Mine to nye børn....M. Video 1 jan

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Mine to nye børn....M. Video 1 jan

Indlæg af Alexcpdk »

Carsten (decocean) havde også et par gående, som ikke var tilsalg, jo det er da spændene med specialle ting. men må indrømme at jeg ikke er til fremaglede dyr, kan bedst lide dyrne, som naturen har skabt dem. de ser sku lidt sygdomsramte ud i mine øjne..

men stort tillykke.. sådan et par er ikke helt billigt ;)
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Indlæg af Valentin »

Alex - Kan godt følge dig, håber skam heller ikke mine fisk har lidt eller andet for at få deres farver..

Nogen der egentlig ved hvordan sådan en gang fremavl det foregår....? Måske noget man skulle have tænkt på før man købte fiskene.. Men de ser nu sunde nok ud i mine øjne endnu.. :beer:
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Valentin skrev:
Nogen der egentlig ved hvordan sådan en gang fremavl det foregår....? Måske noget man skulle have tænkt på før man købte fiskene.. Men de ser nu sunde nok ud i mine øjne endnu.. :beer:
Indavl.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Valentin »

Føj ikke godt.. Altså alla fætter og kusine..

Men hvordan er det så almindeligt ude i naturen, mødes en bror og søster aldrig der som klovnfisk og bliver et par....?
Mvh Troels

Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af ChristianJS »

Det med at det nødvendigvis er indavl er ikke helt korrekt. Det er almindelig kendt at man ofte får "fejlfarver" ved klovneopdræt, og disse kan der så avles videre på. Man avler fisk, og fremavler ting man mener er positive, og forsøger at fjerne ting man mener er negative, fuldstændig ligesom man gør ved kvæg, grise, hunde, laboraoriemus, bananfluer osv. Det er ikke på nogen måde givet at det er usundt for fiskene, og Troels, et par avlede klovnfisk som dine, som er sunde, raske og velpassede er ud fra et natursynspunkt væsentlig bedre end de vildtfangede fisk, så IMOP skal du glæde dig over dem, og nyde dem! :-)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

ChristianJS skrev:Det med at det nødvendigvis er indavl er ikke helt korrekt. Det er almindelig kendt at man ofte får "fejlfarver" ved klovneopdræt, og disse kan der så avles videre på. Man avler fisk, og fremavler ting man mener er positive, og forsøger at fjerne ting man mener er negative, fuldstændig ligesom man gør ved kvæg, grise, hunde, laboraoriemus, bananfluer osv. Det er ikke på nogen måde givet at det er usundt for fiskene, og Troels, et par avlede klovnfisk som dine, som er sunde, raske og velpassede er ud fra et natursynspunkt væsentlig bedre end de vildtfangede fisk, så IMOP skal du glæde dig over dem, og nyde dem! :-)
Det var ikke negativt ladet - men ja som du siger er det selvfølgelig ikke nødvendigvis 100% indavl - fremavl er nok det mere korrekte ord at bruge.

Det er lidt som med gravhunden, ikk? ;) der er ikke meget af Darwins "survival of the fittest"..
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13

Indlæg af ChristianJS »

Du har helt ret Anders, og dog, jeg tror der i LA-området er langt flere Chihuahua end der ville have været ulve i den oprindelige natur. :-)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

ChristianJS skrev:Du har helt ret Anders, og dog, jeg tror der i LA-området er langt flere Chihuahua end der ville have været ulve i den oprindelige natur. :-)
Ak ja, der er ikke nogen tvivl om Vorherre ikke har haft en finger med dér.. :biggrin:
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13

Indlæg af ChristianJS »

GGG, jeg hørte om en familie, der havde købt en Chihuahua-hvalp, desværre havde de også en Maine Coon-kat... Det eneste de fandt var galdeblæren!
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

ChristianJS skrev:GGG, jeg hørte om en familie, der havde købt en Chihuahua-hvalp, desværre havde de også en Maine Coon-kat... Det eneste de fandt var galdeblæren!
Total griner :scream:
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

fy for en skefuld
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

palamo123 skrev:fy for en skefuld
Haha, elsker Tonni Bonde! :D
Mvh Tobias
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Valentin »

Back to topic.... Lækkert at høre det kan væte fejlfarver som kan have skabt mere af denne smukke farve udviklig.. Dette var nemlig også hva Dejong sagde til mig da jeg købte dem der nede, men ville jo lige høre jeres mening også.. :beer: .. De viste mig også en gul kirug som var mixet med en sort, men puha den kostede over 10.000kr

Jeg vil vildt gerne have dem der er næ¨sten helt hvide, eller et andet slags klovne par - de skal bare være specielle..
Mvh Troels

Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg sys også de helt hvide er fede :)

Der er sku mange fede varianter..
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Jeg synes de er rædselsfulde, naturens variant er super smukt.

Men jo de er lavet ved selektiv avl også kaldet indavl. Ofte har man kun få procent med den ønskede forandring i farvemønstret. Den parrer man så ud en alm. stærk mage. De vil så ofte producere få procent afkom med den ønskede variant, den parrer man enten tilbage på forældren eller laver bror/søster opdræt.
Det betyder ikke det store i fiskeverden. De har åbenbart ikke så mange recessive sygdomme gemt i generne at det betyder noget. Men helt afvigende farvevarianter, fx i cichlider er koblet med andre betydende defekter som gør afkommet svagere.
Tidligere tiders kongehuse producerede også indavl i stor stil og fremavlede da også nogle enkelte sygdomme, fx bløder genet i det engelske kongehus. Men ellers er det jo alm normale mennesker som kommer ud af det.

Så nyd du dine syntetiske klovne, de er garanteret ligeså stærke som alle andre opdrættede klovnfisk og afvigende farvevarianter er jo altid eftertraget i hele verden.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Valentin »

Nicki.. Vi må have et par i hvide en af os og avle lidt til den anden , så får vi to hvide slags, det kræver bare lidt tålmodighed en 5 års tid..smiler..

Niels.. Glad for din gode forklaring, syntes at se lidt anderledes på sagen om det indavl, selvfølgelig nok ikke helt godt, men dette kunne vel sagtens ske i naturen selv måske.. Disse jeg har er nu helt sikkert som du beskriver det indavlet af os mennesker, men uden div sygdomme eller skavenker og uden nogen har lidt af det, så kan jeg stadig nyde dem.. De spiser godt og svømmer altid pænt, og er vokset næsten til dobbelt str på den tid jeg har haft dem..

Hvor gamle skal klovn fisk egentlig være før de giver afkom....?
Mvh Troels

nielsk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Valentin skrev:Nicki.. Vi må have et par i hvide en af os og avle lidt til den anden , så får vi to hvide slags, det kræver bare lidt tålmodighed en 5 års tid..smiler..

Niels.. Glad for din gode forklaring, syntes at se lidt anderledes på sagen om det indavl, selvfølgelig nok ikke helt godt, men dette kunne vel sagtens ske i naturen selv måske.. Disse jeg har er nu helt sikkert som du beskriver det indavlet af os mennesker, men uden div sygdomme eller skavenker og uden nogen har lidt af det, så kan jeg stadig nyde dem.. De spiser godt og svømmer altid pænt, og er vokset næsten til dobbelt str på den tid jeg har haft dem..

Hvor gamle skal klovn fisk egentlig være før de giver afkom....?
Jeg er jo totalt dobbelt moralsk Troels :grouphug: Jeg har også indavlet occelaris - Jeg har et par sorte occelaris, de er også pænt store og er vel 5 cm. De har danset lidt for hinanden sporadisk men aldrig renset af til æglægning og jeg har aldrig set læggerør fremme.
( ps jeg synes selv de er halvgrimme sammenlignet med de orange - men fruen er pjattet med dem - sååå :Peace: )
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Valentin »

Hehe Niels.. Godt du så ved hvem chefen er i huset.. Så sidder vi jo i samme båd..smiler..

Er virkelig vilde med mine, men selvfølgelig også lidt pga deres sjællendhed.. Dobbelt moral er altid dobbelt så godt.. :GO
Mvh Troels

Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Valentin skrev:Nicki.. Vi må have et par i hvide en af os og avle lidt til den anden , så får vi to hvide slags, det kræver bare lidt tålmodighed en 5 års tid..smiler..
konen kan ikke lide dem, hun kan dog som Niels frue, godt lide de små dræberhval lignede klovne, sorte/hvide så sådan et par er på ønskeliste til det nye akvarie :)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Schwensen »

Haha :) kæresten herhjemme er også helt vild med de sorte klovne ! Det er den eneste måde jeg kan presse på for at få lov til større akvarium: " hvis man skal have to par klovne skal man have et STORT akvarium".
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Schwensen skrev:Haha :) kæresten herhjemme er også helt vild med de sorte klovne ! Det er den eneste måde jeg kan presse på for at få lov til større akvarium: " hvis man skal have to par klovne skal man have et STORT akvarium".
:GO
Besvar

Tilbage til "Billeder"