Nej lad blot sandet være i. Hvad mener du med hård rensing?saltwand-thailand skrev:Carsten skrev:Den koral på det øverste billed er en såkaldt bobbel koral, den bryder sig ikke så meget om lys, umiddelbart vil jeg tro den får lige nok lys hvor den står nu.
Korallen bagerst på billed 3 ligner en Catalaphyllia jardinei, også kaldet vidunderkoral. Den lever i naturen i søgræsbede og på sandbund. Dens væv er ret let af få beskadigiet når den står på stenene, men dine sten ser ret runde og glatte ud, så mon ikke det går. De kan nogle gange være meget svære at holde liv i, men andre ikke besvær med dem.
Korallen på nederste billed, ser ikke så godt ud, den er ved at slippe taget i skellettet, det kna enten skyldes vandkvaliteten eller at den får for meget cirkulation. En anden grund kunne være at en af de andre koraller brænder den
God information, den koral på nedderste billede er kravlet lidt mere i skjul efter jeg har fået det powerhead i baljen, normalt er den 2-3 større end på billedet,
Men en vigtig ting lige nu, Bør jeg tage alt sandet ud, og stenene ? og køre hård rensning af vandet hvor der kun er koraler og fisk uden noget andet ?
Jesper
Hvis korallen trækker sig sammen på grund af cirkulationen, så skal du enten flytte korallen eller ændre på cirkulationen.
Iøvrigt hvad koster sådanne koraller i butikkerne derude?