men stort tillykke.. sådan et par er ikke helt billigt

Indavl.Valentin skrev:
Nogen der egentlig ved hvordan sådan en gang fremavl det foregår....? Måske noget man skulle have tænkt på før man købte fiskene.. Men de ser nu sunde nok ud i mine øjne endnu..
Det var ikke negativt ladet - men ja som du siger er det selvfølgelig ikke nødvendigvis 100% indavl - fremavl er nok det mere korrekte ord at bruge.ChristianJS skrev:Det med at det nødvendigvis er indavl er ikke helt korrekt. Det er almindelig kendt at man ofte får "fejlfarver" ved klovneopdræt, og disse kan der så avles videre på. Man avler fisk, og fremavler ting man mener er positive, og forsøger at fjerne ting man mener er negative, fuldstændig ligesom man gør ved kvæg, grise, hunde, laboraoriemus, bananfluer osv. Det er ikke på nogen måde givet at det er usundt for fiskene, og Troels, et par avlede klovnfisk som dine, som er sunde, raske og velpassede er ud fra et natursynspunkt væsentlig bedre end de vildtfangede fisk, så IMOP skal du glæde dig over dem, og nyde dem!
Ak ja, der er ikke nogen tvivl om Vorherre ikke har haft en finger med dér..ChristianJS skrev:Du har helt ret Anders, og dog, jeg tror der i LA-området er langt flere Chihuahua end der ville have været ulve i den oprindelige natur.
Total grinerChristianJS skrev:GGG, jeg hørte om en familie, der havde købt en Chihuahua-hvalp, desværre havde de også en Maine Coon-kat... Det eneste de fandt var galdeblæren!
Haha, elsker Tonni Bonde!palamo123 skrev:fy for en skefuld
Jeg er jo totalt dobbelt moralsk TroelsValentin skrev:Nicki.. Vi må have et par i hvide en af os og avle lidt til den anden , så får vi to hvide slags, det kræver bare lidt tålmodighed en 5 års tid..smiler..
Niels.. Glad for din gode forklaring, syntes at se lidt anderledes på sagen om det indavl, selvfølgelig nok ikke helt godt, men dette kunne vel sagtens ske i naturen selv måske.. Disse jeg har er nu helt sikkert som du beskriver det indavlet af os mennesker, men uden div sygdomme eller skavenker og uden nogen har lidt af det, så kan jeg stadig nyde dem.. De spiser godt og svømmer altid pænt, og er vokset næsten til dobbelt str på den tid jeg har haft dem..
Hvor gamle skal klovn fisk egentlig være før de giver afkom....?
konen kan ikke lide dem, hun kan dog som Niels frue, godt lide de små dræberhval lignede klovne, sorte/hvide så sådan et par er på ønskeliste til det nye akvarieValentin skrev:Nicki.. Vi må have et par i hvide en af os og avle lidt til den anden , så får vi to hvide slags, det kræver bare lidt tålmodighed en 5 års tid..smiler..
Schwensen skrev:Hahakæresten herhjemme er også helt vild med de sorte klovne ! Det er den eneste måde jeg kan presse på for at få lov til større akvarium: " hvis man skal have to par klovne skal man have et STORT akvarium".