Se evt dette link for yderligere info

http://www.masna.org/ClubResources/Club ... _Cold.aspx
Jeg var igennem 4 ture med 7 dage uden lys uden problemer, så længe man er obs på at slå sin kh buffer/kalk reactor fra på 4 dagen, så du ikke får en kh spike. 7 dage er måske også et presse den, hvis det er noget man vil gøre til en "vane" så er det nok bedre at holde sig på 3-4 dage max. Typisk syntes jeg at algerne først begyndte at dø omkring 3 dagen..Birkefeldt skrev:Jeg tror også jeg vil gøre det til en rutine, nu når både dig og StarF kan bekræfte det ikke skader korallerne.pederrevnørd skrev:Godmorgen Kenneth,
Jeg er 100% enig med dig - og det kommer jeg tilat gøre, jeg ønsker ikke at bruge medicin, for muligvis at dræbe algen, for samtidig ødelægge andre gode ting.
Denne lyngbya alge kan leve i destilleret vand, og er ligeglad med P, den skal blot bruge N og lys, og den kan trække N fra luften når der ikke er noget næring tilbage i vandet.
Jeg synes din ide er genial, og jeg vil bruge den i kombi med andre sager som høj Mg og skift af Carbon medie, med øget Zeobac tilsætning, for at give algen konkurrence konstant. Måske er den ikke lige sådan let at slå ihjel, men så må den have modstand konstant.
Altid en fornøjelse at få indlæg fra dig, altid positivt og konstruktivt, TAK![]()
Mvh
Peder![]()
Så må vi se om det kan hjælpe med at holde cyano nede i det lange løb.
Og selv tak! - Det er glædeligt når vi kan hjælpe hinanden.![]()
Mvh Kenneth
Om ikke andet hjælper det da lidt på elregningenBirkefeldt skrev:Jeg tror også jeg vil gøre det til en rutine, nu når både dig og StarF kan bekræfte det ikke skader korallerne.pederrevnørd skrev:Godmorgen Kenneth,
Jeg er 100% enig med dig - og det kommer jeg tilat gøre, jeg ønsker ikke at bruge medicin, for muligvis at dræbe algen, for samtidig ødelægge andre gode ting.
Denne lyngbya alge kan leve i destilleret vand, og er ligeglad med P, den skal blot bruge N og lys, og den kan trække N fra luften når der ikke er noget næring tilbage i vandet.
Jeg synes din ide er genial, og jeg vil bruge den i kombi med andre sager som høj Mg og skift af Carbon medie, med øget Zeobac tilsætning, for at give algen konkurrence konstant. Måske er den ikke lige sådan let at slå ihjel, men så må den have modstand konstant.
Altid en fornøjelse at få indlæg fra dig, altid positivt og konstruktivt, TAK![]()
Mvh
Peder![]()
Så må vi se om det kan hjælpe med at holde cyano nede i det lange løb.
Og selv tak! - Det er glædeligt når vi kan hjælpe hinanden.![]()
Mvh Kenneth
pederrevnørd skrev:Ja, dette her er Trial and Error.ChristianJS skrev:Hej Peder.
Det var godt at høre at dine græsserne går på den, uden at blive syge eller dø, det er da et plus, selvom de ikke kan følge med.
Efter hvad jeg har læst, så behøver de ikke nogen anden carbonkilde end den CO2 der er i vandet, så om det hjælper at skifte fra vodka til eddike er spørgsmålet... Måske giver skiftet en ustabilitet imens dine bakterier omstiller sig, med forøget nitrat til følge, hvilket vil forøge væksten af stadset måske? Det er ren spekulation...
![]()
Jeg bliver nødt til at prøve mig frem, een ting ad gangen. Synes denne alge er lidt "modsat", så undlader også mit normale vandskifte - for at se hvad det betyder.
Jeg ville elske kun at skulle slås mod nogle helt normale alger - alger som kan konkurrere med det skidt.
Hvordan går det i dit system !
Håber ikke jeg har smittet det.
Mvh
Peder
Tror faktisk jeg var den første som fik det hjem? og som StarF skriver' det er hamrende effektivt!!StarF skrev:prøv DinoXal, det er det mest effektive middel jeg har prøvet. Jeg var igennem en lang række produkter før jeg fandt noget der kunne tage dinoflager, det siges dette her også virker imod forskelige alge typer. Selv med en 50% overdosering i mit system, mistede jeg ikke noget, hverken fisk, sps, lps eller muslinger. Det påvirker ikke skummeren.
Det tog ca en uge før alt dinoflager var døde i mit system. Kørte også uden lys i samme periode, for at presse den mest mulig. Doserede så en uge efter og så aldrig dinoflager igen.
http://reefbuilders.com/2010/09/20/dino ... agellates/
det kan fåes i tyskland.
Hejpeder skrev:Tror faktisk jeg var den første som fik det hjem? og som StarF skriver' det er hamrende effektivt!!StarF skrev:prøv DinoXal, det er det mest effektive middel jeg har prøvet. Jeg var igennem en lang række produkter før jeg fandt noget der kunne tage dinoflager, det siges dette her også virker imod forskelige alge typer. Selv med en 50% overdosering i mit system, mistede jeg ikke noget, hverken fisk, sps, lps eller muslinger. Det påvirker ikke skummeren.
Det tog ca en uge før alt dinoflager var døde i mit system. Kørte også uden lys i samme periode, for at presse den mest mulig. Doserede så en uge efter og så aldrig dinoflager igen.
det kan fåes i tyskland.
Det var du også, jeg hoppede på det efter du havde testet det med gode resultater..peder skrev:Tror faktisk jeg var den første som fik det hjem? og som StarF skriver' det er hamrende effektivt!!StarF skrev:prøv DinoXal, det er det mest effektive middel jeg har prøvet. Jeg var igennem en lang række produkter før jeg fandt noget der kunne tage dinoflager, det siges dette her også virker imod forskelige alge typer. Selv med en 50% overdosering i mit system, mistede jeg ikke noget, hverken fisk, sps, lps eller muslinger. Det påvirker ikke skummeren.
det kan fåes i tyskland.
tvivler på det er det samme, jeg kan sige jeg var igennem disse:pederrevnørd skrev:Hejpeder skrev:Tror faktisk jeg var den første som fik det hjem? og som StarF skriver' det er hamrende effektivt!!StarF skrev:prøv DinoXal, det er det mest effektive middel jeg har prøvet. Jeg var igennem en lang række produkter før jeg fandt noget der kunne tage dinoflager, det siges dette her også virker imod forskelige alge typer. Selv med en 50% overdosering i mit system, mistede jeg ikke noget, hverken fisk, sps, lps eller muslinger. Det påvirker ikke skummeren.
det kan fåes i tyskland.
Jeg er slet ikke i tvivl om at Dinoxal virker mod dinoer, men det er ikke dinoer jeg har
Har iøvrigt på fornemmelsen at dinoxal, fm ultra algae x og marine algafix indeholdet samme aktive stof.
De skal doseres tilsvarende, og på samme måder efter lystiden.
Disse midler ser ud til at virke for nogle, og for andre med begrænset succes.
Jeg ønsker ikke at skifte hest midt i minplan, men takker for jeres input.![]()
Peder, hvilke alger bekæmpede du med Dinoxal ? Jeg ved at Mads brugte det mod dino jo.....
Og til andre der har samme alge som mig, kom ind i tråden - det er nu bedre at vi får alles problemer og forsøg frem, end kun mit.
Interessant er det at høre om:
Vandværdier, ca,kh,mg,salinity, po4, no3
Temp
Fabrikat af salt
Køres der med pellets, vsv eller lign.
Mvh
Peder
Particularly unicellular algae such as dinoflagellates, diatoms and golden algae to combat reliable. Fish, corals and other animals at recommended application Low take no damage.
Lyder som en god plan. Lights out er det eneste jeg indtil videre har set en reaktion med.chrislolk skrev:Er allerede igang med at hæve min mg - den var alt for lav. Saltfabrikat bliver skiftet snarest.
Overvejer kraftigt mørklægning i min. en uge (måske to), men vil lige se Mg resultatet an inden jeg prøver - mange på reefcentral har haft succes med den kur.
Der kommer ikke noget levende i baljen før lyngbya algen er helt væk!
Nej, ikke i det nye, men jeg ved hvor hurtigt det kan gå, så det skal væk med det samme.pederrevnørd skrev:
Dit Lyngbya tilfælde ser heldigvis ikke slemt ud
Jep god observationchrislolk skrev:Nej, ikke i det nye, men jeg ved hvor hurtigt det kan gå, så det skal væk med det samme.pederrevnørd skrev:
Dit Lyngbya tilfælde ser heldigvis ikke slemt ud
Og så lige en lille observation fra det lille akvarie. Har to cerith snegle og de ELSKER tilsyneladende lyngbya alger. Er konstant fremme og guffer løs. To snegler rækker dog ikke langt, men de gør hvad de kan.
Hejsa bingoBingocaller skrev:Wow Peder du går sgu til makronerne! Er ked sf at høre du stadigt slås med algerne men super interessant læsning i denne tråd der kan komme os alle til gode!
Har du overvejet at prøve Red seas algae management produkt?
Og nu tænker jeg lidt ud af boksen her- men hvad med at prøve at købe et færdigt ATS system fra Santa M? Hvis du nu havde andre alger kunne det være at de kunne trække det sidste (hvis nu hypotesen om at din alge udelukkende kan leve af lys og N fra luften)
Tænker bare alle sten skal vendes inden du ser dig nødsaget til at tømme tanken
Jeg skal nok få taget billeder i weekendenBingocaller skrev:Jamen det lyder da meget spændende!
Må vi se nogen billeder af hvor hårdt du er angrebet?