Do It Yourself Algea Turf ScubberRejekællingen skrev:undskyld at jeg spørger dumt, men hvad er DIY ATS?

http://www.algaescrubber.net/forums/
Do It Yourself Algea Turf ScubberRejekællingen skrev:undskyld at jeg spørger dumt, men hvad er DIY ATS?
Kig på algescrubber.net - der er en glimrende vejledning - det kommer jo også an på hvor meget flow du har over pladen - og om du kører den enkeltsidet eller dobbelt.Boeriis skrev:hej jeg tænker på at lave ats. Hvad er det for en plade i bruger.Hvor stor skal den være til et 430 l akv .Jeg tænkre på at bruge led lys ????
vh boeriis
Stoffet er det der hedder soft plast canvasBoeriis skrev:hej jeg tænker på at lave ats. Hvad er det for en plade i bruger.Hvor stor skal den være til et 430 l akv .Jeg tænkre på at bruge led lys ????
vh boeriis
Hej AndersAnders månsson skrev:jeg har doseret med noget fra Sera... Der findes mange forskellige, prøv at finde noget der har Manganese i(nok ikke stavet korrekt).
jeg overvejer at tage et stykke massivt jern og ligge i sumpen... Der er nok desværre bare også meget andet i af affaldsprodukter!
Alle tiders, det er det samme der står på den flaske jeg har købt.Anders månsson skrev:Jeg har endnu en gang renset ATS, men uden billeder...rundstykke! Jeg doserede jern fra Sera og fulgte instruksen på flasken, med den mindste dosering... Jeg mener det var fem ml. Pr. Tiende L. En gang om ugen
Thanks - jeg glæder mig også til at se hvordan det går - så vidt jeg kan læse mig frem til er jeg den første ever nogensinde og i hele verden der laver et ATS system på et RSM 250 - så det skal nok blive sjovt at se hvordan det går!Anders månsson skrev:held og lykke Bingo "was his namoooo"! Det gliver godt med én mere der prøver ATS!!!
Stig: Hvordan gik det med jern doseringen?
Jeg fortsætter lidt endnu med VSV. Når ATSen bliver mere grøn så er det slut med VSV.Anders månsson skrev:Dit akvarie ser rigtig godt ud!
ER det nødvendigt at dosere vsv? det er måske bare indtil pladen er kørt bedre ind, Det ser da ellers godt ud med algerne, som du viser på billedet. Jeg tror det ville være fint at stoppe med vsv nu... eller med andre ord, jeg ville ikke selv gide fortsætte:-)
Har du ikke lavet din ATS bredere igen (hvad er målene?)?
Nej, jeg skyller den i en balje med vand fra sumpen.Peters1 skrev:Ser da ganske fornuftig udSkyller du pladen af over display akvariet inden du renser den for at få glæde af diverse pods der lever i algerne? Eller er der ikke det store at hente?
ATSen er ligeglad hvor den sidder.glenn_24 skrev:det ser ud som i har jeres ATS til og rende ned i Refugium ??
kan man bruge det hvor den bare render ned i sumpen for jeg har ikke nogle refugium i samme rum som skummeren ??