Ny LED fra Japan, kan købes hos Fish Street

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Re: Ny LED fra Japan, kan købes hos Fisk Street

Indlæg af jakobvillien »

Argh, hvor mega irriterende. Så var jeg nede for at hente den i dag, som der står i følge track and trace nummeret at den skulle ligge til afhentning. Så siger de, at jeg ikke kan få den udleveret på trods af at have tracking info samt ID samt ville betale tolden. Suk. Det har sku aldrig været et problem før, man har bare skrevet under på at den var hentet. Sidste gang tog det dem tre dage fra tolden at sende et brev til mig, så jeg håber det er der i morgen, men ingen garanti. Jordens dårligste kundeservice!
Senest rettet af jakobvillien lør 31. okt 2009 15:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Nå, til de nysgerrige, så er den prøvet. Jeg har ikke taget billeder, da jeg ikke har mulighed for at sætte den op pt. Lyser virker umiddelbart rigtigt flot og rigeligt til mit. Det er lidt mere hvidt end jeg havde regnet med, men når man kun kører blåt lys er det godt nok psykedelisk at se på. Alt bliver bare lysende. Næsten for meget. Det hvide lys er rigtigt hvidt som sammen med det blå giver en ok balance, selvom jeg lige skal vende mig til det nye lys.

Ulempen er dog at blæserne larmer helt enormt. Og jeg mener helt enormt. lyder næsten som en støvsuger. De skal bare skiftes prompte og jeg vil skrive til Fish Street at jeg skifter dem og høre om forsikringen holder på de 18 måneder. Det kan jeg slet slet ikke holde ud. Meget værre end RSM. Hvis man ikke kan skifte blæserne kan jeg ikke bruge lampen. Slev i en lyskasse vil det være en ulidelig larm.

Så har jeg korresponderet lidt med Fish Street og de påstår at larmen er da ikke så slem, og at en køler larmer meget mere så hvis jeg har en køler burde det ikke være et problen. Det har jeg ikke, og det er et problem. De vil tag den retur men uden kompensation for forsendelse samt told. Det vil sige jeg ville tabe cirka 1000 kroner på den. :BA De siger man ikke kan skifte blæserne, men det vil jeg nu forsøge mig med alligevel hvis de ikke kommer med en løsning. Så må garantien ryge og jeg må åbne den op og sætte andre blæsere på/i. Men jeg ved ikke helt om de er klar over at alle vil have samme holdning. Den larmer alt alt for meget. Jeg gætter på jeg må til at klippe ledninger og skifte dele. Det er bare så surt....
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Re: Ny LED fra Japan, kan købes hos Fish Street

Indlæg af jakobvillien »

Se videoklip her af larmen...
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Den ser nu ellers ret fed ud. Havde dog skiftet de blæsere med det samme
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Ja, men hvordan. Det er jo ikke så lige til hvis andre blæsere ikke passer til. Desuden skal de jo være samme styrke ellers brænder den vel LED'erne sammen.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

hold da op for en larm. Det er sgu træls. Underligt at man laver noget der larmer så meget. Jeg kan helt sikkert godt forstå din frustration.

Problemet er nok blot at disse LED's kræver rigtig meget køling for ikke at brænde sammen, så spørgsmålet er, om du kan skifte blæserne ud med nogen der larmer mere og som giver den samme effekt. Det kan man godt frygte at du ikke kan ;(
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Indlæg af HerrO »

jakobvillien skrev:De vil tage den retur men uden kompensation for forsendelse samt told. Det vil sige jeg ville tabe cirka 1000 kroner på den. Det er bare så surt....
Blot for at gøre opmærksom på dette så kan man få returneret sin told og andre afgifter. Man skal blot henvende sig til SKAT. Så det er reelt kun transporten man har tabt.

/HerrO
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

selve lampen ser for nice ud men føj for en larm kan jeg godt forstå du ikke vil sætte op.
havde nok også kigget efter om man ikke kunne skifte blæserne ud.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Hold kæft noget l&//%rt. Jeg har fået dette svar:

Yes~ I got it~ It's normal for our shipping status, but if you think it have a noise, you can send back to us, we can refund it for you~

Actually we have test it with our customer before for a long time, the ballast fan is loudly then the LED fan, if using a normal fan, it will affect the lifetime for LED, as you know, LED is lifetime but it is very heat, if using a cheap fan, it will over 100 degree on it, so we choose a USA fan with alanium to enhance the cooler function. The fan is also choose the mostly slient mode for the bearing fan(Bearing fan is mostly silent, you hear the noise, it is because the fan is too strong, make the wind have a sound on it). If change a cheap fan, it cannot provides over 18 warranty on it. So you can consider on it

----

Det vil sige, jeg kan få refunderet lampen, han siger at selve blæseren ikke er den der larmer men en vinden inde i lampen. Jeg tænker at man kan tage overpladen af og sætte flere blæsere til at blæse direkte ned på. Men nøj hvor er jeg sur over dette. Det er afskyeligt dårligt produkt at det larmer så meget. De skriver jo netop at det er meningen at den skal stå uden for lyskasse, og det er der da ingen der kan holde ud.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Du kan måske overveje at sætte en regulerbar modstand på så du kan skrue ned for omdrejninger på blæseren. Du er selvfølgelig ikke kommet videre med selve problemet omkring holdbarhed, men blot en tanke.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Jo tak. Nu var det lidt interessant da jeg tog plexiglas pladen af. Meget let, få skruer som sad løst. Det vil sige, man kan ikke se den har været åben. Jeg tror snildt at den smøre jeg fik med at det var de bedste og mest lydløse blæsere der er og "super strong" osv kan ses bort fra. Det er billige made in china af mærket De Shuo. Det er almindelige computerblæsere, 5 V, som larmer meget. Men det der virkeligt larmer er den effekt som pladen laver, så den er god nok. Hvis man tager pladen af bliver det ligepludseligt tåleligt. Så kan man bare køre uden, det er vist intet problem.

Der står DC Brushless Fan, De Shuo. 5V. Det er 80 mm x 15 mm blæsere af sort aluminium ser det ud til. Er der nogen der kan foreslå alternativer, for disse er da bestemt ikke lydsvage. Så kan jeg eventuelt købe fire styk og sætte to over højre og venstre side yderligere bare for at helt komme uden om det tab af "tunnel"effekt som man får af at have en plade over.

Nå, blev pludseligt mere rolig. Et andet problem er hvordan man sætter den op... Men jeg tror faktisk jeg køber en glasplade og sætte over.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Zalman, Papst og NorthQ går for at være rimeligt lydløse.
Men en blæser der er 80x15 mm har jeg svært ved at forestille mig. skal den ikke være 80x80 mm og så 15mm tyk?

Hvis den kun må være 15mm tyk, er udbudet meget mere begrænset end med 25 mm.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Det er en 80x80 og 15 mm tyk selvfølgelig. At den kun må være 15 er ikke et must idet jeg ikke sætter låg på. Det er rent æstetisk. Og iøvrigt ikke aluminium. Helt sikkert blot billigt plastik.
Brugeravatar
boner
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 8950 Ørsted
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: 8950 Ørsted

Indlæg af boner »

hvad mon de blæsere der sidder i en ps2 måler ? http://www.konsol-chips.dk/product.asp?product=103
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kig på edbpriser.dk under Hardware. Der finder du et stort udvalg i blæsere, og til priser hvor alle kan være med
De fleste af dem jeg fandt i 15mm var opgivet til 17db
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Vælg helt klart Papst !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Enig med min navnebror, jeg bruger dem selv til pc, og akvakøling, de er støjsvage, og yder ganske fornuftigt, du kunne evt, hvis det var til at få plads overveje at gå op i 120*120mm når nu du alligevel vil modde lampen lidt, den flytter mere luft ved mindre omdrejninger
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Vi køler vindmølle styringer med dem og når man planter noget midt ude på havet som kun kan nåes fra helikopter eller lign så vælger man ikke noget der går i stykker efter 3 uger ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Ah. Der kom lige fem mails fra Fish Street da de fandt ud af at videoklippet lå på youtube. Hehe. De gav mig en 50 dollar discount code og sagde at de ville dække shipping tilbage til dem. Ligeledes sagde de at nu kunne de høre støjen og det var ikke normalt og at de havde glemt at tænde for lyden på afspilleren. :rolleyes: Ah the power of the internet.

De ville se om de kunne finde ud af noget. Indtil videre synes jeg det ser ud til at det er let nok at skifte blæserne, og jeg kører den bare uden låg. Men men, idiotisk design....
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Lyder iøvrigt pænt sejt Brian, med de vindmøllestyringsblæsere. Det er vist den bedste anmeldelse. Må se om jeg kan få en 15mm tyk en der er stille.

Hvordan med det at der står 5V på. Vil alle blæsere du til dette?
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

jakobvillien skrev:Ah. Der kom lige fem mails fra Fish Street da de fandt ud af at videoklippet lå på youtube. Hehe. De gav mig en 50 dollar discount code og sagde at de ville dække shipping tilbage til dem. Ligeledes sagde de at nu kunne de høre støjen og det var ikke normalt og at de havde glemt at tænde for lyden på afspilleren. :rolleyes: Ah the power of the internet.

De ville se om de kunne finde ud af noget. Indtil videre synes jeg det ser ud til at det er let nok at skifte blæserne, og jeg kører den bare uden låg. Men men, idiotisk design....

Skræmmende at det er sådan noget der skal til.
Men fedt at de gav sig! :GO
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

jakobvillien skrev:Ah. Der kom lige fem mails fra Fish Street da de fandt ud af at videoklippet lå på youtube. Hehe. De gav mig en 50 dollar discount code og sagde at de ville dække shipping tilbage til dem. Ligeledes sagde de at nu kunne de høre støjen og det var ikke normalt og at de havde glemt at tænde for lyden på afspilleren. :rolleyes: Ah the power of the internet.

I din situation ville jeg nok vælge at returnere den for reparation...jeg er ikke helt sikker på at det er en god ide at fjerne toppladen kunne forestille mig at den skaber en tunnel/trækkanal som måske er nødvendig for at fjerne varmen effektivt.
Dette er bare nogle overvejelser jeg har jo trods alt ikke set lampen selv.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Jo det er sandt. Men der sidder en temperaturmåler på selve lampen som så slår lampen fra hvis den stiger over 50 grader. Jeg vil lave forsøg med og uden plade.

yderligere har jeg målt på luften der kommer ud af begge sider og kan mærke at luften er stort set det samme. Desuden er det ikke de mest effektive blæsere der sidder i, så hvis jeg øger med nogle stærkere blæsere bør effekten blive bedre i sig selv og dermed køleeffekten lige god. Men jeg vil selvfølgelig tjekke at afkølingen er det samme med og uden plade over et par timer.

Jeg er ikke meget for at returnere, jeg taber trods alt en 500 kroner på det, og synes at selve lyset er lovende. Det er fuldt ud muligt at få afkølingen lige så effektiv mener jeg.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af leifkrarup »

Det behøver nu ikke at koste noget hvis firmaet betaler returfragt . Du kan kontakte Told og Skat og udfylde en returformular så du ikke igen skal betale told og moms.
Men du skal selvfølgelig undvære lampen og de udskifter måske bare blæserne med de samme skodblæsere, så jeg forstår dig godt.
Det er en fin ting at du kan aflæse LED temperature...det havde jeg lige overset.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Ja jeg føler måske også at den mest fornuftige ting er at sende retur, men nu har jeg sat mig for at få prøvet den. Det jeg har gjort er at få plads til ballast i sumpskabet, og vil lave en ramme til lyset. Uden plade er larmen fra blæserne langt fra så generende. Desuden må man sige at Fish Street rykker pænt hurtigt da de siger de har sat gang i en produktion af et silence kit som kan justere blæserne efter lampe temperatur samt kigger på mere støjsvage blæsere. Jeg sætter iøvrigt alligevel lampen i en lyskasse så det er vist ikke noget problem.

Det vil sige, at hvis alt går godt har jeg en produktbeskrivelse i morgen med lidt video. Nu skal jeg bare lige have bygget en ramme til at sætte lampen på over akvarium da den tilhørende holder ikke rigtigt duer til mit fordi jeg har bølgebryder.

Bottomline er at jeg synes lyset ser rigtigt lovende ud og de tidlige temp tests jeg har kørt er at selv uden blæser på bliver de ikke særligt varme, så jeg tror ikke pladen gør den store forskel. De foreslår selv, at man fjerner pladen (eller laver en modifikation som de sender et videoklip af, som så vil gøre larmer mindre. Der er ingen tvivl om at det er irriterende at modtage en mandagsmodel, men nu er jeg jo første (globale åbenbart) kunde så man må forvente lidt tilpasning. Det er et vanvittigt skarpt lys den giver sammenlignet med de øvrige LED jeg har set, og jeg syne den spreder langt over forventning og når bunden samt alle hjørner blot 5 cm over vandoverfladen. Jeg er optimistisk og forventer at beholde den.

.... Men vent lige med at bestille en til de har en løsning på det støjproblem, for det er da for langt ude.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

http://vcore.dk/shop/blaesere-tilbehoer-3s.html

der køber jeg normalt blæsere fra. Husk på det ikke er alle blæsere der kan køre på 5v, det står som regel i deres specs hvad det mindste er de kan køre med.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af leifkrarup »

Jeg tror nu ikke du har fået en mandagsmodel...hvis det var en engangs forteelse ville de nok ikke udvikle et støjdæmpningskit.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Jeg tænker det samme. Bandede og svovlede over et typisk kinesisk produkt men huskede så hvordan RSM var med støj fra blæsere i starten. Niveauet på denne er cirka det samme.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Her kan se når lampen er åben og blæserne inspiceret.
Vedhæftede filer
blæsere.jpg
LED, åben.jpg
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Hvis du kører med den øverste plade afmonteret, er den forcerede køling af køleribberne i siderne altså "ikke-eksisterende" !

Det er ret tydeligt at se på billederne, at luft-flowet over kølepladerne er afhængigt af afdækningspladen. Såfremt den passive køling ikke er nok (og det er den sandsynligvis ikke, når man har gjort sig den ulejlighed at montere blæsere) bliver den for varm af, at køre uden pladen.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"