"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (O: 15-02-2013))

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af Johnny »

fint det du har du fået laved men har ud fået laved udluftning ellers går der ikke langtid før der kommer mug skimmel eller lin i rummet med mindre du bruger en heftig affugter
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Johnny skrev:fint det du har du fået laved men har ud fået laved udluftning ellers går der ikke langtid før der kommer mug skimmel eller lin i rummet med mindre du bruger en heftig affugter
Lige nu står døren bare åben ca. hele tiden men der kommer noget blæser historie til udluftning har bare ikke helt fundet ud af om det bare blir 2x 240m.m. lownoise blæsere ud i stuen eller om det blir op på loftet også ud derfra eller lign. endnu
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af Johnny »

der skal bruges en udsuning og et hul til frisk luft ind ellers får du snart problemer desværre det med mindre du har noget luft udskiftnings system i stuen
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af Johnny »

jeg har et akv i væggen på 630l+sump med konstant 120mm udsuning fra et 12kvm rum ved siden af køkken vi her skimmel i rummet mod udermur og også lidt i køkken så kan kun anbefale god udluftning
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Johnny skrev:jeg har et akv i væggen på 630l+sump med konstant 120mm udsuning fra et 12kvm rum ved siden af køkken vi her skimmel i rummet mod udermur og også lidt i køkken så kan kun anbefale god udluftning
Det modtaget plannen er også der skal laves udluftning asap har bare ikke haft tid endnu
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Så kom min nye sump på plads, jeg venter stadig på osmoseanlægget lige ser og blir færdig da jeg nu mangler lidt vand for at kunne koble sumpen 100% på, derudover mangler jeg lige en union til at lave nødløbs røret som ejg vil ha lige nu sidder det bare så det løber ned :) men lidt billeder fra idag.

Mangler lige og få skumeren på plads, og min nye schraun reaktor og en overløbskam på refugie delen af min sump men er virkelig tilfreds med det arb. som jeg har fået lavet igennem carsten på den sump den er bare snor lige efter min tegning og kvalitet mæssigt er det fandma iorden :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 602
Tilmeldt: ons 3. dec 2008 21:55
15
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 22-03-2012)

Indlæg af Thomaas »

Flot udført :GO

Forstår bare ikke hvorfor der ikke er mindre væg, og mere akvarie?

Thomas
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 22-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Thomaas skrev:Flot udført :GO

Forstår bare ikke hvorfor der ikke er mindre væg, og mere akvarie?

Thomas
Jo tak, jamen det meget simpelt det mit første akvarie og synes projektet har udviklet sig noget siden jeg startede det var meningne jeg bare skulle ha en stand også udviklede det sig bare løbende til og tage lidt overhånd måske men glad for vi gjorde det nu, og synes størrelsen er helt oka for mit første akvarie :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 22-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Så kom der lidt nye beboer i akvariet:

1x Acropora Tricolor (Lilla skelette med grønne og gule tips) ser fantastisk ud.
1x Euphyllia Dots
2x Rigtigt fede søstjerner
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 22-03-2012)

Indlæg af Birkefeldt »

Hvad med et billede af den acro? Flotte stjerner i øvrigt! Er det en fromia den nederste?
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 22-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Birkefeldt skrev:Hvad med et billede af den acro? Flotte stjerner i øvrigt! Er det en fromia den nederste?
Tar et par snapshots imorgen fik dem hjem her til aften lige inden mit lys slukkede så den nåede ikke rigtigt og komme på plads men den så helt fantastisk ud hjemme hos moby så satser på den står lige så flot herhjemme imorgen :)

Mener den søstjerne hedder en marable sea star tror nok den er i familie med fromia
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Lige et par snaps a min nye acro, dog er stenene ret klamme lige nu men det altså ikke diatoms men grums fra mit rowaphos da jeg fik lavet en bummet og kørt en nat med alt for højt tryk på reaktoren :(
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af Bingocaller »

UPDATE?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Bingocaller skrev:UPDATE?
Jamen mit akvarie ser sku stadig ikke helt godt ud efter det rowaphos det så småt ved og klare op på sandet men der sidder stadig ret meget på stenene og ligger stadig lidt på sandet men så småt begyndt og forsvinde, så tror jeg laver endnu en komplt. rengøring i sumpen igen imorgen for at prøve og komme det lidt til livs. Jeg købte jo en tricolor acropora som jeg hurtigt kom af med igen til Kenneth herinde fra da jeg synes mit akvarie måske ikke lige helt var klar til det endnu, fik tilgengæld rigtigt rigtigt mange flotte "frags" af kenneth så det var total optur!

Desværre havde min ene søstjerne et uheld den mistede spisen af det ene ben ved ikke hvordan men da jeg kom derind 2 dage efte rjeg fik dem var der lige som noget der havede hugget i den, så jeg ringede straks til min kammerat og fik avide jeg lige sku tage en saks også klip lige over problemmet også krydse fingre på den klare det, det gjorde den desværre ikke :( Ellers en af de flotteste søstjerne jeg har set så det var rigtigt øv!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af Marco R »

Har du ikke en lille pumpe? Så kunne du eventuelt blæse det ud af stenene og væk fra bunden?
Eventuelt sæt en eller to indvendige pumper med filter i. Så de er med til at opfange, så meget svæv som muligt, så burde det væe fint :happy:
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Marco R skrev:Har du ikke en lille pumpe? Så kunne du eventuelt blæse det ud af stenene og væk fra bunden?
Eventuelt sæt en eller to indvendige pumper med filter i. Så de er med til at opfange, så meget svæv som muligt, så burde det væe fint :happy:
Jo det har jeg jeg tør bare ikke blæse for meget til bunden da det en DSB så har det såen lidt den må klare op når den gør stenene er mine eremit så småt gået igang med at rengøre, jeg lavede et vandskifte igår på 25 liter også rettede jeg lidt på min skummer så den køre en smule mere vådt og lidt ned for min rowaphos reaktor har lidt svært og se hvornår tingene bevæger sig i den så overvejer og tage hele sumpen op igen og rengøre også prøve engang til, men mit vand er helt krystal nu det virkelig nice kan se såen shimmer i vandet som jeg ikke rigtigt har ku se før og synes mine værdier ser rigtigt fornuftige ud stadigvæk så der er lidt håb igen :)

Nitrat: 0 (Kan faktisk ikke se det fra toppen som der står man skal kigge fra men fra siden ligner det den ligger på omkring 2 (Salifert))
Calcium: 430
Mag: 1290
dKH: 9,6

Imorgen håber jeg på lige og komme ind til carsten og få hentet nogen reef plugs og noget coral lim da jeg er løbet tør så mine frags er lidt usikre når min store hermie (eremit) er på jagt rundt omkring på stenene :P
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af Marco R »

JaizEdelmann skrev:
Marco R skrev:Har du ikke en lille pumpe? Så kunne du eventuelt blæse det ud af stenene og væk fra bunden?
Eventuelt sæt en eller to indvendige pumper med filter i. Så de er med til at opfange, så meget svæv som muligt, så burde det væe fint :happy:
Jo det har jeg jeg tør bare ikke blæse for meget til bunden da det en DSB så har det såen lidt den må klare op når den gør stenene er mine eremit så småt gået igang med at rengøre, jeg lavede et vandskifte igår på 25 liter også rettede jeg lidt på min skummer så den køre en smule mere vådt og lidt ned for min rowaphos reaktor har lidt svært og se hvornår tingene bevæger sig i den så overvejer og tage hele sumpen op igen og rengøre også prøve engang til, men mit vand er helt krystal nu det virkelig nice kan se såen shimmer i vandet som jeg ikke rigtigt har ku se før og synes mine værdier ser rigtigt fornuftige ud stadigvæk så der er lidt håb igen :)
Du kan jo også bare vifte lidt med hånden stille og roligt over bundlaget så, og så kun bruge en pumpe til stenene, hvis det var :happy:
Men igen det går jo væk selv :y

Det ser jo fornuftigt ud, men du skal lige have hævet Mg. lidt :happy:
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Marco R skrev:
JaizEdelmann skrev:
Marco R skrev:Har du ikke en lille pumpe? Så kunne du eventuelt blæse det ud af stenene og væk fra bunden?
Eventuelt sæt en eller to indvendige pumper med filter i. Så de er med til at opfange, så meget svæv som muligt, så burde det væe fint :happy:
Jo det har jeg jeg tør bare ikke blæse for meget til bunden da det en DSB så har det såen lidt den må klare op når den gør stenene er mine eremit så småt gået igang med at rengøre, jeg lavede et vandskifte igår på 25 liter også rettede jeg lidt på min skummer så den køre en smule mere vådt og lidt ned for min rowaphos reaktor har lidt svært og se hvornår tingene bevæger sig i den så overvejer og tage hele sumpen op igen og rengøre også prøve engang til, men mit vand er helt krystal nu det virkelig nice kan se såen shimmer i vandet som jeg ikke rigtigt har ku se før og synes mine værdier ser rigtigt fornuftige ud stadigvæk så der er lidt håb igen :)
Du kan jo også bare vifte lidt med hånden stille og roligt over bundlaget så, og så kun bruge en pumpe til stenene, hvis det var :happy:
Men igen det går jo væk selv :y

Det ser jo fornuftigt ud, men du skal lige have hævet Mg. lidt :happy:
Yeah den har fået en lille squish ekstra idag på mag efter måmlingen :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

En lille update :)

var en tur hos carsten idag og fik shoppet lidt, jeg fik lige en billig hqi med indtil mine led's kommer da den ene af mine gamle ikke har det så godt så behøver jeg ikke skynde mig for at blive færdig med led projektet. Også ku jeg ikke lade vær med at få en rigtigt flot kirug med hjem nu når man var igang :)

Og her til aften fik jeg nakket 2x aiptasia som jeg havde fået ved en af mine sten
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af bima »

Hvad er det for en Kirurg der er på billedet???
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

bima skrev:Hvad er det for en Kirurg der er på billedet???
Kan faktisk ikke huske hva den hedder, synes bare den var flot :)

Her er et andet billed skal virkelig ha opgraderet mit kamera
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af bima »

Den er rigtig flot...
Er den begyndt at spise som den skal??
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af AndersBoerglum »

Er det ikke japaner?
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af bima »

bima skrev:Den er rigtig flot...
Er den begyndt at spise som den skal??
Er det denne her??
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Acanthurus_japonicus

Mvh Henning
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

bima skrev:
bima skrev:Den er rigtig flot...
Er den begyndt at spise som den skal??
Er det denne her??
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Acanthurus_japonicus

Mvh Henning
Hej Henning jo det er det ihvertfald, vores har bare lidt mere lilla skær på kroppen men den er rigtigt fed synes jeg :)

bima skrev:Den er rigtig flot...
Er den begyndt at spise som den skal??
Ikke endnu men mine andre kiruger spiste også først dagen efter de kom i baljen så det jeg sikker på nok skal komme har godt med blandet foder og lidt nori tang som reserve hvis han ikke helt vil ha det jeg normalt fodre med :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Så fik jeg sat en lille hyle op med nogen KÆMPE beslag haha, vejer vidst et par kilo stykket men tænke jeg ville sætte nogen store sataner op sådan så jeg kan have mig en lille frag tank på et tidspunkt når/hvis pengene og tiden er til det :) (De kan ihvertfald holde min vægt de beslag der uden problemmer individuelt så mond ikke man kan sætte en lille 100liters der på et tidspunkt. Plannen er jeg laver en lille hyle neden under men det var bare lige hvad jeg kunne finde herhjemme lige nu)

Også fik jeg sat mit grotech til at dosere 12x om dagen med p.t. 10ml mag, 5ml cal og 5ml kh fra carsten, dette blir selvf. justeret ind/op af :) med daglige test så jeg finder the sweet spot. Desværre fik jeg ikke helt nok slange med til at trække helt ved væggen og rundt så lige p.t. hænger de lidt og svæver desværre.

Der er også kommet en god håndfuld chato i sumpen og åbnet en smule for gennemgang af vandet dertil, jeg har ikke fået sat overløbskammen fast endnu men det kommer lige rundt om hjørnet massere a småting man altid lige kan gå og nusse lidt med jo.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 430l display (Update 24-03-2012)

Indlæg af JaizEdelmann »

Så der sket lidt igen hérhjemme, desværre ikke alt for gode ting, efter mine små problemmer begyndte der og komme lidt sort nede i min DSB og dette endte med at forvandle sig til noget af en bombe som exploderet i mit akvarie og det endte med at jeg efter mange forsøg på at redde akvariet har måtte tømme alt ud og få alt levende der ku reddes over til en kammerat der røj desværre en søhare og en enkelt fisk og et par koraller men fik heldigvis reddet det meste for now.

Så nu det starte forefra, har jo fået en masse erfaring nu som jeg håber kan hjælpe mig på mit 2.0 projekt :)

Der kommer ingen DSB og starter op på en død reje tror jeg også blir det rent reef keramik og meget tynd lag pynte sand.

I sumpen regner jeg p.t. med at køre som jeg hele tiden har gjort med min schraun skummer, phospat reaktor samt chato.

Dertil så har jeg fået rettet lidt på standen og lavet lidt ekstra stabilitet inden der kommer vand i, bare just in case. Derudover har jeg fået rettet standen lidt til i vatter da det hælte en lille smule bagud pga. bukken i væggen var lidt højere end standen så der er kommet en lille ekstra plade ind så det nu står lige som det skal.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display

Indlæg af bima »

Det er godt nok ærgerligt at se et tomt Akvarie.
Men skønt at det ikke har skræmt dig
helt væk.

Kom igang igen og husk at lave en af dine
fede videoer. :GO

Held og lykke herfra.....
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

bima skrev:Det er godt nok ærgerligt at se et tomt Akvarie.
Men skønt at det ikke har skræmt dig
helt væk.

Kom igang igen og husk at lave en af dine
fede videoer. :GO

Held og lykke herfra.....
Hej Bima, tak for de pæne ord, skal nok få lavet et par videoer når jeg for lidt tid :) , og nej det har helt sikkert ikke skræmt mig væk jeg vidste godt det måske ikke ville gå 100% til og starte med men sådan er det jo med alting det bare på vognen igen, der er ikke noget mere fantastisk end når ens akvarie står flot og man kan ku og hygge med det og gi sine fisk lidt mad det fantastisk. Så glæder mig rigtigt meget til at komme igang igen, men denne gang skal jeg ikke skynde mig tar det helt roligt med at få altting på plads så det blir rigtigt lækkert :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display

Indlæg af JaizEdelmann »

Så hele sumpen og rørføring skilt til atomer og i fuld gang med at rengøre og gøre klar, harpisk filter er også kommet på osmose anlægget og laver nu 0,00 TDS vand, skal dog nok lige have flyttet osmose anlægget om på den anden side af væggen men har ikke lige haft tid til at bore igennem :)

Derudover så der alu plade på vej til mig i 1200x400x10 med 5cm høj kant hele vejen rundt på vej fra den lokale fabrik nede i næstved, 1 dags levering det kan vi sgu godt li :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"