til at køre 5 - 7 cm som vi har i dag på dem vi kører i forvejen. Det kører fint nokMeller skrev:hvorfor ikke smide DSB i?det vil også gøre i ikke har så langt til bunden, og jeres søjler kan stå på noget under sandet så de lige bliver løftet de næste ca. 15 cm?
![]()
men der kommer da en fed bred vifte af forskellige fisk!![]()
hvad med nogle små blennier der gemmer sig i stensætningen?
Det skal godt nok være en meget stor rabat for at det bliver sjovt. Jeg er ved at lave en 15 cm dsb i et lille 80x55x40 175L, og har lige fået en pose sand så jeg kunne måle volumen.Meller skrev:ja det vil selvfølgelig koste lidt :-/ tror i ikke i kan kontakte dem der producere produktet? med den mængde burde i nok kunne købe uden det skal igennem en forhandlerså burde det være muligt at slippe for en stor procentdel af prisen
hehe dyr hobby, men glæde for livet.. er det ikke sådan vi skal se på detPederP skrev:Det skal godt nok være en meget stor rabat for at det bliver sjovt. Jeg er ved at lave en 15 cm dsb i et lille 80x55x40 175L, og har lige fået en pose sand så jeg kunne måle volumen.Meller skrev:ja det vil selvfølgelig koste lidt :-/ tror i ikke i kan kontakte dem der producere produktet? med den mængde burde i nok kunne købe uden det skal igennem en forhandlerså burde det være muligt at slippe for en stor procentdel af prisen
Der er kun 6,6L i en 10kg sæk, af 200kr, jeg skal bruge 66L = for 2000kr sand
jo men hvis man nu fik fat i producenten kan du skære ret meget af prisen af, da den pris du jo har regnet med ligger et par led længere hen i handels kæden, det vil sige nogle flere skal tjene på detPederP skrev:Det skal godt nok være en meget stor rabat for at det bliver sjovt. Jeg er ved at lave en 15 cm dsb i et lille 80x55x40 175L, og har lige fået en pose sand så jeg kunne måle volumen.Meller skrev:ja det vil selvfølgelig koste lidt :-/ tror i ikke i kan kontakte dem der producere produktet? med den mængde burde i nok kunne købe uden det skal igennem en forhandlerså burde det være muligt at slippe for en stor procentdel af prisen
Der er kun 6,6L i en 10kg sæk, af 200kr, jeg skal bruge 66L = for 2000kr sand
Nej det skader nok ikke at spørgeCarsten skrev:Jeg er også helt overbevist om at hvis du giver et par forhandlere budet. Så er det en hel anden pris du skal betale. End hvis du bare går ind og siger at du skal have xxx antal sække
Vi begynder som småt at Aquascape i stuen i løbet af ugen. Vi har lavet pladsen til at vi trækker linjer op, så det bliver som akvariet som skal fyldes udkenneth olsen skrev:Det bliver sku fedt det der..... ! Hvad med jeres stenopbygning? Hvad tanker har I gjort jer der? - Bagvæggen.. Skal den være sort, blå, limes med "bagplader"?
Gino du skal ud af lejlighed og ind i hus, så kan du også få plads til det heleGino skrev:Hej
Jeg er jo slet ikke misundelig!!!!!!!!!!!!
Der er så mange muligheder i den balje der;-)
De søjler der er det ikke fra Jens Jørgen, han laver dem stadigvæk kan jeg se på hans side;-)
Bliver spændene at følge det store projekt der og som kenneth spørger hvad har i tænkt jer med baggrunden?
MVH
Konstant sandstormBingocaller skrev:Men en DSB ville nok ikke køre super smart sammen med den rokke der
Var han ikke flyttet til Tyskland?Gino skrev:Hej
De søjler der er det ikke fra Jens Jørgen, han laver dem stadigvæk kan jeg se på hans side;-)
Bliver spændene at følge det store projekt der og som kenneth spørger hvad har i tænkt jer med baggrunden?
MVH
I følge hans anden hjemmeside blokart.info virker det til at han bor på Fanø? Hverfald fra juni til oktober...Carsten skrev:Var han ikke flyttet til Tyskland?Gino skrev:Hej
MVH
toni skrev:Det var vist også kun til Flensburg han flyttede.Carsten skrev:Var han ikke flyttet til Tyskland?Gino skrev:Hej
MVH
I følge teksten på forsiden af reefs.dk står der at han har lukket ned og fiskene svømmer rundt i den blå planet
I følge hans anden hjemmeside blokart.info virker det til at han bor på Fanø? Hverfald fra juni til oktober...