"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Paletkirurg ikke reefsafe

Forum for generel snak omkring saltvand.
SørenF
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 144
Tilmeldt: fre 9. okt 2009 20:07
14
Postnummer: 8400 Ebeltoft
Saltvand siden?: 1984

Re: Paletkirurg ikke reefsafe

Indlæg af SørenF »

Hælder også til den med mangel på alger i vores baljer. Måske er det ligefrem kedsomhed der får dem til at "bide i hjemmesko" :)
Under alle omstændigheder er min palet blevet for stor til baljen. Derfor kommer den til Kattegatcentret, som har lovet at passe godt på den :f1:
Vh. Søren

Mit akvarium kan ses her: viewtopic.php?f=92&p=485166#p485166
Astronotus
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 28. nov 2012 13:37
11
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2009

Re: Paletkirurg ikke reefsafe

Indlæg af Astronotus »

PoulD skrev:
Ryom skrev:Jeg har nu ikke tænkt mig at skille mig af med min. Før det bliver taget på fersk gerning med tænderne i kagedåsen hehe
:GO Heller ikke her.

Og selv om jeg skulle tage den med hele hovedet i kagedåsen vil jeg først være 1oo% sikker på at det virkelig er kage den har i munden og den ikke bare har har snuppet et par myrer eller lign. der havde forvildet sig ned i kagedåsen. Konstaterer jeg så alligevel, at det med sikkerhed er kage den har i munden, vil jeg også være helt sikker på at kagen ikke har nået det stadie hvor der er begyndt vokse lidt grønt på den. Og selv da er det langt fra sandsynligt, jeg ville skille mig af med fisken.

Håber ikke nogen nu tror jeg sympatiserer voldsomt med nazistiske raceideologier, men jeg er en smule imponeret over den forbløffende evne fisk og andre marinedyr har til at holde baljen "ren". Hvis en koral eller en fisk på nogen måde viser svaghedstegn så skal det ædes. Og det kan kun gå for langsomt. Det skal væk inden det forurener og i hvert fald inden det formerer sig med mere ubrugeligt afkom.

Selv grumme ting som crown of thorns og orkaner gør jo noget godt for revet (så længe der ikke er for mange af dem)
Micro evolution :y
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"