Hej JackJ. Andersen skrev:Hej pederrevnørd
Hvad er måler på dit akvarie
Jack
Ja, ellers vil den blot køre på fuldt tryk konstantamddurin skrev:Skal man osse have en Tunze controller før man kan bruge 6095?
pederrevnørd skrev:Ja, ellers vil den blot køre på fuldt tryk konstantamddurin skrev:Skal man osse have en Tunze controller før man kan bruge 6095?
Ja det er det samme som ved Tunze 6055 pumperneamddurin skrev:OK - så man kan godt køre fast på f.eks halv kraft ved at benytte den jumper der passer til det...
En venlig sjæl der gider at forklare dette foir mig ? PFTMarco R skrev:Ja det er det samme som ved Tunze 6055 pumperneamddurin skrev:OK - så man kan godt køre fast på f.eks halv kraft ved at benytte den jumper der passer til det...
![]()
Så det kan du roligt gøre
Mjaaa....der er lidt forskel på 6055'eren og 6095. I hvert fald på de pumper jeg har haft. Se eventuelt de billeder jeg har taget af 6095 strømforsyningen i mit trådMarco R skrev:Ja det er det samme som ved Tunze 6055 pumperneamddurin skrev:OK - så man kan godt køre fast på f.eks halv kraft ved at benytte den jumper der passer til det...
![]()
Kenneth: Måske har Tunze ændret på dette; min 6055 kører med jumpere, nøjagtig som min 6095. For resten kan jeg slet ikke få armene ned over den 6095palamo123 skrev:Mjaaa....der er lidt forskel på 6055'eren og 6095. I hvert fald på de pumper jeg har haft. Se eventuelt de billeder jeg har taget af 6095 strømforsyningen i mit trådMarco R skrev:Ja det er det samme som ved Tunze 6055 pumperneamddurin skrev:OK - så man kan godt køre fast på f.eks halv kraft ved at benytte den jumper der passer til det...
![]()
6055eren har en stift man kan justere på og derved ændre hastigheden.
6095 kører med jumpere i hhv. 6, 12, 18, 24 volt. Eller også skal der en controller på.
Hej Peder,pederrevnørd skrev:En venlig sjæl der gider at forklare dette foir mig ? PFTMarco R skrev:Ja det er det samme som ved Tunze 6055 pumperneamddurin skrev:OK - så man kan godt køre fast på f.eks halv kraft ved at benytte den jumper der passer til det...
![]()
Jumpers-justering af hastighed ??? I mener vel ikke den kan køre op og ned og lave bølger uden en controller ?
Mvh
Peder
Den kører jo kun med fuld styrke, hvis du har 24V-jumperen i strømforsyningen. Men mon ikke også, at det er den, som er monteret som standard?pederrevnørd skrev:Tak Søren og andre,
Jamen det var god oplysning, men for mig kører jeg den via controller og med fuld styrke og minimum hvert 15 sek ca.
God weekend allesammen
Peder
I min sad der kun en 20 volt jumper, så Peder, du kan formentlig vride endnu mere vand ud af pumpen hvis du skifter til 24 volt - stiften/jumperen.Stefan skrev:Den kører jo kun med fuld styrke, hvis du har 24V-jumperen i strømforsyningen. Men mon ikke også, at det er den, som er monteret som standard?pederrevnørd skrev:Tak Søren og andre,
Jamen det var god oplysning, men for mig kører jeg den via controller og med fuld styrke og minimum hvert 15 sek ca.
God weekend allesammen
Peder
Hej Kenneth og andre,palamo123 skrev:Den kan og skal kunne holde til de 24 volt. Den flytter rigtig meget vand med den i.
pederrevnørd skrev:En venlig sjæl der gider at forklare dette foir mig ? PFTMarco R skrev:Ja det er det samme som ved Tunze 6055 pumperneamddurin skrev:OK - så man kan godt køre fast på f.eks halv kraft ved at benytte den jumper der passer til det...
![]()
Jumpers-justering af hastighed ??? I mener vel ikke den kan køre op og ned og lave bølger uden en controller ?
Mvh
Peder
Hej Kenneth og Peder,palamo123 skrev:Mjaaa....der er lidt forskel på 6055'eren og 6095. I hvert fald på de pumper jeg har haft. Se eventuelt de billeder jeg har taget af 6095 strømforsyningen i mit trådMarco R skrev:Ja det er det samme som ved Tunze 6055 pumperneamddurin skrev:OK - så man kan godt køre fast på f.eks halv kraft ved at benytte den jumper der passer til det...
![]()
6055eren har en stift man kan justere på og derved ændre hastigheden.
6095 kører med jumpere i hhv. 6, 12, 18, 24 volt. Eller også skal der en controller på.
Selve pumpen siger stort set ikke noget. Jeg mener ikke støjmæssigt vortech og tunze kan sammenlignes, da Tunze er i en anden liga selv efter korrekt indstilling af vortechen.J. Andersen skrev:Lamer den 6095 meget når den kører op og ned i hastighed?
Jack
Har du nogensinde haft en vortech pumpe? De har en helt anden type flow end tunze. Så for mig er det mere et spørgsmål om flowtype end noget andet. Synes klart vortech giver det fedeste flow, jeg har dog ikke set tunzes "modsvar" 6095 pumpen.Jerslev skrev:Jeg forstå ikke rigtigt fokus i debatten: Muligt at Vortec er bedre, men de koster også dobbelt så meget som Tunze - er det ikke et spørgsmål om fetichisme - altså at det tildsyneladende gælder om at have det mest "high tech" udstyr og jo dyrere jo bedre??? Og kom så med jeres kritik!!
Synes der er en tendets til på forummet,at man bare skal have det sidste nye og sindssygt spændende , og så ser man ikke på funktionalitet eller pris, for det er jo fedt at sige, at man har Vortech eller noget andet fancy???
Bølger/strøm ænder sig ikke med lyset - så hvorfor fanden skal man bruge penge på den slags commercielt fis, men det er jo spændende legetøj for mænd at indstille og programmere![]()
blot min mening
Schwensen skrev:Har du nogensinde haft en vortech pumpe? De har en helt anden type flow end tunze. Så for mig er det mere et spørgsmål om flowtype end noget andet. Synes klart vortech giver det fedeste/bedste/bredeste flow, jeg har dog ikke set tunzes "modsvar" 6095 pumpen.Jerslev skrev:Jeg forstå ikke rigtigt fokus i debatten: Muligt at Vortec er bedre, men de koster også dobbelt så meget som Tunze - er det ikke et spørgsmål om fetichisme - altså at det tildsyneladende gælder om at have det mest "high tech" udstyr og jo dyrere jo bedre??? Og kom så med jeres kritik!!
Synes der er en tendets til på forummet,at man bare skal have det sidste nye og sindssygt spændende , og så ser man ikke på funktionalitet eller pris, for det er jo fedt at sige, at man har Vortech eller noget andet fancy???
Bølger/strøm ænder sig ikke med lyset - så hvorfor fanden skal man bruge penge på den slags commercielt fis, men det er jo spændende legetøj for mænd at indstille og programmere![]()
blot min mening
Jeg tror nu på at det er en fordel at vores fisk kan få nattero med mindre bølgegang...Jerslev skrev: Bølger/strøm ænder sig ikke med lyset - så hvorfor fanden skal man bruge penge på den slags commercielt fis, men det er jo spændende legetøj for mænd at indstille og programmere![]()
blot min mening