Grønalgevæksten er i gang og en test viser 0 NH4/NO2. De resterende sten og fiskene vil blive sat i, i løbet af en lille uges tid.
Derefter er planen, at akvariet ikke skal tilføres flere dyr den næste måned.
Hej KimKimJ skrev:Takker!
Fisken med de orange finner, er en Ctenochaetus tominiensis. Det er jo ikke ligefrem et farvevidunder i forhold til mange andre kirurgfisk, men den skulle efter sigende være blandt de letteste at holde, og bliver max. 15 cm.
Synes det ligner en læderkoral af en art.KTR skrev:Hej Kim. Hvad hedder den lysegule koral du har næsten midt i akvariet? Den står flot. Sådan en kunne jeg godt bruge. Flotte billeder af din tominiensis btw.
Cyano kan godt komme, selvom værdierne ligger inden for det anbefalede. Det kommer bla. hvis din no3 og po4 er i ubalance ifht hinanden - mener man plejer at sige, at man skal sigte efter 16 gange højere no3 ifht po4KimJ skrev:
Det mærkelige er, at de sporadiske tests af vandværdier jeg har lavet (salinitet, NO2, NO3, Magnesium, KH, PH, Fosfat og Ca), alle har vist, at alt er OK! Jeg er blevet oplyst om, at Jeg har underskud af fosfat, og prøver nu at tilsætte noget af det.