Carsten/Decocean - Så har man sgu prøvet det med!

Forum for generel snak omkring saltvand.
verup
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: Carsten/Decocean - Så har man sgu prøvet det med!

Indlæg af verup »

ja enig synes også det er en super relevant tråd...
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Kan slet ikke se hvorfor denne tråd skal lukkes og holdes hemmelig?

Begge parter har talt, så er det da op til den enkelte at vurdere sagen?

Iøvrigt er informationer uden kildekritik, da til at tage og føle på - ingen grund til at tage sådan på vej over det..

LAD SÅ DENNE TRÅD STÅ ÅBEN :wink:
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

nesnej skrev:Hold da helt op StarF det er godt nok dygtigt, at vidergive kritik af Carsten især når ikke er sikker på hvem det er du på et tidspunkt muligvis har set. Den ville aldrig holde i Byretten. FÅ SÅ LUKKET DENNE TRÅD.
Hvad med at læse hvad der bliver skrevet?

Er da godt nok en del, her inde der må være brune på næsten ind imellem.
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

StarF skrev:
nesnej skrev:Hold da helt op StarF det er godt nok dygtigt, at vidergive kritik af Carsten især når ikke er sikker på hvem det er du på et tidspunkt muligvis har set. Den ville aldrig holde i Byretten. FÅ SÅ LUKKET DENNE TRÅD.
Hvad med at læse hvad der bliver skrevet?

Er da godt nok en del, her inde der må være brune på næsten ind imellem.
Hmmm.. Hvorfor det. forstår dig ikke helt.
Men et par stykker med røde ører er der måske..eller det burde der være.. :T efter sådan et tåbeligt postulat.. :GO
og samtidige forkerte oplysninger..
I`m out
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Så det er forkert fordi Carsten nægter det er ham? Hvis det var mig ville jeg også nægte det, der imod hvis folk kunne læse dansk, skrev jeg at Jørgen sagde det var Deco Ocean carsten, til mig efter det var sket. Ved godt umildbart hvem jeg ville tro på.
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Selv om moderatorgruppen ikke skriver i diverse "kontroversielle" tråde, så ser vi dem jo som regel.

Så for lige at trække vores politik op igen, så ønsker vi at moderere så lidt som muligt. Vi ønsker at have et forum, hvor folk har så stort et ansvar for at omgangsform og tone er positiv, åben, saglig, at man har respekt for hinandens viden, erfaring og synspunkter, samt at der ikke mindst er en vis portion humor.

Meeen vi er altid betænkelige ved at folk diskuterer/skændes personligt på forum, for det er dette medie, jo bare så dårligt til.
Det ender næsten altid med at påstande hænger mod påstande i den fri luft, da al kontekst jo som regel forlængst er gået tabt, 4 sider tilbage.

Så generelt, snak sammen, brug dialogen, og tag ikke forummets brugere som gidsler i personlige tvister.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

Jeg forstår stadig ikke det med de brune næser.

Jeg har skam læst hvad du skriver. at du mener at jørgen sagde og du kan ha taget fejl osv.
mener bare at man skal være sikker når man postulerer sådan noget.

Men jeg erindrer en tråd på akvarie siden hvor en grosist var blevet bedt om at forlade en forretning netop pga priser og placering af easylife. og dette var ikke gået helt stille for sig. Meget nær det du fortæller og det var ikke Carsten. men en anden kendt grossist.
ved ikke om det er den samme historie men noget kunne tyde på det.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

Det for fanden et forum.. der er ingen grund til og lukke tråden så længe folk snakker ordenligt til hinanden. Personligt vil jeg meget gerne høre om folks oplevelser i div butikker, det betyder jo ikk, at jeg aldrig vil handle der mere...

Hold tråden åben!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

kenneth145 skrev:Jeg forstår stadig ikke det med de brune næser.

Jeg har skam læst hvad du skriver. at du mener at jørgen sagde og du kan ha taget fejl osv.
mener bare at man skal være sikker når man postulerer sådan noget.

Men jeg erindrer en tråd på akvarie siden hvor en grosist var blevet bedt om at forlade en forretning netop pga priser og placering af easylife. og dette var ikke gået helt stille for sig. Meget nær det du fortæller og det var ikke Carsten. men en anden kendt grossist.
ved ikke om det er den samme historie men noget kunne tyde på det.
skriver jo også at JEg fik afvide det var Carsten. At det så åbenbart ikke var ham, når det kommer til stykket må i stor grad faldetilbage på butikken der giver den information.

kan desuden sige jeg har snakket i tlf i 30 minuter med carsten fra decoocean. ingen råbte eller noget :)
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding

Indlæg af Lohse »

Som selvstændig selv, må jeg indrømme at dette er god humor. Uenighed vil man ofte have med andre, også sine kunder :) Og kunden har altid ret? sikke en gang sludder af episke propotioner. Kundens eneste ret er at selv vælge hvor de vil lægge deres penge (i de fleste eksempler) og der slutter den også.

Men jeg må indrømme at det forekommer mig en smule fjollet at begge grupper (forhandlere og akvarister) ikke tager en bedre dialog med hinanden. Det er jo ikke fordi der er er røvfuld af forhandlere at vælge imellem og slet ikke med dygtige og velinformeret personale. Men hvis alt skal gå op i at finde de mindste priser på alt udstyr om det så skal importeres uden for landet og uden for EU, så butikkerne ender med at deres største indtjenings kilde skal være de levende dyr, så forstår jeg sgu godt at de køber og sælger hvad de kan uanset dyrets overlevelses rate. De skal være de moralske vogtere imens folk hellere bestiller udstyr i udlandet fordi de kan spare en 100 kr.? yeah right...
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Bosse »

Lohse: Så du mener det er helt okay at der bliver solgt fisk der har minimal chance for overlevelse?
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup

Indlæg af MAKRRO »

Jeg blandet mig ikke - vil blot sige at det her er total Horton Sagaen... Jeg finder lige popcornene frem :beer: :popcorn:
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lohse »

Nej Bosse :oP

Jeg mener personligt ikke det er ok, men om jeg forstår en forhandler som muligvis gør det?, ja det gør jeg sgu.

Jeg ved også at det kan komme tilbage og bide en i numsen, hvis man sælger den til en nybegynder, eller ikke informere kunden om at det produkt de køber har nogle krævende krav som kan være svære at yde for dyret. Noget som jeg ikke ville være modstander af, er hvis man ved chancen for overlevelse er under foreksemple 10% så sættes der et forbud imod disse, eller det kræves en form for godkendelse af den enkelte akvarist for disse typer dyreliv. Men så længe disse ikke er der, og der er efterspørgelser på produktet, og som jeg skrev tidligere at en stor del af ens fortjeneste skal ligge i dyrelivet, så gær man hvad man kan for at overleve.

Men en ting jeg undre mig en smule over, det er at man som forhandler og også som køber, ikke giver dyrene en chance for at få noget ro inden man køber/sælger dem. Eksemple:

Forhandler A, Køber ved Grossist X.

Grossist X for sine fisk fra Land B.

Et eksemple for denne fisks rejse kunne være:

Dag 1. Er på sit rev, fanges enten via bedøvelse, gift eller anden metode. Gigantisk stressniveau.

Dag 2-3 (muligvis 4). Er hos en ekspotør under forhold som ingen ved med 100% hvordan foregår, hvad er vandforhold og værdier deri i forhold til de oprindelige værdier i havet og i forhold til optimale vandværdier i et velkørt akvarie? (For kort tilvendning, gigantisk stressniveau.

Dag 3-4 Sendes fra ekspotør i land B til grossist X i land K, denne rejse kan tag alt fra 1-3 dage, igen sætter jeg tvivl ved vandkvalitet og ISÆR! stressniveau.

Dag 5-6 Modtages af grossist X, udsættes for nye vandværdier, nye stressende forhold for fisken.

Dag 6-7 Fisken klargøres til videre distribution, fisken kommes igen i poser, udsættes på ny for store mængder stress, og udsættes for en rejse på alt fra 6-8 timer til 24 timer fra grossist X til forhandler A.

Dag 7-8 Forhandler A klargøre fisken til salg, igen nye vandforhold, ny værdier, ny stress forhold. De mest populære fisk sælges oftest inden for 24-48 timer af salgets påbegyndelse, igen i en pose, igen ny stress forhold.

Dag 8-9 Fisken kommer hjem i din balje, udsættes for nye stressforhold, nye værdier, kamp med andre eksisterende fisk som selvfølgelig ser fisken som en konkurrent om deres domæne...

Sagt med andre ord, det er utroligt at fiskene ikke dør oftere end de gør, for det er sindsyge forhold at skulle holde sig i live under.

I min verden skulle det påkræves at hver punkt i salgskæden skal have fisken gående i en uge+ for at mindske stressniveauet mest muligt, før videre distribution/salg.
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

Umiddelbart lyder længere karantænetid som en god idé, men jeg er ikke 100% overbevist om at det er vejen frem.
F.eks. kan nogle lettere håndtere ny stress, hvis de i forvejen er stresset.
Hvilket så betyder at det handler om at den hurtigst muligt skal fra havet ned i akvariet.

De akvarier forhandlerne har, har typisk ingen eller meget få gemmesteder, netop fordi man skal kunne se hvad man køber. (Og fiskene skal selvfølgelig også kunne fanges).
Det tror jeg stresser ligeså meget.

Så hvad er værst : høj stress over en vis periode, eller moderat stress over en lidt længere periode. Jeg tror det er hip som hap, og jeg tror ikke umiddelbart at det vil forøge fiskenes chancer nævneværdigt at have en længere karantæne i de mellemliggende led.
Især fordi at fiskene i netop de mellemliggende led, har de 'dårligste' betingelser. (Set i forhold til stue akvariet og havet)
Jens4200
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Slagelse

Indlæg af Jens4200 »

Mener da absolut ikke det her er en relevant tråd.

Nu handler det jo hverken om at nogen er blevet snydt eller dårligt rådgivet her.
Hvis det var tilfældet, ville det være noget andet. At det så er startet her, er hvad det er.

Om nogen arter ikke burde importeres er en helt fin debat, men når man læser de indlæg som er linket til, kan det nemt opfattes som om det er butikken, og ikke et generelt problemet. Hvis det var blevet oprettet i sit eget inlæg tvivler jeg meget på at det ville kunne støde nogen.
Men at der bla. bliver skrevet at, (uden at komme ind på hvem som skrev hvad osv, det er egentligt sagen uvedkomende) :
"der er jo som du kan høre, en grund til at han vil sælge dem hurtigt."

"de skal vel afsted inden de bliver for tynde"

i et indlæg hvor der bliver spurgt om fisk hos decocean. Er det ikke nok at sige at de ikke er for begyndere og kræver specielle forhold? Et svar på det der bliver spurgt om.

Eller:

Hvornår stopper forhandlerne med at tage dødsdømte fisk hjem:

I et indlæg om Decoceans nye sending.

Kan sagtens forstå at det kan tolkes som om at Decocean sælger fisk som ikke er i orden, eller er ligeglad med overlevelses chancerne for dyrene. Det ville jeg også tage meget personligt. Det er skadeligt for en forretnings omdømme. Der er mindst en person som stiller tvivl ved om han vil handle i Decocean.

Er der noget belæg for at komme med sådan en udtalelse? Eller har man bare set nogen tynde eller døde fisk i reolen. For så er det da noget der er i alle butikker, det er nok kun et spørgsmål om hvor hurtigt de bliver fjernet.

Læste jeg på nettet at en af mine kunder talte måske usandt eller luftede sine personlige holdninger om mig offentligt på nettet, ville jeg sku da også bede ham om at fise af, hvis han lige pluselig skulle dukke op for at handle med mig igen. Tror de fleste ville reagere på den måde.

Jeg mener sådan noget bør holdes uden for offentlige forum. Det vedkommer vel ikke os andre hvad jeres problemer er.
Hvis Carsten er blevet sur på nogen pga, udtalelser her og ikke ønsker vedkomende i sin butik, hvad rager det så os andre?

Kan selfølgelig ikke vide det, men tror nu ikke det fra Carstens side, handler om nogen har en anden mening end ham, men nærmere at der er blevet skrevet ting som kan være skadelige for hans forretning.

Personligt er jeg kun blevet behandlet pænt og professionelt i decocean, hvad jeg tror de fleste er. Fremgår også hvis man læser de mange positive indæg der er postet.

Og heldigvis er man jo frit stillet til at handle lige hvor man vil.

Så luk det her, inden det løber mere af sporet end det allerede er.

Jens
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Hvis du gerne vil lukke debatten, skal du ihvertifalde ikke citere mig...
Jeg står ved det citat du hiver frem, og jeg spørger gerne igen:
Hvornår stopper forhandlerne med at tage dødsdømte fisk hjem?

Der var zanclider på et af billederne og jeg vil stadig mene at man lige så godt kan lade være med og få dem hjem...

Carsten svarede at han også mente der skulle være noget til "dygtige akvarister", men uanset hvad, så er jeg ikke enig i at det er ok og tage så svære fisk hjem på den måde. De skal efter min mening bestilles af kunder der er interesseret i at holde disse fisk og ikke blot nogle som mangler en fisk fra "Find Nemo" til saltvandsakvariet...
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Musiker: HELT ENIG!

FAKTA: Zanclider har en ufattelige lav overlevelsesrate lige meget om du er meget erffaren eller ej. Disse fisk bør ikke være i en forretning i DK. Det samme gælder for lilla nøgensnegle og en del andre dyr.

MIN MENING:

- Importen af disse dyr er ikke i orden! De overlever sjændent og giver kun en dårlig erfaring med akvariet.

- Diskution omkring vore forhandlere er da så relavant som det kan blive. En forhandler bliver sku ikke bedømt på baggrund af hvor mange glade kunder der er, men på hvor mange DER IKKE ER TILFREDSE. Derfor er det da vigtigt at et forum som dette ikke udfører selvsensur omkring forhandlerne, når der er emner der er underbyggede.
Brugeravatar
sintamus
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 7200 Grindsted

Indlæg af sintamus »

Bosse skrev: MIN MENING:

- Importen af disse dyr er ikke i orden! De overlever sjændent og giver kun en dårlig erfaring med akvariet.

- Diskution omkring vore forhandlere er da så relavant som det kan blive. En forhandler bliver sku ikke bedømt på baggrund af hvor mange glade kunder der er, men på hvor mange DER IKKE ER TILFREDSE. Derfor er det da vigtigt at et forum som dette ikke udfører selvsensur omkring forhandlerne, når der er emner der er underbyggede.
Jeg er delvis enig i dette, men der skal kun en død fisk til at skabe dårlig omtale, selvom der måske er solgt 1000 som har klaret det uden problemer.
Jeg har et forslag:
Hva med om der her på SF bliver lavet et sted hvor man kan bedømme de forskellige forhandler (give dem stjerne), og hvor man kan tilknytte en komentar til sin bedømmelse. Denne kommentar kan så kun besvares en' gang af den forhandler der er blevet bedømt. Derved undgår vi disse lange tråde, som stort set altid ender ud noget helt 3. i forhold til det der var ideen med indlæget.
Jeg kunne forstille mig, at de forskellige forhandler er med på denne ide, da det jo er en god reklame for dem, at folk kan se, at de føromtalte 1000 fisk klarede det.
Jeg har flere gange her på SF set, at man har rost de forskellige forhandlere, så jeg tror ikke at et bedømmelsessted kun vil være af negativ karakter....jeg vil selv bruge det begge veje.

Mvh
John
RSM 130D Opstartet 14/3-09
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510

Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Sintamus: Synes det lyder som en god ide. Disse ting kunne jeg godt tænke mig at få med.

Karekter 1-5
mulighed for at tilføje kommentar

Synes ikke nødvændigvis at forhandleren skal have mulighed for at kommentere. Et godt system er det som bliver brugt på just-eat.dk hvis der er nogen der kender den ;) Om det er muligt at implementere her på forumet ved jeg ikke, men det vil jeg lade moderaterne om at finde ud af.
Brugeravatar
sintamus
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 7200 Grindsted

Indlæg af sintamus »

Bosse: Jeg synes nu det er fair, at begge parter har mulighed for at kommentere, så man kan bedømme ud fra begges synspunkter.
RSM 130D Opstartet 14/3-09
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510

Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

Jer en af dem der godt kunne finde på at glemme at skrive når jeg får en god oplevelse, og jeg kunne godt forstille mig at jeg ikke er den eneste.

Det syntes jeg ihvertfald at man skal tage med i overvejelserne hvis man vil lave et rating system.
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Sintamus: Så er det jo ikke anderledes end fra selve forummet som det er nu. Plus jeg har meget svært ved at se forhandlerne ikke vil være på barikaderne med kommentarer fra dag 1.
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

Sylvest skrev:Jer en af dem der godt kunne finde på at glemme at skrive når jeg får en god oplevelse, og jeg kunne godt forstille mig at jeg ikke er den eneste.

Præcis hvad jeg ville have postet, som argument imod sådan et system.

Hellere en debat i ny og næ (i en sober tone, selvfølgelig), end et (imho) intetsigende ratingsystem
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Der er væsentlig flere pizzariaer i DK og flere forbrugere heraf end der er saltvands-forhandlere og brugere. De forhandlere der igen og igen træder ved siden af, skal nok blive opdaget - og folk skal nok styre uden om dem. Et rating system er derfor overflødigt, da man sagtens kan belyse og overskue forhandlerne i et debatforum som dette.

my few cents...
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Olsen: Jeg ved hvad du mener, jeg er bare ikke sikker på alle nyopstartede saltvandsakvarister har samme overblik som os der har været her rigtig længe..
Brugeravatar
Stine
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Bagsværd

Indlæg af Stine »

Puhaa en lang debat......jeg er relativ ny i denne saltvandsverden og læser med stor interesse mange af de ting som bliver skrevet herinde. Jeg synes det er et fantastisk sted til læse /debattere alt - både stort og småt.

Jeg kan ikke forstå hvor det kun er tilladt at give ris til forhandlere, mens dem som giver ros bliver hængt ud som 'brun næser'

Jeg var tilfældigvis ude hos Carsten den pågældende dag, og overhørte den korte ordveksling. Det er korrekt at han blev bedt om at gå, men jeg husker også at den pågældende kunde direkte truede med at gå hjem og skrive på dette forum.

Måske skal forhandlerne også have en rating over kunderne ?? så de ved hvem de skal undgå, da disse kunder klager over/anklager forhandlere på dette forum.

Jeg synes at hvis man har købt et produkt man ikke er tilfreds med, så skal man gå retur til sin forhandler og tale om problemet, på den måde kan man jo blive klogere på hvorfor fx. fisken er død. Der er jo mange muligheder/risici i denne hobby (har jeg fundet ud af)

Personlig kan jeg rigtigt godt lide den åbne, ærlige linie som Carsten står for.
Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Jeg har indtil videre holdt mig ude af denne tråd
og jeg vil på ingen måde tage stilling herzbergs oplevelse, det har jeg ingen forudsætning for, da jeg ikke var til stede...

men jeg vil også mene at et rating system ikke er vejen frem, både af de ovennævnte grunde, men også at det er utrolig let at svine en forhandler, hvis man af én eller anden grund har set sig sur på ham, og det så er begrundet eller ej, man skal jo lige huske på der er altid to sider af en sag, og forskellige personer har ofte forskellige oplevelser af situationen

Truspilot bliver nævnt... tjah jeg regner den ikke for noget, begrundelse, ja jeg benytter mig ind i mellem af kom og vind, sådan til lidt hyggespil, en side med et hav af brugere, men prøv lige at tjekke den på trustpilot, der får den på det nærmeste minus point, og hvorfor jo fordi stort set alle de brugere der af én eller anden grund er blevet bannet fiser direkte der ind og sviner siden til, mens den overvejende del af tilfredse brugere ikke tænker på at gå ind og rose siden
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15

Indlæg af Lohse »

Efter som alt er baseret på holdninger og meninger, og ingen direkte facts. Er det at rate et firma at en flok brugere på et forum noget direkte svineri over for butikkerne. Vi kan alle have meninger om hvilken dyr man burde have i butikkerne, og jeg respektere disse for de er typisk bygget på egne erfaringer. Men fordi man ikke selv mener at disse kan holdes, har man på det grundlag alene ingen ret til at kritisere den enkelte forhandlers kompetencer og erfaring når det eneste man modargumentere med er sine egne.

Jeg kender slet ikke Carsten og hans butik, men han er i sin fulde ret til at afvise en mulig kunde. Og hvis min kompetence eller morale blev udpenslet i en sådan grad at man kunne blive anset for at være dyremishandler, så var vedkommende også røget ud med hovedet først.

Det her skal ikke ses som en kritisk af enkelte stående personer på dette forum, hvis man gør det må det stå for egen regning. Det jeg vil frem til, er at hvis man på dette forum ville gøre sig til dommere over forhandlere baseret på egne erfaringer (se: fis i en hornlygte), den form for magt burde ingen mennesker have. Lad den enkelte person selv gøre sig sine erfaringer, for bare fordi man selv syntes forhandler B er et fjols eller ukompetent er det ikke sikkert den næste gør.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Jeg er pt. bosiddende i East Bay Area. En hurtig søgning på lokale akvariebutikker på nettet viser også kunders review af butikkerne, f.eks.: http://local.yahoo.com/CA/Berkeley/Prof ... +Pets/Fish
Jeg er ikke sikker på, at det er så informativt endda...
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Det er ellers lidt af en debat der er skabt her.

Et par ting der lige falder i ddarlig smag hos mig er.

At hente sarte arter hjem til "dygtige akvarister" er noget pladder da "dygtige akvarister" ikke koeber specielt mange fisk da deres fisk ikke doer. Men hvor sandheden nok ligger begravet er at det koster 50kr per fisk for forhandleren, derefter er enkelt prisen for kunden 200kr hvilket betyder at forhandleren kan miste 2 fisk og stadig tjene penge ved at saelge nummer 3.

Helt fint, manden skal jo leve af hans forretning og langt stoerste delen af folk er glade for den service han leverer.

Men saa kommer vi til hvad der sker naar der bliver serveret en smule kritik.
Alle de traade der er blevet linket til har ikke indeholdt den mindste smule kommunikation som kommer taet paa at burde kunne provokere nogen som helst. Det er soelle at se den reaktion fra en forhandler. Hvis forhandleren har et problem, saa kan han hive kunden til side naeste gang han ser kunden og bede om en forklaring.

Hvis forhandleren istedet reagerer irrationelt saa maa han erkende at dette er 2009 og at internettet fylder temmeligt meget. Der er ikke nogen forskel mellem at at gaa hjem og snakke med en ven om et daarligt forloeb og at lave en traad paa et emne relateret forum. Der er tydeligvis dem der mener at vi skal selvsensurere og ikke sige vores mening offentligt. Ja den er god men dig/jer. Men saadan fungerer tingene bare ikke og har ikke gjort det siden ca. aar 2000.

Der er saa ogsaa lige til sidst meget forstaaeligt en masse fok her som mener at forhandleren kan gaa paa vandet. Dette er helt acceptabelt, men det undskylder jeg ikke fra at laese den information der bliver praesenteret for jer foer i begynder at snakke med.

De foerste mange indlaeg havde krav om dialog, og det lige efter at der er blevet fortalt at forhandleren ikke magtede dette.
Jeres indlaeg om hvor god service i har faaet er forstaaelige, men dybest set irrelevante i denne sammenhaeng. Alle faar jo god service indtil de ikke laengere faar god service.
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"